تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۵۷۸۲۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای روحانی کاملا به مواضع مجلس نسبت به فتنه به عنوان خط قرمز واقف است اما متأسفانه بنا دارد که همچنان از خطوط قرمز عبور کند در حالی که این موارد از مشکلاتی است که توسط خود دولت منجر به تضعیف موقعیت دولت در جامعه می‌شود.
۰
plusresetminus
روحانی در صدد عبور از خطوط قرمز مجلس است / وزیر پیشنهادی یکی از رهبران فتنه ۸۸ است
بلاغ- در پی معرفی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط ریاست جمهوری در جلسه امروز مجلس و موضع‌گیری شدید اکثریت نمایندگان مجلس به این پیشنهاد سوالاتی مطرح شد مبنی بر اینکه آیا فرد پیشنهادی با فتنه ۸۸ مرتبط است و اگر چنین است آیا مجلس رأی اعتماد را به وی خواهد داد؟ و آیا چنانچه مجلس فتنه را خط قرمز خود می‌داند معرفی این فرد چه معنایی دارد؟ در این زمینه در گفتگوی خبرنگار سیاسی صبح توس با جواد کریمی قدوسی به عنوان یکی از نمایندگان مخالف معرفی فخرالدین احمدی آشتیانی به عنوان وزیر علوم در جلسه علنی امروز مجلس، وی اظهار داشت: افرادی که در مجلس و خارج از مجلس بر فضای دانشگاه‌ها و فضای فتنه اشراف داشتند امروز با معرفی این فرد از سوی آقای روحانی موضع‌گیری کردند.





وی تصریح کرد: افراد مشرف به فضای فتنه ۸۸ و جریان دانشگاه‌ها در این فتنه امروز در مجلس اعلام کردند که فتنه ۸۸ توسط ۳ نفر هدایت و رهبری می‌شد که یکی از آن رهبران، آقای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی بود و در همین راستا موضع، مخالفت و عکس‌العمل بسیار قاطع و خوبی را با معرفی این فرد به عنوان وزیر پیشنهادی آقای روحانی نشان دادند.





نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: امروز سخن نمایندگان مجلس این است که مجلس اصولگرا پیرو رهبر معظم انقلاب است که فرمودند ” من حتی جان ناقابلی هم که دارم در این راه ایثار می‌کنم اما کلمه‌ای و گامی از مواضع انقلاب عقب نخواهم نشست و مقابل این فتنه‌ها آنچه باید بگویم گفتم و آنچه باید انجام می‌دادم به انجام رساندم “.





وی خاطرنشان کرد: امروز در مجلس، نمایندگان همانند موضع رهبر معظم خویش در برابر فتنه در مقابل این پیشنهاد موضع گرفتند چرا که نمایندگان باید نماد تفکر انقلابی ملت باشند لذا در رأی به کابینه به تعهد خود عمل کردند.





کریمی با اشاره به اینکه آقای روحانی کاملا به این مواضع مجلس نسبت به فتنه به عنوان خط قرمز واقف است اما متأسفانه بنا دارد که همچنان از خطوط قرمز عبور کند در حالی که این موارد از مشکلاتی است که توسط خود دولت منجر به تضعیف موقعیت دولت در جامعه می‌شود؛ گفت: اما مجلس در این راستا نیز به وظیفه خود عمل می‌کند و امروز در حین قرائت نامه روحانی در صحن مجلس برای معرفی وزیر پیشنهادی وی، نمایندگان با سر دادن فریاد مخالفت خود را ابراز کردند.





وی در ادامه با بیان اینکه به طور یقین هفته آینده رأی‌گیری در این زمینه با عدد آراء کمتر به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی مواجه خواهد شد؛ در پاسخ به اینکه روحانی باید چه فردی با چه ویژگی را به مجلس معرفی کند تا مجلس رأی اعتماد را به وی دهد گفت: از مهمترین ویژگی‌های فرد پیشنهادی آقای روحانی به عنوان وزیر علوم این است که وی باید هیچ گونه نقشی در فتنه نداشته ، متعهد، دارای جایگاه علمی برجسته و نیز سابقه مدیریتی لازم باشد.





عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه دلیل اینکه چرا علیرغم مشخص شدن فتنه به عنوان خط قرمز مجلس، بارها و بارها عوامل فتنه به مجلس معرفی می‌شوند را عدم اختیار آقای روحانی در این مسئله عنوان کرد و افزود: ظاهرا در وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت آموزش در توافقات پشت صحنه، سهم اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران معین شده است./ع
منبع : صبح توس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷