تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۵۷۷۸۸
بر اساس گزارش مؤسسه پژوهشی «لگاتوم» که هر ساله کشورهای جهان را بر اساس شاخص رفاه رتبه‌بندی می‌کند، اروگوئه در سال ۲۰۱۴ مرفه‌ترین کشور در بین کشورهای آمریکای لاتین بوده و در سطح جهانی نیز رتبه سی‌ام را دارا می‌باشد.
۰
plusresetminus
بلاغ- بر اساس گزارش مؤسسه پژوهشی «لگاتوم»، اروگوئه بالاترین رتبه را از لحاظ شاخص رفاه در بین کشورهای آمریکای لاتین داراست.
به گزارش «تله‌سور» خبر داد، بر اساس گزارش مؤسسه پژوهشی «لگاتوم» که هر ساله کشورهای جهان را بر اساس شاخص رفاه رتبه‌بندی می‌کند، اروگوئه در سال ۲۰۱۴ مرفه‌ترین کشور در بین کشورهای آمریکای لاتین بوده و در سطح جهانی نیز رتبه سی‌ام را دارا می‌باشد.
رتبه‌بندی کشورها بر اساس شاخص رفاه توسط مؤسسه «لگاتوم» بر طبق عملکرد آن‌ها در ۸ زمینه است که شامل اقتصاد، کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی، شیوه حکومت‌داری، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، ایمنی و امنیت، آزادی فردی و سرمایه اجتماعی می‌باشد.
مطابق با گزارش مؤسسه «لگاتوم »، نروژ در سطح جهانی بالاترین رتبه را از نظر رفاه دارا می‌باشد و پس از آن سوئیس، نیوزلند، دانمارک، کانادا، سوئد، استرالیا، فنلاند، هلند و ایالات متحده آمریکا قرار دارند و در منطقه آمریکای لاتین شیلی رتبه ۳۳، آرژانتین رتبه ۴۶، برزیل رتبه ۴۹، مکزیک رتبه ۶۴ ، کلمبیا رتبه ۶۶ و ونزوئلا رتبه ۱۰۰ را از لحاظ شاخص رفاه دارا می‌باشند.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ۴۶.۷ درصد از مردم اروگوئه معتقدند که فساد در مشاغل خصوصی و دولتی در این کشور افزایش یافته اما با این حال هنوز هم از متوسط جهانی که ۶۶.۴ درصد است، پایین‌تر می‌باشد.
«سیان هانسن» مدیر اجرایی مؤسسه «لگاتوم» در این رابطه اظهار داشت: به طور متداول رفاه یک کشور صرفاً بر اساس شاخص‌های کلان اقتصادی مانند درآمد یک کشور است اما اکثر مردم معتقدند که رفاه معنایی گسترده‌تر از انباشت سرمایه دارد.
«هانسن» افزود: رفاه به معنی لذت بردن از زندگی روزمره و تلاش برای ایجاد زندگی بهتر در آینده است.
در گزارش مؤسسه «لگاتوم » همچنین جزئیاتی در مورد عواملی که هر شخص می‌تواند بر اساس آن موجب رفاه یک کشور شود بیان شده است؛ به عنوان مثال صرف هزینه‌های بیشتر در مورد مراقبت‌های پزشکی به سلامت بیشتر جامعه منتهی می‌گردد اما افزایش مراقبت‌های بهداشتی به تنهایی راه مؤثری برای بهبود سلامت یک جامعه نیست بلکه اصلاح شیوه‌های حکومت‌داری نیز برای رسیدن به این هدف از اهمیت بالایی برخوردار است و در نهایت سلامت هر فرد در جامعه موفقیت بیشتر وی در محیط تحصیل و کار را در پی دارد./آ
منبع : پارسینه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴