تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۵۷۸۹۱
نشر اکاذیب درباره قمه‌زنی در محرم امسال در لندن که تلاش گروه‌های شیعه افراطی به شمار می‌رود، فرصت مناسبی را برای رسانه‌های غربی فراهم کرد تا در اهداف قیام امام حسین(ع)، انحراف ایجاد کنند
۰
plusresetminus
بلاغ- پایگاه عزاداری برای امام (www.azadari4imam.org) که اعضای آن در لندن مستقر هستند، امسال نیز، با تحریف و چینش عمدی سخنرانی علما و شخصیت‌های مذهبی شیعه آنان را حامی قمه‌زنی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام سیدفاضل میلانی، رییس کالج بین‌المللی مطالعات اسلامی، استاد حقوق و فلسفه اسلامی در کالج اسلامی لندن و مسئول امور مذهبی و فرهنگی بنیاد آیت‌الله خویی در لندن و نیز حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین مکی، استاد حوزه علمیه در لندن، از جمله شخصیت‌های مذهبی مقیم انگلیس‌ هستند که مطالب منتشرشده به نقل از آن‌ها را درباره قمه‌زنی رد کردند و این اقدام را ایجاد انحراف در مسیر اهداف امام حسین (ع) برشمردند.

 

حجت‌الاسلام مکی به تازگی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در لندن که فیلم آن در یوتیوب منتشر شده است، گفت: در طول تاریخ، قیام امام حسین(ع) با آفت‌هایی روبرو بوده است و شماری از افراد ناآگاه و بعضاً مغرض، با تاکید بر ضرورت قمه‌زنی در تلاشند تا اهداف واقعی قیام سالار شهیدان پنهان بماند.

وی افزود: در پایگاه اینترنتی یکی از این گروه‌ها که شمار اعضایش به چند نفر محدود است، با دست‌بردن در سخنرانی سه سال پیش من در مرکز اسلامی انگلیس در مذمت قمه‌زنی، مرا به دروغ حامی قمه‌زنی معرفی کرده‌اند در حالی که من در آن سخنرانی که نوارش در مرکز اسلامی انگلیس موجود است، تاکید کرده‌ام قمه زنی، از منظر عقلی و شرعی، جایگاهی ندارد.

این استاد حوزه گفت گروهی که این پایگاه اینترنتی را اداره می‌کنند، چندی پیش جزوه‌ای به منظور ترویج قمه‌زنی در 50 هزار نسخه به صورت رنگی و پرهزینه منتشر کرد که نشانگر تغذیه مالی این قبیل گروه‌ها از سوی مراکزی است که در پی انحراف در اهداف واقعی قیام امام حسین(ع) و تحریف فرهنگ عاشورا هستند.

 


دانلود

 

حجت‌الاسلام میلانی نیز که دیگر قربانی نشر اکاذیب همین گروه‌های افراطی شیعی مقیم لندن است، تاکید کرد: بنده هیچ‌گاه جمله‌ای که مشوق قمه‌زنی باشد، بر زبان نرانده‌ام. میلانی با اشاره به ابعاد گوناگون اعتقادی، فقهی، فرهنگی، عاطفی- وجدانی و عزاداری جانبازی امام حسین(ع) تصریح کرد تمرکز بر یکی از این ابعاد پنج گانه بی‌انصافی است.

وی افزود: نگاه به چگونگی عزاداری اهل بیت(ع) راه درست عزاداری را به شیعیان نشان می‌دهد و نسبت دادن سخنانی که یک فرد نگفته است، به وی یک معصیت است که همگان باید از آن دوری کنند.

به گفته این شخصیت مذهبی، ارائه ارزش‌های دینی و مذهبی باید به گونه‌ای باشد که غیر مسلمانان را به قیام امام حسین(ع) علاقه‌مند سازد. در حالی که انتشار عکس قمه‌زنی یک پدر روی سر کودک خود، در افکار عمومی اروپا تأثیر تاریک و بدی گذاشته است./آ

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴