تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۵۸۰۴۸
رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص تغییر قیمت داروی «نوردیلت» که برای بیماران ژنتیکی استفاده می‌شود،گفت: این دارو گران نشده، بلکه پوشش بیمه‌ای آن کاهش یافته است.
۰
plusresetminus
بلاغ- رسول دیناروند در خصوص تغییر قیمت داروی «نوردیلت» بیماران ژنتیکی اظهار داشت: داروهایی که تحت‌پوشش بیمه هستند، اگر حمایت و پوشش‌های بیمه‌ای افزایش یا کاهش یابد، این امر برای مردم در قالب کاهش قیمت خواهد بود.

وی در توضیح این مطلب، افزود: این بدان معناست که اگر پوشش یک دارویی توسط بیمه کم شود، با افزایش قیمت مواجه می‌شود؛ حتی اگر آن دارو افزایش قیمتی نداشته باشد.

دیناروند تصریح کرد: در مورد داروی «نوردیلت» هم چنین موضوعی پیش آمد و پوشش بیمه‌ای آن کاسته شد ولی خود دارو گران نشده است.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: هورمون رشد به اشکال مختلف و با قیمت‌های متفاوت وجود دارد؛ یعنی هورمون رشد تولید داخل قلمی شکل و وارداتی به شکل ویال است که نوردیلت نوع قلم آن گرانتر است که البته نوع قلم با قیمت ارزان هم وجود دارد.

دیناروند افزود: سازمان‌های بیمه‌گر، داروهای گران را مبنای پوشش خود قرار نمی‌دهند بلکه اگر دارویی ارزان وجود داشته باشد، سازمان‌های بیمه‌گر حمایت و پوشش خود را با قیمت داروی ارزان تنظیم می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه به‌خاطر اینکه نوع ارزان «نوردیلت» در بازار وجود دارد، پوشش بیمه‌ای این دارو برای بیماران کمتر شده است، ولی در جامعه افزایش قیمت را نشان می‌دهد در صورتی که این دارو اصلاً گران نشده است.

دیناروند خاطر نشان کرد: هم اکنون حمایت از هورمون رشد برای بیمارانی که نوع ارزان آن را مصرف کنند، به ۹۰ درصد رسیده است؛ یعنی فقط ۱۰ درصد آن را پرداخت می‌کنند که البته به‌شدّتِ بیماری هم بستگی دارد که چه نوع دارویی مصرف شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای بیمارانی که مشکل اساسی داشته باشند، معمولاً سازوکار کمک‌های مددکاری در معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها وجود دارد.

دیناروند در پایان متذکر شد: این دارو بیشتر برای کودکانی که رشد آنها ضعیف است استفاده می‌شود اما موارد سوء‌مصرف آن نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به دوپینگ و تقویت قوای جنسی اشاره کرد./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲