تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۵۹۱۵۹
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران گفت: به دولت و مجلس، به هیچ احدی اجازه نخواهیم داد تا قوانین کار و تامین اجتماعی را به نفع پولدارها، کسانی که قائل به ارزش‌های اسلامی نیستند و پیمانکارانی که دارای تفکر طاغوتی هستند، تغییر دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نصرالله دریابیگی عصر پنج شنبه، ۲۹ آبان در بیست و چهارمین سالروز تصویب قانون کار در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران، اظهار داشت: امروز قانون کارمورد هجمه سرمایه داران قرار گرفته و متأسفانه عده ای از سرمایه گذاران و كارآفرینان شریف نیز در مسیر صاحبان زر و زور قدرت قرار گرفتند و نزدیک به ۲۴ سال كه از تصویب قانون كار در ایران می‌گذرد، قانونی كه از آن به عنوان یادگار امام(ره) یاد می شود را مورد هجمه قرار می دهند.

وی افزود: از سال ۱۳۶۹ تاكنون این قانون دوران پرفراز و نشیب فراوانی را پشت سر گذاشته و مخالفان این قانون كه خود را دلسوزان و حامیان اشتغال معرفی می كردند هم در دولت‌های گذشته و هم در مجالس دست بكار شدند و هرازچندگاهی به این قانون تعرض كردند.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران بیان داشت: این افراد بخش‌هایی از قانون کار، كارگران را از شمول این قانون حذف كردند که می توان به قانون خروج كارگران، كارگاه های پنج نفره از شمول قانون كار، طرح خروج كارگران قالیباف از شمول قانون كار و تأمین اجتماعی، طرح رفع موانع تولید، اجرای ماده ۱۹۱ قانون كار در خصوص مستثنا كردن برخی مواد قانون از كارگاه‌هایی كه زیر ۱۰ نفر كارگر دارند، اشاره کرد.

دریابیگی خاطرنشان کرد: در جمع ما کارگران، پدر و برادر شهید، خانواده جانباز و ایثارگر هستند و همه آنها به امامی افتخار می‌کنند که می‌گفت: «من یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم.»

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با تاکید بر اینکه ما موكداً از دولت می خواهیم كه نسبت به ایفای تعهدات خویش در خصوص گروه‌هایی كه به سازمان تأمین اجتماعی پیوسته و بخشی از حق بیمه آنان توسط دولت تعهد شده، عمل کنند، گفت: حجم مطالبات قانونی از دولت به عدد ۹۵ هزار میلیارد تومان در پایان سال‌جاری نزدیک می شود.

وی اضافه کرد: ما از مجلس و دولت صراحتاً می خواهیم برای انجام تعهدات قانون سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازوكار پرداخت این مطالبات را در بودجه سنواتی و همچنین برنامه ششم توسعه به روشنی ببینند.

دریابیگی با انتقاد از بحث واگذاری و ادغام درمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت، افزود: درمان مستقیم تأمین اجتماعی متأثر از اولین اثرات طرح بیمه سلامت شده و این بخش به سمت كم كاری سوق داده شد، در این راستا مدیریت درمان تأمین اجتماعی كم توجه و كم تفاوت از كنار موضوع می گذرد كه این موضوع در آینده، بسیار برای درمان مستقیم و ارائه خدمات به بیمه شدگان مشكل ساز می شود.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران تصریح کرد: قانون كار یک قانون حمایتی و آمرانه و برای دفاع از كارگرانی است كه در شرایط معمول هیچ قدرتی برای مذاكره و استیفای حقوق حداقلی خود ندارند لذا كاستن از این حمایت ها ظلمی مضاعف به كارگران بوده و زمینه بیگاری و بهره كشی را در جامعه گسترش می دهد.

این مسئول اذعان داشت: ما معتقدیم اصلاح و بازسازی درمان باید همراه با احیای ستادهای نظارت بر درمان استانی و كشوری در دستور كار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد، در این راستا سهیم كردن كارگران در ستادهای نظارت بشكل جدی باید مورد توجه واقع شود.

وی افزود: حمایت از قانون کار، حمایت از عدالت اجتماعی است.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با اشاره به ساده‌زیستی و آرمان امام و رهبری نظام، اعلام کرد: به تاسی از روح شهید سیدمحمد بهشتی، به دولت و مجلس، به هیچ احدی اجازه نخواهیم داد تا قوانین کار و تامین اجتماعی را به نفع پولدارها، کسانی که قائل به ارزش‌های اسلامی نیستند و پیمانکارانی که دارای تفکر طاغوتی هستند، تغییر دهند.

وی تاکید کرد: امروز مشکل کشور ما نه‌تنها قانون کار و کارگر نیست بلکه سوء مدیریت از سوی مدیران سیاسی است.

این مسئول در پایان بیان کرد: آقایانی که شعار حمایت از محرومان را سر می‌دادند و اکنون پست و مقام گرفتند، کجا هستند تا به داد جامعه کارگری برسند؟ رئیس جمهور، استانداران و مسئولان باید با تاسی از فکر امام و رهبر انقلاب، مشکلات ما را حل کنند.
منبع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴