رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سوادکوه:

انجمن خیران کتابخانه ساز در سوادکوه تشکیل شد

تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۵۹۲۴۵
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سوادکوه گفت:انجمن خیران کتابخانه ساز برای جذب و سازماندهی حمایت و کمک های مردمی و کتابخانه سازی و توسعه فرهنگ کتابخوانی تشکیل شده است.
۰
plusresetminus
بلاغ-مصطفی فضلی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با خبرنگار سوادکوه آنلاین، گفت: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و نیاز به دانستن در میان اقشار جامعه که در نهایت به تعالی جامعه می انجامد، هدف والایی است که تلاش همه جانبه تمام نهادهای تاثیر گذار و نیز همگرایی اقدامات صورت گرفته در این راستا را می طلبد.

وی ادامه داد: در تقویم ملی ایران با هدف گسترش مطالعه، هفته ای به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی  اختصاص یافته و این بهترین زمانی است که مسوولان و اقشار مختلف جامعه را به خود مشغول می سازدو بهترین فرصت برای کتابداران و خادمان کتاب است تا به نوعی اذهان را درگیر این مسئله کنند.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سوادکوه افزود: چنین مناسبت‌هایی موج فرهنگی عظیمی را در جامعه ایجاد خواهد کرد که اثر آن تا مدتها بر جامعه می ماند و تلنگری برای یادآوری نقش و تاثیر کتاب در زندگی است. البته برنامه ریزی صحیح کارا و  اثربخش در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بتوانیم این انگیزه و شوق را در مردم زنده نگه داریم.

فضلی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مطالعه بر زندگی تک تک افراد جامعه، کتابخانه ها درخور حمایت بیشتری هستند و استفاده از ظرفیت بخش های مختلف برای گسترش این فرهنگ ضروری به نظر می رسد و تلاش همگان را می طلبد. حمایت های مردمی و داوطلبانه همواره یکی از موثرترین نیروها است و باید تمامی شهروندان، جامعه هدف خیران باشند و از ظرفیت های فکری و مادی خیران در کنار یکدیگر استفاده شود.

وی تصریح کرد:در این راستا انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان سوادکوه برای جذب و سازماندهی حمایت و کمک های مردمی صحیح و نیز فرهنگ سازی صحیح در امر خیر کتابخانه سازی و توسعه فرهنگ کتابخوانی تشکیل شده است.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سوادکوه در پایان با اشاره به وضعیت کتابخانه ها در سطح شهرستان اظهار داشت: این شهرستان در سه شهر زیراب، پل سفیدو آلاشت دارای  5 باب کتابخانه عمومی است که 3باب آن نهادی و 2 باب آن مشارکتی است.

فضلی اذعان داشت: مساحت این کتابخانه ها در مجموع 1هزار 215 متر مربع است که در سند چشم اندازسال 1404  این مساحت باید به 3هزار500 متر مربع افزایش یابدو  این کتابخانه ها دارای 54هزار 160 جلد کتاب است که در سند چشم اندازباید به 240هزار جلد افزایش یابد./ع

منبع : سوادکوه آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴