تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۵۷۸۲۲
نمایی که پیش رو دارید، برای نخستین بار توسط گروه جهاد و مقاومت مشرق در فضای مجازی منتشر می شود و هدیه ای است به مناسبت سومین سال گشت عروج ملکوتی «دانشمند موشکی» کشور.
۰
plusresetminus
بلاغ- «حسن طهرانی مقدم» به تاریخ 6 آبان 1338 شمسی در تهران متولد شد و در 21 آبان 1390 شمسی، بر اثر انفجار در پادگان «بیدگنه» واقع در شهرستان «ملارد» بال در بال ملائک گشود. وی در زمان شهادت، فرماندهی «جهاد خودکفایی سپاه پاسداران» را بر عهده داشت.
«حاج حسن طهرانی مقدم» پدر صنایع موشکی کشور به شمار می رود. وی زندگی و فعالیت های خود را وقف ارتقاءدانش موشکی کشور تا بالاترین سطوح آن کرد و سرانجام نیز در همین مسیر، با خون خویش وضو گرفت. مقام معظم رهبری، در پیامی که به مناسبت انفجار در «ملارد» صادر فرمودند، از «حسن طهرانی مقدم» اینگونه یاد کردند:
«حادثه خونین در یکی از مراکز سپاه پاسداران که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان ودر پیشاپیش آنان سردار عالیقدر دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا سردار حسن تهرانی مقدم انجامید واقعیتی تلخ واندوهبار بود.آن جان بر کفان نستوه با سینه گشاده و عزم راسخ همواره به پیشباز خطر شتافته ودر دوران دفاع مقدس و پس از آن هرگز احساس خستگی به خود راه ندادند.شهادت بی شک ترین آرزوی آنان بود.لیکن فقدان مردان بزرگ در هر کشور و جامعه ای برای آن مردم و آن کشور تاسف بار است.ما هم در غم این عزیزان با خانواده های آنان شریک و همدردیم.»

نمایی که پیش رو دارید، برای نخستین بار توسط گروه جهاد و مقاومت مشرق در فضای مجازی منتشر می شود و سردار «طهرانی» را در حال شلیک با مسلسل «M--16» به ثبت رسانده است. این عکس هدیه ای است به مناسبت سومین سال گشت عروج ملکوتی «دانشمند موشکی» کشور./آ
روحمان با یادش شاد
نثار جان تابناکش صلوات

عکس/ دانشمندِ مسلح به M-16
 
 
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲