تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۵۹۳۴۱
محسن خليلي که در سالهاي نه چندان دور توانسته بود با پيراهن پرسپوليس به عنوان گل زن داربي در ديدار رفت و برگشت خودش را اثبات کند. دوست دارد که امسال پرسپوليس پيروز زمين باشد.
۰
plusresetminus
بلاغ- خلیلی گفت: من در سه داربی بودم که در دو تا از آنها موفق شدم گل بزنم.

سه داربی ،دو گل

من در سه داربی در ترکیب پرسپولیس حضور داشتم که خدا را شکر در هیچکدام بازنده نبودیم، البته برنده هم نشدیم هر سه نتیجه تساوی بود. اما در دو دیدار رفت و برگشت موفق شدم، گل بزنم. امیدروانخواه هم در همان دو بازی برای استقلال گل زد. اما فرق گل من با روانخواه این است که او گل اول را می زد و من گل تساوی را به ثمر می رساندم.

گلهای روانخواه مهم تر بود


فکر می کنم که گلهای روانخواه مهم تر بود او هر دو گل را در نیمه اول زد و بعد من آنها را جبران کردم. مخصوصا گل اول من در داربی که دقایق 80،85 بود. اما رمز موفقیت من این بود که یادم می آید هوادار تا آخرین لحظه ما را تشویق می کرد و اصلا ساکت نشدند.

حساسیت تماشاچی ها

حساسیت بازیهای دربی را تماشاچی ها به بازیکن می دهد. حساب این بازی با همه دیدارهای لیگ فرق می کند. بخاطر اینکه اگر حتی اگر یک فصل ناکامی داشته باشی باز هم هواداران در این بازی همه چیز را فراموش می کنند و شروع به تشویق و کری خواندن، می کنند.

احترام نظامی

خاطره ای که از داربی دارم، مربوط به دور رفت داربی می شود که یکی از دوستانم شب بازی، آمد در اردو و به من خواب دیدم گل می زنی, منم با تعجب گفتم که خب دستت درد نکنه. اما او آنقدر به خوابش ایمان داشت که گفت: اگر گل زدی بیا سمت جایگاه پرسپولیسی ها. من هم روز بازی تا دقایق 80 تیم عقب بود و با خودم فکر می کردم، دیدی خوابش اشتباه بود! که توانستم گل بزنم و با وجود اینکه در فشار بازی و استرس زیادی بودم. رفت سمت هواداران پرسپولیس و احترام نظامی نشان دادم.

سپاهان و تراکتور پر طرفدار تر از لیگ

اگر می بینید که الان کری خواندن میان بازیکنان استقلال و پرسپولیس کم شده است، بخاطر این است که متاسفانه هر سال کیفیت فوتبالمان پایین تر می آید. ستاره در دو تیم کمتر است و همین مساله باعث می شود که در زمان داربی، حساسیت هم پایین بیاید. اگر هم به تعداد تماشاگرها نگاه کنید، می بینید که دیگر بازی داربی پر طرفدار ترین دیدار لیگ نیست، چرا که الان دیدارهای سپاهان و تراکتور هم در هر بازی خیلی مورد استقبال قرار می گیرند.

دلگیری مردم از فوتبال

مردم از فوتبال دلگیر هستند. قدیم مدیران باشگاهها دنبال جذب بازیکنان برتر لیگ برای تیمشان بودند. مخصوصا پرسپولیس که عادت داشت تاپ ترین بازیکنان را جذب می کرد، که همه ملی پوش و مهره های کلیدی تیمهای خودشان بودند. اما الان تیم جوان شده است.

گل قهرمانی

اگر بخواهم در مورد این موضوع حرف بزنم که گلی که در داربی زدم مهمتر بود یا گل قهرمانی به سپاهان؟ باید بگویم که اهمیت گلها را معمولا هوادارها مشخص می کنند. اما فکر می کنم چون گل من به سپاهان باعث قهرمانی پرسپولیس شد، بیشتر در ذهن مردم مانده است. متاسفانه پرسپولیس از سال 86 نتوانسته به جایگاه واقعی خودش برسد.

استقلال بهتر فوتبال بازی می کند

به عقیده من اینکه استقلال 5، 6 بازیکن ملی پوش دارد، خب قطعا می تواند در روند این تیم مزید بر علت باشد. به هر حال استقلال امسال پر مهره تر از پرسپولیس است و فوتبال بهتری را هم نسبت به این تیم به نمایش گذاشته است. اما در داربی این دلیل نمی شود. چون خیلی عوامل در این چنین بازی هایی دخیل هستند. مثلا شما بازی با کره را ببینید، 90 دقیقه بازی دست کره بود. اما ما گل را زدیم و بردیم. متاسفانه فوتبال نتیجه گرا کیفیت را پایین آورده است.

فوتبال دفاعی، هیجان ندارد


فوتبال ورزش شیرینی هست که فاز لذت بخشی آن در حمله و گل زدن است. اگر می بینید که بازیکنان ما از فوتبال لذت نمی برند، بخاطر این است که بازیکنان بخاطر نتیجه گرا بودن، دفاعی بازی می کنند و بالطبع زیاد حمله نمی کنند. وقتی سرعت و حمله باشد، تماشاچی ها هم به وجد می آیند. اما زمانی که می بینند بازیکنها در خط دفاع به هم پاس می دهند. خیلی فرق هست بین تیمی که می گوید بریم ببریم و تیم که اول به زمین می رود که گل نخورد.

دوست دارم پرسپولیس ببرد

در مورد نتیجه این بازی نمی شود پیش بینی کرد. اما به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم که ما ببریم. از هوادارها هم می خواهم که تا دقیقه 90 پرسپولیس را تشویق کنند. به یاد گل من در دور رفت بیفتند که در دقایق پایانی به ثمر رسید. در فوتبال تا دقیقه نود شانس هست که نتیجه تغییر کند. امیدوارم ناکامی های این فصل پرسپولیس با این برد جبران شود./آ
منبع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما