تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۵۹۱۰۸
وزیر نفت برای دومین بار از سال گذشته تا کنون مهمان برنامه "شب آفتابی" تلویزیون شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بیژن نامدار زنگنه که بخاطر خطای فاحش در پیش بینی اشتباه قیمت نفت این روزها مورد انتقادات اقتصاددانان و کارشناسان حوزه انرژی و همچنین نمایندگان مجلس قرار گرفته، ساعتی قبل به عنوان تنها مهمان برنامه "شب آفتابی" در شبکه پنج رسانه ملی ظاهر شد تا پاسخگوی سئوالات دوستانه! دکتر محمود احمدی افزادی مجری این برنامه باشد.

آقای زنگنه سال گذشته و در آستانه معرفی به عنوان وزیر نفت نیز مهمان این برنامه و مجری چندشغله آن شده بود تا خاطراتش از دوران بازنشستگی را با بینندگان در میان بگذارد.

طی یک سال اخیر بسیاری از کارشناسان انتقادات زیادی را از مهندس زنگنه از ابتدای تصدی مسئولیت وزارت نفت به وی وارد کرده اند. محکومیت ایران در پرونده کرسنت، عزل و نصب های فله ای در وزارت نفت، رکود و تعطیلی روند توسعه در وزارت نفت، واردات بی رویه بنزین غیراستاندارد، خام فروشی، ناتوانی در فروش نفت و کنترل قیمت آن، وابستگی به خارج، دست روی دست گذاشتن تا زمان رفع تحریمها و اظهارات سیاسی و غیرفنی زنگنه از جمله محورهای انتقادات از وزیر نفت دولت تدبیر و امید بوده است.


گفتنی است اجرای برنامه شب آفتابی بر عهده دکتر محمود احمدی افزادی است که خود البته از همکاران آقای زنگنه در دولت به شمار می رود. آقای افزادی هم اکنون رییس دانشکده خبر ایرنا و مشاور سازمان مناطق آزاد است. وی البته در دولت نهم نیز در برنامه مشابهی در شبکه یک دولتمردان "خاص" وقت را به برنامه خود دعوت می کرد. او در دولت دهم آقای احمدی نژاد و در دوران ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی، عضو هیات مدیره موسسه آتیه و روزنامه خورشید این سازمان بود. روزنامه خورشید از ارگانهای مطبوعاتی جریان انحرافی به شمار می رفت.

به نظر می رسد که با توجه به انتقادات شدید از زنگنه، قرار دادن تریبون رسانه ملی در اختیار وی آن هم بصورت یکطرفه و بدون حضور منتقدان منطقی نبوده و بر خلاف خط مشی رییس جدید این سازمان مبنی بر تعاملی بودن رسانه ملی باشد.
منبع : جهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴