تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۵۹۰۴۵
سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان ضمن اشاره به تکمیل شدن تدوین استراتژی ملی امنیتی این کشور در آینده نزدیک، اعلام کرد: براساس مدارک موجود به نظر می‌رسد که ملاعمر زنده نباشد.
۰
plusresetminus
بلاغ- « حسیب صدیقی» سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری در کابل، ضمن اشاره به تدوین استراتژی ملی امنیتی این کشور در آینده نزدیک، اظهار داشت: براساس اطلاعات این ریاست و با استناد به مدارک موجود از جمله انجام انتصابات بعدی در بین طالبان توسط «ملا اختر منصور» به نظر می‌رسد که ملاعمر رهبر گروه طالبان زنده نباشد.

وی افزود: هدف از تدوین استراتژی امنیتی این کشور مقابله بهتر با حملات تروریستی می‌باشد.

به گفته این مقام امنیتی افغانستان، اولویت‌بندی تهدیدات و چگونگی استفاده از نیروهای امنیتی افغانستان از عمده‌ترین موارد مندرج در این استراتژی است.

وجود اختلاف در صفوف طالبان

سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان همچنین بار دیگر به اختلافات بین اعضای گروه طالبان پس از شکست این گروه در جبهه‌های جنگ اشاره کرد و گفت: این گروه اکنون به ۳ دسته تقسیم شده‌اند.

کاهش حملات مخالفان افزایش ناامنی در شهرهای بزرگ افغانستان

سخنگوی ریاست امنیت ملی در ادامه مدعی شد: در نتیجه «عملیات‌های موفق» پلیس، ارتش و امنیت ملی افغانستان، حملات موشکی، بمب‌گذاری‌ها و حملات مسلحانه در سطح این کشور ۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد و دایره جنگ جبهه‌ای از ۲۲ ولایت به ۶ ولایت کاهش یافته است.

وی افزود: در ۲ ماه گذشته تنها ریاست امنیت ملی ۱۵۰ عملیات را آغاز کرده که در نتیجه آن بسیاری از فرماندهان طالبان را دستگیر نموده و یا کشته‌اند.

صدیقی در ادامه اذعان داشت: ناامنی در شهرهای بزرگ افغانستان به خصوص در کابل ۶۸ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طالبان در میدان‌‌های جنگ رو در رو در ولایات افغانستان افراد زیادی را از دست داده‌اند و اکنون برای نشان دادن حضور خود و راه‌اندازی جنگ تبلیغاتی، حملات خود را در شهرهای بزرگ آغاز کرده‌اند./آ
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴