BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> وزیر پیشنهادی علوم: با مجلس ارتباط خوبی دارم نظر منفی‌ای نسبت به من وجود ندارد | بلاغ نیوز
محمد فرهادی، گفت: فکر نمی‌کنم نظر چندان منفی‌ای نسبت به من وجود داشته باشد فکر نمی‌کنم نظر چندان منفی‌ای نسبت به من وجود داشته باشد
۰
plusresetminus
بلاغ درست یک روز بعد از عدم رای اعتماد مجلس به دانش‌آشتیانی، گزینه پنجم دولت برای وزارت علوم معرفی شد. گزینه‌ای که اسمی آشنا دارد و دیگر هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند از ناشناخته بودنش شکایت کند. البته فرهادی به گفته خودش قبلا هم برای پذیرش پست وزارت علوم دعوت شده اما آن را نپذیرفته بود. محمد فرهادی به فرهیختگان آنلاین (FDN.ir)، می‌گوید: «قبلا هم از سوی رئیس‌جمهور برای پذیرفتن وزارت علوم با من صحبت شده بود. دو دلیل برای نپذیرفتن این دعوت داشتم اول اینکه کارهای زیادی را در هلال‌احمر شروع کرده بودیم که نمی‌خواستم به نوعی نیمه‌کاره رها شوند و ثانیا اینکه وزارت علوم جایگاه حساسی بود و از جهات مختلف صلاح نمی‌دانستم که وارد این عرصه شوم اما همان زمان به رئیس‌جمهور گفتم که اگر ببینم راه دیگری باقی نمانده است و گزینه‌های دیگر به نتیجه نرسید آن زمان به این مساله جدی‌تر فکر می‌کنم.

فرهادی ادامه می‌دهد: «به دلایلی که گفتم از قبل آمادگی پذیرفتن وزارت علوم را داشتم و برایش برنامه‌ریزی‌هایی کرده بودم بنابراین آمادگی زیادی داشتم با این وجود هنوز هم معتقدم وزارت علوم آنقدر کار بر زمین مانده دارد که نمی‌توان بدون مشکل و مانع از پس رفع و رجوع آنها بر آمد.»

او درباره اولین برنامه‌ای که آن را در وزارت علوم دنبال خواهد کرد می‌گوید: «همان‌طور که گفتم وزارت علوم به دلیل شرایط ویژه‌ای که مدت‌ها با آن مواجه بوده شرایط سهل و آسانی ندارد و نمی‌توان به راحتی گفت که چه کاری بیش از بقیه در اولویت است اما به نظرم اگر نظر مساعد نمایندگان با بنده همراه باشد حاکم کردن ثبات و آرامش و دور کردن‌ این وزارتخانه از حاشیه اولین کاری است باید همه دست‌اندرکاران این وزارتخانه انجام دهیم.» فرهادی درباره پیش‌بینی‌اش از برخورد نماینده‌ها در روز رای اعتماد می‌گوید: «نمی‌خواهم در این مورد نظر قطعی بدهم. به امید خدا امروز در خدمت نمایندگان کمیسیون آموزش خواهیم بود شاید بعد از این جلسه بهتر بتوان نظر آنها را فهمید اما با این وجود از آنجا که تاکنون ارتباط خوب و سازنده‌ای با نماینده‌ها داشته‌ام فکر نمی‌کنم نظر چندان منفی‌ای نسبت به من و سابقه فعالیتم وجود داشته باشد. به هر حال از تمام نمایندگان می‌خواهیم که با همراهی خود به آرامش و پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه حساسی مانند علوم کمک کنند.»
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴