تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۵۹۴۰۸
وزارت دفاع آمریکا از بازگرداندن یک عربستانی به کشورش از زندان گوانتانامو و باقی ماندن 142 نفر دیگر در این زندان - که اوباما وعده بستن آن را داده بود- خبر داد.
۰
plusresetminus

 

بلاغ-ماه گذشته کمیته ای که "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا برای بررسی اوضاع زندانیان گوانتانامو در چارچوب ادعای تعطیلی این زندان تشکیل داد، موافقت کرد که "محمد الزهرانی" تبعه عربستانی به کشورش باز گردد.

 الزهرانی 43 یا 44 ساله که از 10 سال پیش در زندان گوانتانامو به سر می برد، تا سوم اکتبر گذشته خطری بزرگ برای منافع آمریکا محسوب می شد، اما کمیته ای  که اوباما برای بررسی اوضاع این زندان تشکیل داد، پس از شنیدن اظهارات این زندانی به این نتیجه رسید که وی دیگر تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی شود.

یک عربستانی از گوانتانامو آزاد شد+عکس

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است که کنگره دستور انتقال این عربستانی به کشورش را صادر کرده و در این خصوص با دولت عربستان هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

زندان مخوف گوانتانامو که سندی آشکار بر دروغ بودن ادعای آمریکا در خصوص دموکراسی محسوب می شود، اینک 142 زندانی دارد؛ در زمان ریاست جمهوری بوش، اعلام شد  که 73 نفر از این زندانیان  ممکن است آزاد شوند، اما این افراد بیش از یک دهه است که بدون تفهیم اتهام یا محاکمه همچنان در این زندان باقی مانده اند.

نکته قابل توجه آن که با وجود سعودی بودن شمار زیادی از زندانیان گوانتانامو، واشنگتن هرگز "هم پیمان" خود در منطقه یعنی ریاض را به "حمایت از تروریسم" متهم نکرده، اما این اتهام به سادگی و بدون ارائه  دلیل مشخص، به کشورهای مخالف سیاست های واشنگتن وارد می شود./ع
منبع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما