تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۵۷۷۹۹
باستان‌شناسان از دست نوشته‌هایی با قدمت هزاران سال در نوو گراد روسیه رونمایی کردند.
۰
plusresetminus
بلاغ- اسناد بدست آمده از نووگراد روسیه به طور شگفت‌انگیزی توسط خاک منحصر به فرد آن از خطر نابودی به دور بوده‌اند.
این نوشته‌ها که بر روی پوسته نوعی درخت به نام "غان" حک شده‌اند متعلق به دوره‌ای مابین قرن یازدهم تا چهاردهم است. این یادداشت‌ها اطلاعات منحصر به فردی در خصوص نحوه زندگی مردم روسیه در آن دوران را ارائه می‌دهند.
به گفته محققان خاک رس مرطوبی که در منطقه نووگراد وجود دارد به دلیل فقدان اکسیژن و یا میزان ناچیز آن درخود، دارای ویژگی‌ شیمیایی غیرمعمولی است که سبب حفاظت از صنایع دستی فلزی و نیز نمونه‌های ساخته شده از چرم می‌شود.
پیش از دسترسی به کاغذ، مردم این منطقه از اشیاء نوک تیز برای حک کردن پیام‌هایشان بر روی پوسته درخت استفاده می‌کرده‌اند و مورخان به دلیل وجود اسناد بسیار تاریخی قادر به دست‌یابی به درک جامع‌تری از زندگی روزمره اکثریت مردم آن زمان نووگراد بوده‌اند.
اکتشافات صورت گرفته مطالبه و یادداشت‌هایی در خصوص کشاورزان، بازرگانان، نقاشی‌های کودکان، و نیز اسناد تاریخی ناگوار در زمینه جرم و جنایت و نیز جزئیاتی درخصوص تجارت برده را شامل می‌شود.
اگرچه باستان‌شناسان از دهه پنجاه میلادی به اکتشافاتی در این منطقه دست یافته‌اند ولی طرح فوق به تازگی بعد جدیدی پیدا کرده و محققان پایگاه اطلاعاتی آنلاینی را جهت استفاده عموم راه‌اندازی کرده‌اند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴