تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۶۰۵۴۸
شش فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) جشن شکرگزاری را با دریافت منوی غذایی مخصوص در مدار زمین جشن گرفتند.
۰
plusresetminus

بلاغ- جشن شکرگزاری در آخرین پنجشنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود و فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی در تاریخ ششم آذر همزمان با زمین، این روز را در ارتفاع 400 کیلومتری جشن گرفتند.

منوی شام فضانوردان در این روز متفاوت بوده و طبق رسم زمین، از بوقلمون استفاده کردند، با این تفاوت که این غذا بصورت خشک و دودی شده در بسته‌بندی مخصوص برای فضانوردان ارسال شده بود؛ لوبیا سبز و قارچ خشک شده به هرماه پوره سیب‌زمینی و دسر، منوی جشن شکرگزاری فضایی را تشکیل می‌دادند.

باتوجه به شرایط میکروگرانشی فضا، مواد غذایی مختلف در بسته‌بندی مخصوص قرار داده می‌شوند تا امکان نگهداری طولانی‌مدت آنها خارج از یخچال فراهم شود.

روز جشن شکرگزاری در برخی کشورها تعطیل رسمی است، اما فضانوردان در این روز نیز مشغول انجام تحقیقات علمی بودند؛ با این حال ناسا برای استراحت بیشتر فضانوردان، انجام برخی فعالیت‌ها را بمدت یک روز تعطیل کرد.

در حال حاضر شش فضانورد شامل «بری ویلمور» و «تری ویرتس» فضانوردان ناسا، «آنتون شکاپلروف»، «الکساندر ساموکوتیف» و «النا سروا» کیهان‌نوردان روس و «سامانتا کریستوفرتی» فضانورد ایتالیایی آژانس فضایی اروپا (ESA) در ایستگاه فضایی حضور دارند./آ

منوی غذایی فضانوردان در جشن شکرگزاری

 

 

جشن شکرگزاری در فضا

 

 

جشن شکرگزاری در فضا
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲