تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۵۸۱۰۰
دادستان کل کشور با اشاره به رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری و افزایش روزافزون تخلفات پولی و بانکی در کشور اصلاح نظام پولی و بانکی را ضروری دانست.
۰
plusresetminus
بلاغ-سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در همایش دادستان‌های کل کشور در تبریز اظهار کرد: نقش دادستان در آیین دادسری کیفری جدید به خوبی تعریف شده و در فرآیند پیش‌بینی، پیش‌گیری، اقدامات امنیتی، برخورد، رسیدگی در محکمه، اجرای حکم و پس از اجرا دادستان غایب نیست.

وی افزود: موضوع‌شناسی به جا، شناخت حکم، تناسب موضوع و حکم و در نهایت اقدام به موقع و زمان شناسی دادستان بسیار مهم و حیاتی است که در تاثیرگذاری اجرای حکم نقش اساسی ایفا می‌کند.

رئیسی مسئله مواد مخدر را از معضلات جدی حال حاضر کشور عنوان و اظهار کرد: برای مبارزه با این پدیده و پدیده‌های مرتبط همه کشور باید با تمامی ظرفیت اجتماعی، فرهنگی، دیپلماسی و اقتصادی حضور یابند و هیچ قشر، امکان و ظرفیتی نباید غایب باشد.

لازم است بخش دیپلماسی مواد مخدر در کشور فعال شود

دادستان کل کشور متذکر شد: لازم است بخش دیپلماسی مواد مخدر در کشور فعال شود و مواد مخدر یکی از محورهای مورد بحث با کشورهای مختلف قرار گیرد و همه بخش ها و دستگاه‌ها لاجرم باید یک حوزه فعال در ارتباط با پدیده مواد مخدر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بخش قضایی پیگیری‌های موثری در ارتباط با شبکه توزیع مواد مخدر اتفاق افتاده که کشفیات حاضر حاکی از این مدعاست، افزود: کشفیات باید ما را به سرشبکه‌های اصلی مواد مخدر رهنمون شوند و جا دارد نیروهای نظامی و انتظامی برای شناخت هر چه زودتر سرشبکه‌ها سرمایه‌گذاری‌های اساسی انجام دهند.‌

لزوم تشکیل شعبات خاص آموزش دیده در مورد جرائم فضای مجازی/ جرائم فضای مجازی رو به رشد است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر لزوم تشکیل شعبات خاص آموزش دیده در مورد جرائم فضای مجازی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: جرائم فضای مجازی روز به روز افزایش می‌یابد و لازم است با جدیت بیشتری به این فضا ورود یابیم.

رئیسی در ادامه گفت: طبق قانون رسیدگی  و پیگیری موضوع اراضی، تغییر کاربری اراضی زراعی و تصرف در منابع طبیعی و قانون به عهده وزارت جهاد کشاورزی است؛ اما رصد کردن و مرزبانی این بحث هم به عهده دادستان‌ها قرار دارد که اگر به خوبی رصد نکند وظیفه مرزبانی را به درستی انجام نداده است.

انتقاد از رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری و افزایش روزافزون تخلفات پولی و بانکی در کشور/ اصلاح نظام پولی و بانکی

وی با اشاره به رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری و افزایش روزافزون تخلفات پولی و بانکی در کشور اصلاح نظام پولی و بانکی را ضروری دانست و یادآور شد: کشور ظرفیت این میزان اعلام جرائم در حوزه های پولی و بانکی را ندارد و فضای اجتملاعی این میزان تخلفات را قبول نمی کند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود توصیه کرد، در رابطه با مسائل امنیتی بررسی‌هایی شود و  و پرونده‌ها سطح‌بندی گردد؛ چرا که رسیدگی به همه پرونده‌ها در تهران امکان‌پذیر نیست.

برخورد قاطع با هر گونه ناامنی

رئیسی با بیان اینکه باید با هرگونه ناامنی برخورد قاطع شود، افزود: در راستای کاهش جمعیت کیفری اگر ضرورتی برای بازداشت متهمان نیست از تامین زندان حدالامکان خودداری شود.

این مسئول آمار پرونده‌های موجود در اجرای احکام دادسراها را غیر‌قابل قبول دانست و تاکید کرد: نتیجه احکام صادره در اجرا نمایان می‌شود؛ بنابراین تلاش مضاعفی انجام پذیرد تا هیچ پرونده معوقه ای بدون دلیل در اجرای احکام دادسراها نباشد./ع
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴