تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۵۹۰۵۱
رئیس کتاب خانه عمومی آمل گفت:شهرستان آمل در بین شهر های استان مازندران به لحاظ امانت کتاب و مراجعین به کتاب خانه رتبه اول را داراست و به لحاظ اعضا رتبه دوم را در سطح استان دارد.
۰
plusresetminus
بلاغ- به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی خبرنگار سرویس اجتماعی سفیر هراز سری به کتابخانه عمومی شهرستان آمل زده و گفتگویی با رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل جناب آقای حسینی انجام داده که به شرح زیر می باشد:

سفیر: آقای حسینی در هفته کتاب و کتاب خوانی هستیم به شما خدا قوت می گوییم لطفا برای ما از طرح اهدای کتاب بگویید؟

طرح کتاب های اهدایی به کتاب خانه عمومی با عنوان هر مازنی یک کتاب به کتاب خانه عمومی، در کل استان مازندران در هفته کتاب و کتاب خوانی اجرا می شود. در آمل نیز دو مکان برای اجرای این طرح اختصاص یافته که با برپایی چادر به عنوان ایستگاه کتاب در جنب بانک ملی و دیگری در میدان هفده شهریور کار خود را آغاز کرده و تا آخر این هفته ادامه دارد.

سفیر: چه قشری بیشتر به کتاب خانه مراجعه می کنند و چه نوع کتاب هایی بیشتر خوانده می شود؟

از اسم کتاب خانه عمومی پیداست همه نوع کتابی موجود است، از خانم خانه دار گرفته تا افرادی با مشاغل و حرفه های گوناگون مراجعه کننده داریم که بیشتر مراجعین ما دانش آموزان و دانشجویان هستند. همچنین در صدر کتاب های امانتی، کتاب های رمان، تاریخی و اجتماعی قرار دارد.

سفیر: میانگین کتاب خوانی در بین مراجعین در طول هفته به چه میزان است؟

شهرستان آمل در بین شهر های استان مازندران به لحاظ امانت کتاب و مراجعین به کتاب خانه رتبه اول را داراست و به لحاظ اعضا رتبه دوم را در سطح استان دارد.

سفیر: چه راهکاریی برای افزایش سرانه کتاب خوانی در شهرستان دارید؟

راه کار های زیادی برای افزایش سرانه کتابخوانی داریم به عنوان مثال در اماکن و محلاتی که فاقد کتاب خانه هستند کتاب خانه احداث کنیم تا دسترسی به کتاب برای همه آسان باشد. همچنین در خیابان های شلوغ و پر ترافیک به لحاظ جمعیتی کتاب خانه احداث کنیم. بطور کلی کتاب خانه ها را گسترش دهیم. در حال حاضر قصد داریم در پارک های، فرهنگ شهر و بنفشه واقع در خیابان امام رضا (ع) کتابخانه بنا کنیم.

و یکی دیگر از این راهکار ها بروزرسانی کتاب ها است کتاب خانه هایی که بروز نیست کمتر اعضا جذب می شوند. یکی از اصول پنج گانه قانون کتابداری این است که هر خواننده کتابش و هر کتاب خواننده اش و هر کتا بخانه که این دو اصل را رعایت کند مسلما در رضایت مراجعین اثر دارد.

چند سالی است که خرید کتاب و ارسال کتاب کم شده و خرید کتاب به عهده خود کتاب خانه است و اگر افراد خیر به کتاب خانه کمک کنند ما کتاب های بیشتری می توانیم خریداری کنیم و افراد بیشتری جذب شوند.

سفیر: آیا کتاب خانه عمومی آمل در فضای مجازی سایت دارد؟

بله آدرس سایت اینترنتی مان www.booki.ir است و مراجعین می توانند برای دریافت pdf به این سایت مراجعه کنند. نرم افزار طرح کتاب من که در آن کتابی که در کتاب خانه نیست اسم کتاب به همراه مولف و ناشر آن نوشته می شود و مراجعه کننده از این طریق کتاب در خواست می کند و نهاد کتاب خانه های عمومی کشور کتاب را به آدرس آن کتاب خانه ارسال می کند.

سایت نمایه نشریات هم هست که دراین سایت تمام مقاله ها موجود است و با رجوع به آن می توان به مقالات دسترسی پیدا کرد.

سفیر: زمان کار کتاب خانه چگونه است؟

زمان کار کتابخانه از ساعت ۷/۳۰ صبح تا ساعت ۶/۳۰ عصر است.

سفیر: شما در ثبت نام ها تخفیف هم می دهید؟

بله کلیه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بچه های خردسال رایگان عضو می شوند و دانش آموزان زیر ۱۴ سال هم نیم بها عضو هستند. لازم به ذکر است در هفته کتاب همه افراد و شهروندان می توانند به سایت www.iranpl.ir مراجعه و رایگان ثبت نام انجام دهند که از ۲۴ آبان شروع و تا اول آذر ماه ادامه دارد.

سفیر: اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید ؟

هر چه افراد کتاب خوان بیشتر شوند به یقین پرونده های داد گاه ها و داد گستری ها کمتر میشود و با بالا رفتن سطح شعور و آگاهی مردم کار های خلاف کمتر می شود آرزومی کنم دادگاه های ما خلوت تر و کتاب خانه های ما شلوغ تر شود/ع
منبع : سفیرهراز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴