تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۵۸۹۹۲
اهالی روستای چلاسر تنکابن با راه اندازی مرکز نگهداری از متکدیان در روستایشان مخالفت کردند.
۰
plusresetminus
بلاغ- مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، در خلال برگزاری جلسه ساماندهی متکدیان در استان، با اشاره به نقش محوری فرمانداری‌ها، تأمین هزینه جهت جمع‌آوری و نگهداری از متکدیان را از وظایف شهرداری‌ها عنوان کرد و از شهردار تنکابن درخواست کرد تا در جهت اجرای هرچه بهتر این طرح با تمام توان همکاری کند.

 اظهارات شادمان با مخالفت تقی پزشکی رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن مواجه شد، اما با تمام مخالفت‌های صورت گرفته، طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از معابر عمومی سطح شهر مورد تصویب قرارگرفته و مسئولیت اداره و سرپرستی آن نیز به دکتر علی بخشنده، مسئول مرکز نگهداری از متکدیان واگذار شده است.

 تنکابن 24 به‌منظور روشن شدن ذهن عموم مردم نسبت به اجرای این طرح در گفت­ و­گو با علی بخشنده، نحوه اجرا و شرایط حال حاضر مرکز نگهداری از متکدیان در شهرستان تنکابن را جویا شد.

وی در گفت­ و­گو با تنکابن 24 اظهار داشت: به‌منظور ساماندهی هرچه بهتر متکدیان، ساختمان متعلق به یک مدرسه قدیمی در محوطه‌ای محصور، واقع در روستای چلاسر تنکابن مدنظر مسئولان شهرستان قرار دارد، ولی برخی از اهالی روستا با باورهای نادرست خود از راه‌اندازی مرکز نگهداری متکدیان در مجاورت محدوده مسکونی خود ممانعت به عمل می‌آورند، که این امر به‌نوبه خود مشکلاتی را در مسیر فعالیتمان ایجاد کرده است.

بخشنده اظهار امیدواری کرد و گفت: جای بسی امیدواری است که بهره‌گیری از برخی چهره‌های نام‌آشنا و معتمدین روستا و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با اهالی روستا، باورهای غلط آن‌ها به سمت­ و­ سویی درست هدایت شود، چراکه آغاز به کار این مرکز سبب ایجاد زمینه اشتغال بیش از 18 نفر از اهالی چلاسر و به‌ویژه جوانان این روستا می­ شود.

اظهارات علی بخشنده موجب شد تا ضمن حضور در روستای چلاسر و گفت ­و­گو با اهالی روستا دلیل مخالفت آن‌ها از راه‌اندازی مرکز نگهداری متکدیان را از خودشان جویا شویم.

سید علی نبوی از اهالی روستا در گفت­ و­گو با تنکابن 24 اظهار داشت: بنده پیش از انقلاب اسلامی قطعه زمینی را جهت احداث مدرسه وقف کردم، که نیت بنده نیز با احداث و راه‌اندازی مدرسه شهید قبادپور به اجرا درآمد.

وی گفت: مدرسه راهنمایی شهید قبادپور در طی سال‌های پس از انقلاب افراد تحصیل‌کرده بسیاری را جهت خدمت به این نظام درون خود پرورش داده است، اما به دلیل عدم توجه مسئولان در طی این سال‌ها و درنتیجه مهاجرت جوانان به شهرها، تعداد دانش آموزان این روستا به میزان زیادی کاهش یافت که این امر به‌نوبه خود زمینه‌ساز تعطیلی مدرسه در روستا را فراهم کرده ­است.

نبوی تصریح کرد: نیت من به‌عنوان واقف زمین، ایجاد محیطی جهت آموزش‌وپرورش کودکان و نوجوانان روستا است، لذا در غیر این صورت با هرگونه فعالیت دیگر که مغایر با نیت بنده به‌عنوان واقف زمین باشد ناراضی هستم.

بهروز فرجی بازنشسته سپاه پاسداران ناحیه تنکابن و یکی دیگر از اهالی روستای چلاسر نیز در گفت ­و­گو با تنکابن24 گفت: راه‌اندازی مرکز نگهداری از متکدیان در این روستا موجب سلب آسایش و از بین رفتن امنیت زن و فرزندانمان می‌شود، به همین جهت بنده به نمایندگی از دیگر اهالی روستا مخالفت خود را از راه‌اندازی این مرکز اعلام کرده و با صراحت اعلام می‌کنم که با تمام توان در مسیر راه‌اندازی و فعالیت مرکز نگهداری از متکدیان در روستای چلاسر مقاومت خواهیم کرد.

منبع : تنکابن24
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴