تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۵۹۵۰۰
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه خواستار تکمیل سریع پروژه زورخانه نکا شد
۰
plusresetminus
بلاغ- حسین دلیلی درجلسه هیئت فوتبال و فوتسال شهرستان نکا که در دفتر رئیس اداره ورزش و جوانان نکا به منظور بیان مشکلات و حل وضعیت تیم های فوتبال شهرستان برگزار شد، افزود: یکی از دغدغه های موجود در گذشته بابت عدم بهره مندی از یک زمین فوتبال چمن در میان ورزشکاران و پیشکسوتان است.

 

وی با بیان اینکه پیگیری های مربوط زمین چمن که بیش از 8 سال به طول انجامید،تصریح کرد: اتفاقات اخیر در راستای تامین زمین چمن مصنوعی را حاصل پیگیری های مسئولان شهرستانی دانست که پیگیرانه به منظور تحقق آن پای کار آمدند و نتیجه ی مطلوب حاصل شد و اکنون هم عملیات ساخت سرویس های بهداشتی و رختکن مجموعه، با اعتبار یکصد میلیون تومانی در حال انجام است.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا، وجود شرکت ها و صنایع بزرگ در شهرستان را پتانسیل مثبتی برای دستیابی به کمک ها و تامین نیاز های اساسی تیم های ورزشی نکا ازجمله باشگاه های فوتبال و فوتسال عنوان کرد و چگونگی همراه سازی و جذب اعتبارات از این ادارات و صنایع را با همت و همکاری مسئولان شهری قابل تحقق دانست.

 

دلیلی گفت: وجود ظرفیت در برخی تیم های شهرستان که بتوانند نام نکا را در کشور برجسته کنند سبب می شود تا انتظارات در مورد توجه هرچه بیشتر شرکت ها و صنایع، در تحت پوشش گرفتن تیم های شهرستانی به یک خواسته ی معقول و دست یافتنی تبدیل شود که مدیریت این امر، از جهات مختلف می تواند به نفع ورزش شهرستان در رشته های مختلف آقایان و بانوان به شمار آید.

 

وی در پایان، حمایت مسئولان را در رفع نیاز های باشگاه داران فوتبال و فوتسال نکایی، امری بدیهی دانست و اذعان داشت: همانطور که در بسیاری از کمک ها و اعتبارات رسیده با پیگیری مسئولان شهری در سطح کلان کشور، سبب حفظ حضور فوتبال نکا در میادین استانی و کشوری شده است، انشاالله با توجه بیشتر بتوان رفع نیازهای ابتدایی تیم داران نکایی را تسریع بخشید.


نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در ادامه با تایید بر اینکه دغدغه و مشکل مالی، اصل محوری مشکلات موجود است، دانستن واقعیت ها را کمک بزرگی در فهم انتظارات طرفین از یکدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: فهم درست از تخصیص اعتبارات به حوزه ی ورزش شهرستان، هم درمورد فرمانداری و هم اداره ورزش و جوانان و تقسیم اعتبارات بین تمام 34 هیئت ورزشی شهرستان، درک صحیح از واقعیت های موجود را آسان می کند و نوع انتظارها را از ادارات دولتی در کمک به ورزش، متعادل می سازد.

 

احمد علی مقیمی گفت: تیم داری برای خود آدابی از جمله تامین بنیه مالی و پشتوانه‌ی قوی دارد، تیم داری هدف نیست و با امکانات موجود هم انتظاری از تیم ها جهت دستیابی به برخی رتبه ها وجود ندارد، هدف، ورزش و سلامتی است، تحمل بسیاری از سختی ها و رساندن سطح تیم ها تا این اندازه، قابل تقدیر است و حتما از وظایف مسئولان است که کمک های لازم را داشته باشند.

 

 وی بیان داشت: اما نگاه مسئولان هم در تاثیرگذاری روند حرکتی تیم ها در تیم داری از کاهش بسیاری از ناهنجاری ها از جمله اعتیاد، پر کردن وقت جوانان، ایجاد فضایی برای تخلیه انرژی جوانان و افزایش سلامتی و شادابی در جامعه است، تبدیل انرژی و شور جوانان بالنده جامعه به شعور در تیم های ورزشی، قابل اهمیت دادن و ارج نهادن است و در این مسیر مسئولان هم باید کمک های خود را برسانند.

 

مقیمی خاطرنشان کرد: در بحث مربوط به سرانه ورزشی شهرستان، هم از شاخص های استانی و هم از برنامه پنجم، حدود 2 سال جلوتر هستیم. اما از بابت اختصاص 1% مصوب درآمد ها به امر ورزش، باید گفت که بصورت تجمیعی به وزارت ورزش داده می شود و وزارت ورزش بر اساس سرانه و شاخص ها بین استان ها و استان ها هم بر همین اساس بین شهرستان ها تقسیم می کنند، که آن هم حتما صورت نمی گیرد که لازمه آن جنگیدن و گرفتن از مراجع مربوطه است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ یک از مسئولان ادارت دولتی اجازه ی کمک به تیم ها از بودجه ی دولتی را ندارد مگر اعتبارات تخصیص داده شده، افزود: تمام دستگاه ها و صنایع نکا خلاصه می شود در کارخانه سیمان، نیروگاه و چند شرکت در شهرک صنعتی که به دلیل کمک گرفتن از آن ها در حوزه های مختلف جهت رفع مشکلات شهری، نمی توان انتظار بیش از اندازه داشت. به این نکته هم باید دقت کرد که خود این صنایع هم ردیف تعریف شده ای برای پرداخت کمک ها ندارند.

 

وی مهم ترین حرکت پیش رو جهت ساماندهی وضعیت ورزشی شهرستان را در تشکیل شورای ورزشی عنوان کرد و ادامه داد: با تشکیل این شورا، عضویت مسئولان ادارات و صنایع در آن و تشکیل صندوق حمایت از حوزه ورزش شهرستان، می توان به حل هدفمندتر و با برنامه تر امیدوار بود و در این مسیر، گام محکم و موثری برداشت، البته فوتبال یکی از این ورزش ها باید به شمار آید، اگرچه کمک هایی که بعضا به برخی تیم ها تزریق می شود، تنها حکم مسکن و آنتی بیوتیک را دارد.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در انتها با درخواست پیگیری بیشتر درخصوص سریعتر به بهره برداری رساندن پروژه زورخانه شهرستان، گفت: سعی می شود تا برای چند هفته‌ی آینده ملاقاتی با وزیر ورزش و جوانان به همراه فرماندار نکا به منظور بیان و برطرف ساختن مشکلات ورزشی شهرستان ترتیب داده شود تا شرایط برای تامین برخی نیاز های اولیه ورزش شهرستان، مانند وسیله حمل و نقل اختصاصی جهت جابجایی تیم ها برای مسابقات هم فراهم شود./ع

 

تصاویر اختصاصی نکا آنلاین

منبع : نکاآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴