نماینده کانون انجمن صنفی کارگران مازندران:

بی اعتنایی به قانون کار به دولت هم سرایت کرد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۵۹۱۱۲
نماینده کانون انجمن صنفی کارگران مازندران با بیان اینکه قراردادهای انجام کار دائم به واسطه بی اعتنایی به قانون کار به سهولت از بین رفته است، افزود: حال به گونه ای شده که حتی در بخش های دولتی هنوز استخدام دائم نداریم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سیدهادی ساداتی، عصر پنج شنبه، ۲۹ آبان در بیست و چهارمین سالروز تصویب قانون کار در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران، با بیان اینکه بسیاری از بندهای قانون کار به درستی اجرا نمی شود، اظهار داشت: هیچ برنامه استخدامی در سیستم های دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قراردادهای انجام کار دائم به واسطه بی اعتنایی به قانون کار به سهولت از بین رفته است، افزود: حال به گونه ای شده که حتی در بخش های دولتی هنوز استخدام دائم نداریم.

نماینده کانون انجمن صنفی کارگران مازندران با عنوان اینکه راه های تخلفات در قانون کار به واسطه اجرا نشدن آن باز شد، افزود: در حال حاضر بیمه کارگران ساختمانی استان مازندران دچار مشکل شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هفت درصد حق بیمه توسط کارگران ساختمانی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: ۱۷ درصد سهم کارفرما بوده و مابقی باید از لایحه بودجه دولت تامین شود.

ساداتی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۲ بالغ بر ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفتند، بیان داشت: هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان برای بیمه این کارگران، اعتبار، لازم است.

وی ضمن بیان این مطلب که پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی مازندران نیازمند حمایت بیشتر دولت است، ابراز داشت: درصدد هستیم یارانه دولت برای بیمه کارگران ساختمانی در قالب مالیات مستقیم به حساب تامین اجتماعی واریز شود.

نماینده کانون انجمن صنفی کارگران مازندران، درباره تغییر کار قانون کار حرف و حدیث های بسیاری نقل قول می شود که برخی موافق و عده ای مخالف تغییر قانون کار هستند.

ساداتی گفت: هنوز افرادی که مخالف تغییر قانون کار هستند، نتوانستند طرح خاصی برای بهتر شدن قانون کار ارائه دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای قانون کار بهتر از اصلاح قانون کار است، اذعان داشت: بسیاری از مشکلات حوزه کارگری با اجرای مفاد این قانون حل می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷