تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۵۷۹۱۱
هیئت دولت صبح امروز به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد که در این جلسه و با تصویب این هیئت قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اجرایی شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- هیئت دولت صبح امروز به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد که در این جلسه و با تصویب این هیئت قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اجرایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت دولت در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و با تصویب آیین‌نامه‌ای، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را پس از گذشت ۵ سال از تصویب آن، اجرایی کرد.

در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، کمیسیون فرهنگی دولت گزارشی در خصوص «آیین‌نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» ارائه کرد. با تصویب این آیین‌نامه، اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پس از گذشت ۵ سال بعد از ابلاغ قانون به دولت (۱۳۸۸) آغاز می‌شود.

هیئت وزیران به دنبال بند ۱۱ منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و پیرو تأکیدات منشور حقوق شهروندی و با هدف شفاف‌سازی فضای فعالیت‌های دولتی و عمومی، پاسخگو ساختن دولت و نهادهای عمومی، فراهم کردن زمینه‌های انتخاب آگاهانه، ایجاد بستر نظارت عمومی و کشف و مقابله با فساد و واسطه‌گری و کاهش رفت‌وآمدهای غیرضرور، مؤسسات خصوصی و عمومی مشمول قانون و آیین‌نامه را موظف نموده است که ذخایر اطلاعاتی خود را از سال اول ابلاغ مصوبه به تدریج طی سه سال به صورت رقومی تبدیل و در دسترس کاربران قرار دهند.

این مؤسسات موظف شده‌اند امکان ارتباطی امن برای انجام رویه‌های اداری برقرار کنند تا کاربران بتوانند با استفاده از ابزارهای دسترسی و ارتباطی نظیر تلفن و رایانه، با مؤسسه مربوط ارتباط برقرار کنند و انجام این قبیل امور نمی‌تواند منوط به مراجعه حضوری شهروندان شود.

براساس این آیین‌نامه، مؤسسات مشمول باید حداقل ۱۶ گروه از اطلاعات اعلام شده را در درگاه دستگاه خود طراحی و درج نمایند و امکان دسترسی بر خط ۲۴ ساعته را برای مراجعان فراهم کنند.

در ادامه، گزارش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، از اولویت‌ها، جهت‌گیری‌ها و گزینه‌های مختلف بودجه سال ۱۳۹۴ کشور به هیئت وزیران ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین وزیر امور خارجه گزارشی از مذاکرات با ۱+۵ در عمان را به هیئت وزیران ارائه کرد./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴