تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۵۷۸۱۳
استاندار مازندران از نصب دستگاه‌های خاص جمع‌آوری زباله در مناطق مختلف استان ظرف یکی، دو ماه آینده خبر داد و افزود: زباله سوز شهر ساری با ظرفیت سوزاندن حدود ۴۰۰ تن زباله در روز در حال نصب است.
۰
plusresetminus
خبرهای خوش رفع معضل زباله از زبان استاندار مازندران
به گزارش بلاغ، معضل انباشت و بلاتکلیفی زباله چند وقتی است در مازندران به نقطه اوج خود رسیده و سبب آلودگی های متعد زیست محیطی شده است.

ربیع فلاح در حاشیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: رفع مشکل پسماند کار سنگینی است و نباید شعار دهیم که یک ساله آن را حل می‌کنیم.

وی با اشاره به تصاویر درج شده از دپوی زباله در سواحل مازندران در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: این تصاویر مربوط به سواحل محمود آباد، فریدونکنار و کوه سرخ است که خوشبختانه این موضوع فعلاً ساماندهی شده و زباله‌ها از سواحل بیرون برده شده است.

استاندار مازندران با اشاره به بی توجهی برخی گردشگران و مردم بومی نسبت به زباله و رها کردن آنها در سواحل، تصریح کرد: هم اکنون چند اقدام به صورت همزمان در موضوع پسماند در حال انجام است که امیدوارم با تحقق آنها مشکلات مربوط به مدیریت پسماند در استان رفع شود.

وی، پاکسازی محیطی با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه را یکی از این اقدامات، عنوان و خاطرنشان کرد: با همکاری NGO های محیط زیست، شهرداری و دوستداران محیط زیست، آموزش و پرورش، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و دستگاه‌های دیگر، زباله‌ها از سواحل و سطح شهرها و روستاها جمع‌آوری می‌شود تا ظاهر استان از هجوم زباله‌ها پاک شود.

وی ادامه داد: جمع آوری زباله به طور دائم و به طرق مختلف توسط دستگاه‌های مربوطه تبلیغ و ترویج می‌شود، امیدوارم گردشگران و مردم بومی استان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

فلاح از نصب دستگاه‌های خاص جمع‌آوری زباله در مناطق مختلف استان ظرف یکی، دو ماه آینده خبر داد و افزود: زباله سوز شهر ساری با ظرفیت سوزاندن حدود ۴۰۰ تن زباله در روز در حال نصب است. در شهرهای دیگر هم مکان‌هایی برای ساماندهی پسماند در نظر گرفته شده و کارهای اساسی در خصوص مدیریت پسماند در حال انجام است.

وی به انعقاد قرارداد با ۳ شرکت خصوصی در امر مدیریت پسماند، اشاره و تصریح کرد: این شرکت‌ها مدیریت پسماند را به عنوان یک کار اقتصادی در دستور دارند و در این زمینه به ما کمک خواهند کرد، ما هم زمین‌ها و امکانات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی از امضای توافق‌نامه با دانشکده‌ی فیزیک پلاسمای دانشگاه آزاد در زمینه مدیریت پسماند خبر داد و تصریح کرد: این دانشکده دستگاه زباله سوزی ساخته است که طی فرایندی اقدام به تبدیل روزانه زباله‌ها می‌کند، قرار است به صورت پایلوت صد تن زباله در روز توسط این دانشکده مدیریت شود، این کاری است که در تمام کشورهای توسعه یافته انجام می‌شود.

وی از برگزاری جلسات بسیار با مسئولان کشوری برای رفع معضل پسماند استان خبر داد و تاکید کرد: تمام تلاشمان را برای رفع این معضل به کار گرفته‌ایم و این موضوع جزو اولویت‌های کاری ما است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴