تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۵۹۵۴۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد نحوه تصمیم گیری تیم مذاکره کننده در مذاکرات با طرف غربی گفت: طبیعی است که هیچ تصمیمی بدون هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی در خط مقدم مذاکره اتخاذ نخواهد شد.
۰
plusresetminus
بلاغ-علاءالدین بروجردی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تعطیلی زیرساخت‌های هسته‌ای، گفت: با زیاده‌خواهی‌های آمریکا مذاکرات به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید.
 
وی افزود: تا زمانی که آمریکا با فشار صهیونیست‌ها از یک طرف و برخی از کشورهای منطقه از طرف دیگر توان تصمیمات متناسب با حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد، طبیعی است مذاکرات به سرانجام مطلوبی نرسد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکا برای رسیدن به توافق باید بتواند مستقل از فشارهای بیرونی تصمیم‌گیری کند و از خر شیطان پایین بیاید.  
 
نماینده بروجرد در خصوص اینکه آیا مذاکره‌کنندگان ایرانی راسا اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند یا با تهران در تماس هستند، گفت: طبیعی است که هیچ تصمیمی بدون هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی در خط مقدم مذاکره اتخاذ نخواهد شد.  
 
بروجردی همچنین در مورد هم فکری تیم مذاکره کننده با مجلس نیز گفت: موضوع هسته‌ای در چارچوب تصمیمات نظام برعهده شورای عالی امنیت ملی است و مجلس صرفا دغدغه‌های خودش را در ارتباط با منافع ملی در عرصه هسته‌ای اعلام می‌کند و از وظیفه نظارتی خودش برای اطمینان از حفظ منافع تعریف شده هسته‌ای استفاده می‌کند.  
 
گفتنی است، "اد رویس" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا گفته است؛ تائید غنی‌سازی اورانیوم در ایران انحراف از سیاست آمریکاست، ما عمیقا از گزارش‌هایی که بیان می‌کند ایران درصدد حفظ بخش اعظم زیرساخت‌های هسته‌ای خود و نه تعطیلی آن‌ها است، احساس نگرانی می‌کنیم.  
 
مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا یکی از دو بخش کنگره ایالات متحده است که از ۴۳۵ نماینده تشکیل شده و چند کمیته‌ اصلی دارد که یکی از آن‌ها کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است./ع
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷