تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۵۹۰۸۹
دو مرد معتاد که شبانه با ورود به بانک، 20 میلیون تومان از دستگاه خودپرداز سرقت کرده بودند، در دام ماموران پلیس گرفتار شدند.
۰
plusresetminus
بلاغ-بیست و چهارم آبان امسال مدیر یکی از بانک های دولتی در روستایی در حومه شهرستان جیرفت با پلیس تماس گرفت و از سرقت پول های دستگاه خودپرداز بانک خبر داد.
 
ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند سیستم های ایمنی خودپرداز بانک از کار افتاده و این دستگاه تخریب و 20 میلیون تومان از آن سرقت شده است.
 
با تشکیل پرونده قضایی، ماموران به تحقیق از مدیر بانک و کارکنان آنجا پرداختند که مشخص شد آنها هنگام ورود به بانک و شروع کار روزانه متوجه موضوع سرقت شده و نمی دانند چه کسی دست به این کار زده است.
 
در این مرحله ماموران به بازبینی دوربین مداربسته بانک پرداخته که مشخص شد این دوربین ها تصاویر دو مردی را شب سرقت ثبت کرده که نقاب به چهره داشته اند.
 
جستجوها ادامه داشت تا این که ماموران زمانی که فیلم های روزهای قبل از سرقت را بررسی کردند، پی بردند مرد جوانی در آن چند روز در حال پرسه زدن مقابل بانک بوده است.
 
با مشخص شدن این موضوع، ماموران احتمال دادند این مرد ممکن است یکی از همان دو متهم فراری باشد بنابراین او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و جستجو برای دستگیری او آغاز شد.
 
ماموران هویت این متهم را به دست آورده و سرانجام او را در خانه ای حوالی همان روستا دستگیر کردند. در بازرسی از خانه وی، بخشی از پول های دزدی کشف شد.
 
متهم با انتقال به پلیس آگاهی به سرقت از خودپرداز بانک اعتراف کرد و به افسر بازجو گفت: من و همدستم به دلیل مشکلات مالی و اعتیادی که به آن گرفتار بودیم، تصمیم به سرقت از دستگاه خودپرداز بانک گرفتیم بنابراین چند روزی به عنوان مشتری در حوالی بانک پرسه می زدیم تا موقعیت بانک و اطراف آن را بررسی کنیم.
 
شب حادثه در حالی که نقاب زده بودیم، از طریق پشت بام آنجا به داخل ساختمان بانک راه یافتیم. سپس تجهیزات ایمنی را از کار انداخته و بعد از سرقت 20 میلیون تومان پول فرار کردیم.
 
سرهنگ مهریار سعیدی، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در این باره به خبرنگار جام جم گفت: با اعتراف متهم، همدست او نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کرد. /ع
منبع : جام جم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما