تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۵۷۹۹۶
رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: قسم می‌خورم مطرح شدن موضوع حق پخش برای پنهان کردن نتایج ضعیف فوتبال بود.
۰
plusresetminus
بلاغ- محمد دادکان در مورد رفتن محمد مایلی‌کهن به زندان به دلیل شکایت علی دایی از وی گفت: می‌خواهم بگویم امروز مایلی‌کهن از نظر فیزیکی و جسمی زندانی و علی دایی هم از نظر روحی به زندان رفته است. باید نقش رسانه‌ها را هم که دایی را از نظر روحی به زندان بردند را هم ببینیم . گلگی من از رسانه این است که چرا در جایی که فردی عصبانی است و حرفی می‌زند که نباید منتشر شود پوشش می دهند. اگر این موضوعات شخصی باشد عیبی ندارد اما وقتی در مورد خانواده افراد است نباید این کار صورت بگیرد.

وی در مورد اینکه در رقم خوردن این اتفاق رسانه‌ها هم دخیل هستند خاطرنشان کرد: دلیل این اتفاق این است که امروز پخش رسانه‌ای از لحاظ توجه مردم ضعیف شده است. روزنامه‌ای که یک روز ۵۰ هزار عدد فروش داشت امروز ۲۰ هزار فروش دارد به همین خاطر مجبور شده تیتر زرد بزند البته این مشکل به وزارت ارشاد و ندادن کاغذ هم بازمی‌گردد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه در گذشته ریش‌سفیدها در این امور وساطت می‌کردند اظهار داشت: احترام‌ها از بین رفته و پول مانع از انجام این کار است. امروز هر کسی به دنبال منافع خود است همه دعواها به خاطر پول است. کسی که در پرسپولیس قصد مدیرعاملی دارد اما وقتی می‌بیند نمی‌تواند این کار را انجام دهد نمی‌رود چیست؟ همه چیز به خاطر پول است. کلمه قشم را به خاطر بسپارید و هیچ وقت این موضوعی که من می‌گویم را فراموش نمی‌کنید. ق آن به معنی قدرت، ش شهرت و میم آن مکنت و ثروت است. اگر این سه نباشد و کسی کار کند آن موقع است که عاشق‌ها شناخته می‌شوند.

وی افزود: مثالی را بیان می‌کنم که شاید شما را نسبت به موضوعی متوجه سازد. فردی در وزارت، شورا و ... وجود دارد. یک عکس از او نمی‌بینید اما به محض اینکه وارد ورزش می‌شود مصاحبه می‌کند و عکس او روی جلد می‌رود در این شرایط او از این موضوع لذت می‌برد.

دادکان در مورد اینکه قبل از به زندان افتادن مایلی‌کهن هیچ کس به این موضوع وارد نمی‌شد اما حالا همه می‌خواهند وساطت کنند گفت: این مطلب را از طرف من به همه بگویید دادکان از همه خواهش می کند اگر حرفی خانوادگی است بیان نشود و ورزش بیش از این لوده نشود. خانواده‌هادیگر اجازه حضور فرزندانشان در اماکن ورزشی را نمی‌دهند. صبح ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه رادیو گوش می‌دادم. روزشمار رادیو اعلام کرد ۴۳ سال پیش در چنین روزی پرسپولیس با یک تیم برزیلی بازی کرد و بیش از ۳۰ هزار نفر در ورزشگاه بودند. چه اتفاقی افتاده که مردم از ورزش دور شدند. پرسپولیس در ان بازی سه بر یک شد پیروز شد که یک گل را همایون بهزادی و دو گل را بیوک وطن‌خواه به ثمر رساند.

وی در مورد اینکه آیا به قول خودش خیلی‌ها دوست دارند ورزشگاه‌ها خالی بشود اظهار داشت: مطمئن باشید من با هیچ کس رودربایستی ندارم. مسئولان قبلی ورزش به دنبال زدن فوتبال بودند و به هدفشان هم رسیدند. مسئول وقت ورزش می‌خواست رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس ورزش همگانی، رئیس کمیته المپیک و ... باشد. او در ورزش ۱۰ سمت می‌خواست شما هم باید به این مسائل اشاره می‌کردید و نباید در قبال این مسئله ساکت باشید. می‌خواهم بگویم همینطور که اینقدر از مسئولین مطلب می‌نویسی از مردم هم بنویسیم که آیا مردم هم این مدیران را می‌خواهند؟

دادکان تاکید کرد: هوادارن هم این مسائل را متوجه شدند. سال ۵۲ به پرسپولیس آمدم روزی در زمین فوتبال بیوک وطن‌خواه کاپیتان پرسپولیس را دیدم که روی چمن دست می‌کشد من جوان بودم و دیدم بزرگ پرسپولیس این کار را می‌کند دلیلش را از او پرسیدم او گفت به دنبال دندانم می‌گردم که من هم کمکش کردم یک سوال می‌پرسم وطن‌خواه آن دندان‌ها را برای که داد؟ او دندانهایش را در جوانی برای پرسپولیس داد اما امروز بازیکن به فکر ژل زدن است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا برخی بازیکنان هنگام تعویض اعتراض می کنند خاطرنشان کرد: وقتی یک بازیکن به پرسپولیس می‌آید و به سرعت عکس او روی جلد می‌رود و الگو می شود همین است او باید هم به تعویض اعتراض کند و به بطری لگد بزند.

وی در مورد اینکه چرا با این اتفاقات برخوردی صورت نمی گیرد گفت: باشگاه هیچ برخوردی نمی‌کند او باید پولی دریافت نکند و باشگاه هم با دادن نامه‌ای به کمیته انضباطی اعلام کند این بازیکن در اختیار باشگاه نیست. برخوردی نمی‌شود چراکه خود باشگاه هم مشکل دارد. اگر مشکلی نباشد مطمئنا باشگاه برخورد می‌کند. منظورم با حمید درخشان نیست.

دادکان در پاسخ به این سوال که بازیکن فعلی متوجه شده وقتی مدیرش فوتبالی نیست می‌تواند او را دور بزند عنوان کرد: بله دقیقا همینطور است. او می‌داند وقتی مدیر می‌گوید اگر این کار را کنید ۵۰ میلیون می‌دهم یا ... به راحتی سرش کلاه می‌رود. کسی آمد بگوید که چرا پرسپولیس ۷۰، ۸۰ میلیارد بدهی دارد آنها از خدا، پیغمبر و ... می‌گفتند و می‌رفتند. چرا دیگر آنها به تلویزیون نمی‌آیند یا اگر آنها را به تلویزیون نمی‌‌آورید حداقل بگویید چه اشتباهاتی انجام دادند.

وی در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس و مشکلات متعددی که دارد خاطرنشان کرد: نمی‌خواهند پرسپولیس شرایط خوبی داشته باشد به خدا کسی آبادی این تیم را نمی‌خواهد اگر خواهان موفقیت پرسپولیس باشد مدیری انتخاب نمی‌کنند که از این رشته اطلاع نداشته باشد. شما نحوه انتخاب بازیکن را ببینید این کارها انجام می‌شود تا هواداران به ورزشگاه نیایند افرادی که امسال پرسپولیس را چیدند می خواستند تیم به اینجا برسد. این موضوع را هیچ کس بیان نکرد الا من که قبل از شروع فصل گفتم پرسپولیس با هفته هفتم هم نمی‌رسد. تمام این تغییر و تحولات دروغ است و هدف رساندن پرسپولیس به این روز بود. اگر کسی در وزارت ورزش و جوانان واقع‌بین بود امیررضا خادم را برای چیدمان پرسپولیس و استقلال انتخاب می‌کرد. قصد غیبت خادم را ندارم اما این کار اشتباه بود به آقای هاشمی‌طبا هم گفتم برای انجام این کار این سمت را قبول نکن چراکه شما آنها را نمی‌شناسید. در این میان چه کسی باخت. مطمئنا مردم متضرر شدند.

دادکان در مورد مسئله حق پخش تلویزیونی و اینکه فوتبال بازنده شد اظهار داشت: قسم می‌خورم مسئله حق پخش موضوعی برای گرم کردن سر من و شما و دور شدن ذهنمان از باخت‌های اخیر فوتبال ایران بود. خود شما رسانه‌ای‌ها هم بعداز مطرح شدن این صحبت‌ها پیگیر حق پخش تلویزیونی شدید و هیچ کس به باخت‌ها انتقاد نکرد. زمان ما هم مسئله حق پخش بود چرا کسی این صحبت‌ها را نمی‌کرد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه می‌گویند برای حق پخش از زمان او عملکرد خوبی وجود نداشت گفت: حق پخش این مسئله از زمان صفایی فراهانی بود آن موقع دو تن از مدیران باشگاه‌ها با لابی پول گرفتند و تمام حق پخش را فروختند و الا این مسئله مطرح نبود. سپس ما بخشی از حق پخش را گرفتیم اما حالا ذهن ما را از نتایج دور کردند.

وی در مورد اینکه چه چاره‌ای برای حل این مشکلات وجود دارد خاطرنشان کرد: هیچ راهی وجود ندارد و هرچه هم بگذرد وضعیت بدتر می‌شود. دیگر کار از دست همه خارج شده و به بن‌بست رسیدیم. همه چیز شوخی شده و کار از دستشان در رفته است. همه چیز به هم ریخته است. شما ببینید پول چه می‌کند و جمعیت را چطور فراری می‌دهد. شما پولی دادید که مردم اصلا قبول ندارند. شما به کدام فوتبال این پول را می‌دهید و اصلا لذتی نمی‌برند. اکنون حدود ۲۰۰ بازی در لیگ چهاردهم برگزار شده کدام مسابقه کیفیت داشته است. هیچ کدام فنی نبوده است. هوادار به ورزشگاهی که امکانات ندارد می‌رود آن وقت بخواهد چه بازی را ببیند. تقدس‌نژادحرف خوبی زد برای این فوتبال همین پولی هم که دادیم زیاد است./آ
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲