تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۵۹۱۳۵
مدیر عامل شركت ایرانسل گفت: با راه اندازی شبکه 4G، ایران در میان ۱۰۰ كشور اول دارنده این تكنولوژی قرار می گیرد و نیز كاربران تلفن همراه و باند همراه کشور، می توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند.
۰
plusresetminus
بلاغ-علیرضا دزفولی در مراسم رونمایی از "اینترنت همراه نسل چهارم ایرانسل" در هتل پارس مشهد اظهار كرد: امروز شاهد بهره برداری از شبكه 4G به عنوان آخرین سطح از تكنولوژی روز دنیا در ایران و شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی كشور هستیم و با افتخار اعلام می كنیم كه در میان ۱۰۰ كشور اول دارنده این تكنولوژی در دنیا قرار داریم.

وی افزود: با راه اندازی این شبکه، مشترکان تلفن همراه و باند همراه کشور، اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کرده و با استفاده از سیم‌کارت‌های مخصوص خدمات نسل چهارم را می‌توانند در اختیار داشته‌ باشند.

مدیرعامل ایرانسل خاطر نشان كرد: بعد از راه اندازی نسل دوم شبكه های ارتباطی در سال ۸۵ در مشهد، خوشحالیم كه باری دیگر در این كلان شهر مذهبی، برای اولین بار نسل چهارم شبكه های ارتباطی اینترنتی را به بهره برداری می رسانیم.

دزفولی عنوان كرد: با توجه به شعار "زندگی دیجیتال" ایرانسل كه از سال گذشته در دستور كار ما قرار گرفته است تلاش شده تا امكانات و مقدمات لازم جهت رفاه حال بیشتر شهروند دیجیتال را فراهم كنیم و بهره برداری از نسل چهارم نیز در جهت تحقق همین هدف بوده است.

وی به مسئولیت های اجتماعی ایرانسل اشاره كرد و گفت: از جمله كارهایی كه ایرانسل در راستای خدمات اجتماعی انجام داده می توان به اسپانسری لیگ های برتر سال ۹۳ و حمایت از دانش آموختگان دانشگاه شریف اشاره كرد.

دزفولی به عملكرد شركت ایرانسل بر مبنای قرارداد وزارت ارتباطات كشور اظهار كرد: طبق قرارداد ما باید تا سال هشتم ۹ هزار كیلومتر از جاده های كشور را پوشش می دادیم كه ما رشدی ۲۱۰ درصدی نزدیك به ۲۸ هزار كیلومتر از جاده های كشور را تحت پوشش خدمات تلفنی قرار دادیم.

وی همچنین به پوشش جمعیتی شبكه های ایرانسل در كشور اشاره كرد و افزود: بر اساس پروانه ای كه از سوی وزارت اطلاعات و ارتباطات كشور به ما داده شده بود باید ۷۶ درصد از جمعیت كشور را پوشش می دادیم كه ما موفق به پوشش ۸۴ درصدی جمعیت كشور شدیم.

مدیر عامل شركت ایرانسل از قعطی تماس درون شبكه ای به میزان ۰.۷۶ در كشور خبر داد و گفت: میزان قعطی تماس مكالماتی درون شبكه ای ایرانسل در قراردادی كه با وزارت ارتباطات كشور منعقد كرده بود ۱درصد بوده كه ما به مراتب كمتر از حد مجاز قعطی تماس در بین مشتركین ایرانسل در كشور داشته ایم.

وی عنوان كرد: در حال حاضر با ۴۲۱ اپراتور خارجی در حوزه سیم كارت های دائمی و با ۱۵۸ اپراتور دنیا نیز در بخش سیم كارت های اعتباری قرار داد رومینگ منعقد كردیم كه حركتی بی نظیری است.

دزفولی در ارتباط با اهمیت شبكه های اینترنتی و ارتباطی نسل چهارم تصریح كرد: از جمله دلایلی كه در حوزه راه اندازی این شبكه اینترنتی است می توان به تقاضای بازار و تغییر رفتار دركاربران شبكه های ارتباطی و تلفن همراه را نام برد.

وی همچنین به چشم انداز ۲۰ ساله كشور در حوزه ارتباطات اشاره كرد و گفت: با توجه به این منشور ملی تحقق بخشی از اهداف آن از جمله توسعه و تقویت جنبش نرم افزاری، ‌تاكید بر رویكرد های نوآورانه، ‌تقویت بخش خصوصی، ‌برقراری پیوندهای مالی، ‌فنی و اقتصادی در میان موسسات تعاونی بر عهده شركت های ارتباطی از جمله ایرانسل است كه ما در نسل چهارم را در همین راستا راه اندازی كردیم.

مدیرعامل شركت ایرانسل در ارتباط با مزایای نسل چهارم شبكه های ارتباطی و اینترنتی ابراز كرد: در نظر سنجی كه در كشور آمریكا از صاحبان سرمایه صورت گرفت نتیجه گرفته شد كه نسل چهارم سیم كارت های اعتباری و دائمی باعث افزایش ۶۷ درصدی بهروری ارتباطی، كاهش ۴۷ درصدی هزینه ها به صورت مستقیم شده است.

وی به خدمات متمایز شبكه های 4G اشاره كرد و افزود: از جمله خدمات نسل چهارم ایرانسل برای كاربران افزایش مدت زمان پاسخگویی، ‌ امنیت كاربران، ‌سرعت دانلود و آپلود داده ها است.

دزفولی ادامه داد: همچنین در بخش حمل و نقل باعث افزایش هوشمندسازی جاده ها و كنترل ترافیك، ‌ كنترل و پایش وسایل نقلیه به صورت لحظه ای می شود.

وی در پایان به تاثیر نسل چهارم شبكه های ارتباطی و اینترنتی در بخش فرهنگ اشاره كرد و گفت: این فناوری جدید باعث جلوگیری از توسعه فرهنگ نامطلوب و مقابله با تهاجم فرهنگی، ‌ توسعه عدالت اجتماعی و بسترسازی برای تحقق دولت الكترونیك و همراه می شود.

مدیر عامل شركت ایرانسل خاطر نشان كرد: در حال حاضر شركت ایرانسل با توسعه خدمات خود توانسته ۵۰ هزار شغل برای كشور فراهم كند./ع
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما