تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۵۹۱۱۴
مدیر فرهنگسرای خانواده با بیان اینکه 70 درصد طلاق ها در سه سال اول زندگی رخ می دهد ، گفت: بر این اساس برنامه ریزی برای مخاطبان جوان داشته ایم تا آنها از این شیب تند طلاق که به دلیل عدم شناخت از یکدیگر در سال های اول زندگی است به سلامت عبور کنند که برنامه های این طرح به تصویب رسیده و در حال طی مراحل نهایی است.
۰
plusresetminus
بلاغ-محمد مهدی کریمی صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: فرهنگسرای خانواده به شکل تخصصی به این نهاد مهم اجتماعی با تمام گستردگی ها می پردازد و بر این اساس در نظر داریم تا سال 94 حداقل 70 درصد خانواده های ایرانی با این فرهنگسرا آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای این فرهنگسرا 1500 نفر هستند، افزود: 19 هزار جلد کتاب بزرگسال و سه هزار جلد کتاب کودک در این فرهنگسرا وجود دارد که از این تعداد 4 هزار جلد تخصصی فضای خانواده است.

مدیر فرهنگسرای خانواده با اشاره به اینکه  با هماهنگی با مدیریت مرکز قصد داریم تا پایان سال 93 تمام کتاب ها در حوزه خانواده را در این مرکز فراهم کنیم، تاکید کرد: اساتید، دانشجویان تخصصی رشته روانشناسی، علوم اجتماعی و مادران و پدران و افرادی که در زمینه خانواده تمایل به پژوهش دارند را تشکیل می دهد.

کریمی با اشاره به اینکه 70 درصد طلاق ها در سه سال اول زندگی رخ می دهد، گفت: برنامه ریزی برای مخاطبان جوان داشته ایم تا آنها از این شیب تند طلاق که به دلیل عدم شناخت از یکدیگر در سال های اول زندگی است به سلامت عبور کنند.

وی اضافه کرد: برنامه های این طرح این طرح به تصویب نهایی رسیده به اندازه ای جامع است که قابلیت ثبت ملی دارد و در حال طی مراحل نهایی است که پس از جلسه نهایی با مرکز بهداشت این طرح قطعی می شود.

مدیر فرهنگسرای خانواده با بیان اینکه برگزاری کلاس های مشاوره فردی و سلسله نشست های گروهی برای عموم خانواده ها هستیم، تاکید کرد: برای برنامه ریزی در راستای 6 ماه دوم سال 93 فضای خانواده به زوج های جوان و مهارت های دو سال اول زندگی و عموم خانواده تقسیم شده است.

وی اضافه کرد: برنامه توسعه رسانه ای را مدنظر داریم که به مدت 2 تا 15 روز تمام تابلوهای شهری به خانواده با موضوع آرامش اختصاص خواهد یافت.

در ادامه این نشست محبوبه نشاسته ریز مسئول کتابخانه تخصصی شیعه با اشاره به اینکه 13 هزار جلد کتاب تخصصی شیعه در این کتابخانه موجود است، گفت: در این کتابخانه 821 عضو فعال و 6 هزار عضو طرح جامع حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه اکثر کتاب های این کتابخانه در حوزه علمیه نیز موجود نشست، تاکید کرد: برگزاری نشست های تخصصی شیعه شناسی، مهدویت و تقویت منابع فکری تشیع، برگزاری کلاس های تقویتی منبع شناسی، نسخ شناسی برای نخستین بار در اصفهان با همکاری مرکز احیای تفکر شیعه، برگزاری سیر مطالعاتی نهج البلاغه، معرفی کتاب هایی در زمینه تفکر شیعه با عنوان یک قاچ کتاب مانند شب های پیشاور از این جمله است.

مسئول کتابخانه تخصصی شیعه با اشاره به ارتباط با حوزه برای روزآوری منابع و کارآمدی و ارتقای کیفیت کتابخانه ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه سیر حدیث معرفت شناسی حضرت علی (ع)، راه اندازی کتابخانه تخصصی مرکز احیای تفکر و غنی سازی کتابخانه های مدارس سطح شهر، مشاوره و راهنمایی دانشجویان و طلاب درباره پایان نامه به ویژه تفکر شیعه و استفاده از کتب جدید از قم از دیگر برنامه های در دست اجرای این کتابخانه است./ع
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰