تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۵۹۱۲۶
عکس گرفته شده از پایگاه نظامی در Amchide مورخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴ است که نشان می دهد تانک متعلق به بوکوحرام توسط سربازان کامرون طی حمله ای که ماه گذشته صورت گرفته ویران شده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- عکس گرفته شده از پایگاه نظامی در Amchide مورخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴ است که نشان می دهد تانک متعلق به بوکوحرام توسط سربازان کامرون طی حمله ای که ماه گذشته صورت گرفته ویران شده است.

گروه تروریستی بوکو حرام نیجریه حملات خود را به روستاهای کشور کامرون با بکار گیری از سلاح های جدید تشدید کرده است.

کشورگشایی بوکوحرام به سوی کامرون
ابوبکر شکائو رهبر گروه افراط گرای بوکو حرام گفته است که می خواهد یک خلافت نیجریه ای همانند اقدامات گروه داعش در عراق و سوریه ایجاد کند.

بوکو حرام حملات خود را در چندین پایگاه مرزی کامرون با شهرهایی از ایالات بورنو نیجریه متمرکز کرده است.

همچنین این گروه از کامرون به عنوان مکانی برای استراحت و ذخیره سلاح و غذا استفاده می کند. از دیگر سوی، حملات این گروه تروریستی  تا جنوب کشور کامرون در حال پیشروی است.

اعضای این گروه تروریستی در اقدامی، گلوی برخی از بازاریان را در روز روشن در نزدیکی شهرستان شمالی  موکولو در کامرون بریدند.

در همین حال، کشور کامرون با خشکسالی بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند و رودخانه‌ها‌ی غرب افریقا در حالی که به فصل خشکسالی نزدیک است در حال تبخیر شدن هستند.

در حالی این حملات اتفاق می افتد که ارتش این کشور از ایجاد خشونت در فصل خشکسالی نگران است.

بنا به گفته یعقوب کودجی فرمانده ارتش منطقه ای در شمال کامرون، آب و هوای خشک میزان آسیب‌ها از سوی بوکوحرام را شدت می دهد.

لئوپولد نلاته اباله  فرمانده  یکی از گردان های منطقه مرزی به خبرگزاری فرانسه گفته است: ما  متقاعد شده ایم که ایجاد خلافت توسط بوکوحرام تنها محدود به نیجریه نیست، بلکه کامرون هم مورد هدف آنها است .

تروریست ها حدود ۲۰ شهر در نیجریه را گرفته اند و انبار سلاح ها و پایگاه های ارتش نیجریه را مصادره کرده اند. آنها در حال حاضر از وسایل نقلیه زره پوش، مین های زمینی و هم چنین تفنگ کلاشینکوف و راکت انداز استفاده می کنند.

از دیگر سو، کامرون حدود ۲ هزار سرباز را در منطقه شمال این کشور مستفر کرده است.
گزارش های غیر رسمی از کشته شدن 32 تن دردرگیری بین ارتش و گروه تروریستی بوکوحرام خبر می دهد.

با وجود مشکلات و زیان های فراوان، سربازان کامرونی گفته اند که تا آخرین نفس در مقابل تروریست ها می جنگند.

همچنین مقامات کامرونی به طور منظم از کشته شدن صدها تن از تروریست ها در طی درگیری ها خبر می دهند، هر چند که بررسی دقیق آمار غیر ممکن است.

کامرون حدود ۴ هزار سربازآموزش دیده توسط رژیم صهیونیستی در اختیار دارد، اما ناظران در مورد توانایی های ارتش به خصوص در رویارویی با حملات گسترده تردید دارند.

همچنین نیروهای منطقه ای با هفتصد سرباز از چاد، کامرون، نیجر و نیجریه تا پایان ماه نوامبر در اطراف دریاچه چاد در شمال مستقر می شوند./ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲