تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۵۹۲۶۵
فردی نظامی در شرق اوکراین ادعا کرده که پشتون‌تبار و برادرزاده حکمتیار بوده و به نفع مردم شرق اوکراین و علیه دولت این کشور در حال مبارزه است.
۰
plusresetminus
بلاغ- یک نظامی در شرق اوکراین در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های معتبر روسیه ادعا کرده است که اصالتا افغان و برادرزاده «گلبدین حکمتیار» است.

این نظامی به روزنامه روسی خود را عبدالله معرفی کرده و می‌گوید که «پشتون» تبار و از قوم «الکوزی» است.

عبدالله مدتی قبل هم در سخنانی که ویدئوی آن در «یوتیوب» منتشر شد، ادعا کرده بود که افغان است و به خاطر ظلم و ستمی که به مردم شرق اوکراین می‌شود علیه دولت و ارتش این کشور تفنگ به دست گرفته و می‌جنگد.

وی در صحبت‌های ویدئویی خود نامی از خود نبرده و هیچ صحبتی هم از گلبدین حکمتیار نکرده بود.

اما حالا او در مصاحبه با روزنامه معتبر روسی ضمن نام‌بردن از خود، خود را برادرزاده حکمتیار معرفی کرده و می‌گوید که با تمایل شخصی خودش وارد درگیری‌های مخالفان و ارتش دولت اوکراین شده است.

عبدالله گفته است: حضور من در شوروی مصادف با امضای تفاهمنامه دولتی میان افغانستان و اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۵ بود. من در شهر ولگاگراد ـ شهری در امتداد رود ولگا ـ در یک مدرسه شبانه‌روزی تحصیلات متوسطه خود را به پایان رساندم. اینطور می‌توان گفت که من مدرک تحصیلی خود را از اتحاد جماهیر شوروی دریافت نموده‌ام.

وی وضعیت اوکراین را مشابه افغانستان چند دهه قبل می‌داند و می‌گوید: باید در صحنه حضور داشته باشم. آن چیزی که اکنون در اوکراین در حال انجام است، ۳۶ سال قبل در کشور من رخ داد. افغانستان در آن زمان به ۲ بخش و اردوگاه نظامی تقسیم شده بود. از یک طرف، اتحاد جماهیر شوروی به ما کمک می‌کرد و از طرف دیگر، مابقی کشورهای جهان به فرمان آمریکا حضور داشتند. سرانجام ما این جنگ را به غرب باختیم و اکنون شاهد عواقب آن هستیم. تمام کشورهایی که روزی پشت آمریکا ایستاده بودند، مدتی بعد دچار ناآرامی‌های داخلی شده و به خاک نشستند. من اینجا به نفع مقامات روسیه نمی‌جنگم. من به خاطر مردم ‌نژاد «اسلاو» می‌جنگم که برای من بسیار ارزش دارند.

عبدالله گفته است از آمریکا به خاطر اینکه عمویش گلبدین حکمتیار را در سال ۲۰۰۳ تروریست بین‌المللی اعلام کرده، نفرت دارد.

وی در مصاحبه خود چندین بار هم تکرار کرده که من اینجا به صورت کاملا داوطلبانه حضور دارم. من به خاطر پول، کسی را نمی‌کشم. اینجا در کنار من مردم آسیتین، روس، قزاق، کالمیک، یاکوت و دیگر ممالک حضور دارند. در کنار من کسانی حضور دارند که روزی شهروندان اتحاد جماهیر شوروی بوده‌اند./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷