مسئول مرکز حفظ آثار سپاه کربلا خبر داد

انتشار کتاب نقش مردم مازندران در بازسازی سوسنگرد

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۶۰۴۳۰
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع مقدس سپاه کربلا از چاپ کتابی با موضوع نقش برجسته مازندران در بازسازی سوسنگرد خبر داد.
۰
plusresetminus
انتشار کتاب نقش مردم مازندران در بازسازی سوسنگرد
به گزارش بلاغ، احمد اسحاقی، امروز در رابطه با پروژه پژوهش و تدوین نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد، اظهار داشت: سوسنگرد جزو اولین شهرهایی بود که توسط رژیم عراق به اشغال درآمد ولی غیورمردان ایرانی طی مراحل مختلف توانستند این شهر را از زیر چکمه‌های استبدادی دشمن درآورده و آزادی را به آن هدیه کنند.

وی با بیان اینکه پس از آزادی سوسنگرد، بخش اعظمی از شهر به ویرانه تبدیل شده بود، افزود: استان مازندران به درخواست حضرت آیت الله روحانی(ره) و قبول حضرت امام(ره)، مسئولیت بازسازی و نوسازی این شهر را پذیرفت.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع مقدس سپاه کربلا اضافه کرد: در مدت زمانی نزدیک به دو سال، از اوایل سال ۶۱ تا اواخر سال ۶۲، مازندرانی‌ها توانستند چهره شهر را از ویرانی نجات دهند.

این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نقش برجسته‌ی مازندران در بازسازی سوسنگرد، خاطرنشان کرد: باید به صورت علمی و تخصصی به بررسی زوایای مختلف این کار بزرگ پرداخت.

اسحاقی با بیان اینکه چندماهی است که پژوهش و تدوین کتابی با این موضوع را در دستور کار داریم، بیان داشت: مدیریت پژوهش مرکز حفظ آثار سپاه کربلا، در حال حاضر با تیمی تخصصی در حال مصاحبه با افراد مسئول آن زمان و نیز جمع‌آوری اسناد هستند.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلا تصریح کرد: به دلیل وجود آمارهای متفاوت از شهدای مازندرانی که در سوسنگرد شهید شده‌اند، در کنار بحث بازسازی، تیمی قرار دارد و به صورت تخصصی به تهیه‌ی آمار شهدای مازندرانی در سوسنگرد می‌پردازند تا بتوانیم در آینده از این شهدا و خانواده‌های‌شان تجلیل کنیم.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴