تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۵۹۱۲۵
رئیس اقلیم کردستان بار دیگر بر برنامه خود برای اعلام استقلال این اقلیم از عراق تأکید و اعلام کرد که هیچ چیز نمی تواند مانع نیل به این هدف شود.
۰
plusresetminus
بلاغ- مسعود بارزانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس24 گفت: مسئله حائز اهمیت نزد کُردها رسیدن به استقلال است، و این که چه کسی قرار است رهبر کُردها شود بحثی است که مردم در مورد آن تصمیم می گیرند.

رئیس اقلیم کردستان تأکید کرد: از هیچ تلاشی برای رسیدن به آرزوی دیرینه کُردها که همانا استقلال است فروگذار نخواهم کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: که استقلال، حق کُردها است و این مردم اقلیم کردستان هستند که باید در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند و نباید هیچ چیزی مانع رسیدن به حق قانونی آنها بشود. شاید در مواردی به برخی تغییرات رضایت بدهیم اما در مورد مسائل مهم که همانا برگزاری همه پرسی برای رسیدن به استقلال است کوتاه نمی آییم.

بارزانی در مورد تاریخ برگزاری همه پرسی برای رسیدن به استقلال اقلیم کردستان گفت: برگزاری همه پرسی وظیفه پارلمان است و هر موعدی را که برای این مهم صلاح بداند، تعیین می کند.
رئیس اقلیم کردستان اظهار داشت: ما به دلیل احترام به عقاید مردم و این که در انتخاب سرنوشت خود دخیل باشند همه پرسی برگزار می کنیم و امیدواریم که فرد و یا افرادی با این مسئله مخالفت نداشته باشند و هیچ قدرتی نمی تواند این حق را از ما سلب کند و به جای کُردها تصمیم گیری کند.

بارزانی در گفتگوی خود با فرانس24 به مسئله کرکوک نیز اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ما کرکوک بخشی از اقلیم کردستان است. اما ما معتقدیم این مشکل با توسل به ماده 140 قانون اساسی برطرف گردد و ساکنین این مناطق در تعیین سرنوشت خود دخیل باشند تأکید می کنم که کرکوک بخشی از اقلیم کردستان است و ما یک قدم در این خصوص عقب نشینی نخواهیم کرد./ع
منبع : کرد پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲