تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۵۷۸۶۶
وزیر بازرگانی ترکیه ضمن تکذیب اخبار فروش گسترده نفت ارزان داعش در ترکیه می‌گوید که احتمالاً مقادیر کمی نفت به صورت بار چهارپایان از مرزها قاچاق شده باشد.
۰
plusresetminus
بلاغ- «نورالدین جانیکلی» وزیر بازرگانی و امور گمرکات ترکیه امروز سه‌شنبه در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص فروش گسترده نفت از پالایشگاه‌های تحت کنترل گروه تروریستی داعش در خاک ترکیه، این اخبار را تکذیب کرد و گفت شاید مقادیر کمی نفت دور از چشمان مأموران از مرز رد شده باشد.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در ماه ژوئن گفته بود که تکفیری‌ها فقط از فروش و قاچاق نفت موصل، روزانه معادل یک میلیون دلار درآمد به دست می‌آورند. گزارش‌های منتشر شده که از فروش نفت خام سوریه به بهای اندک ۲۵ دلار در هر بشکه به تجار در منطقه کردستان عراق و ترکیه حکایت دارد.

این عضو تیم اقتصادی کابینه ترکیه در واکنش به این اخبار گفت: «این مباحث ۱۵ روز است که در رسانه‌ها مطرح است ولی هیچ‌کس تاکنون مدرکی مستدل و یا نام (تروریست عامل این کار را) ارائه نداده است؛ اگر کسی اطلاعی در این خصوص دارد، ما و همه مردم جهان را از آن آگاه کند.»

«جانیکلی» که احتمال صدور گسترده و نظام‌مند نفت داعشی به ترکیه را رد کرده بود، در خصوص ورود مقادیر ناچیز نفت قاچاق به خاک کشورش گفت: «شاید مقادیر کمی نفت به صورت بار الاغ از مرز گذشته باشد و مأموران ما متوجه نشده باشند؛ ولی بهرحال خبر صادرات نفت داعش به ترکیه با استفاده وسائل نقلیه را تکذیب می‌کنیم، اگر مأموران گمرک چنین چیزی را مشاهد کرده بوند، اقدام مقتضی را انجام می‌دادند.»
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما