لاریجانی در همایش اقتدار موشکی سپاه:

ایران بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۵۷۷۶۴
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه است ولی این قدرت برای ماجراجویی نیست و ما به دنبال امنیت در منطقه هستیم.
۰
plusresetminus
بلاغ- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه ۱۹ آبان در کنگره ملی اقتدار موشکی که در یگان هوافضای نیروی هوایی سپاه برگزار شد در سخنانی به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید حسن طهرانی‌مقدم از جمله از دنیا رهیدگی، پاکبازی و نگاه دورنگرانه برای زندگی شخصی خود و امت اسلامی اشاره کرد و با تاکید براینکه حق همین بود که او با این روحیات مقام شهادت را بچشد گفت: زندگی این شهید نشان می‌دهد که او از افراد دردانه‌ای بود که عمر خود را برای اقتدار و امنیت کشور و سرافرازی ملت ایران خرج کرد.

وی از بلندنظری، برخورداری از دید استراتژیک، کوته‌بین نبودن و نقش درخشنده شهید طهرانی‌مقدم در جمهوری اسلامی سخن گفت و افزود: پیش از شهادت عده کمی او را می‌شناختند و اقتضای کار او هم گمنامی بود و دنبال شهرت هم نبود اما پس از شهادت که اهمیت کارش علنی شد مردم جایگاه او را شناختند.

لاریجانی به استفاده خوب بعضی انسان‌ها از عمر خود در زمینه‌های گوناگون علمی، سیاسی، اجتماعی و نظامی و برخورداری از عقلانیت جهت دورنگری اشاره کرد و با اشاره به اینکه شهید طهرانی‌مقدم یکی از این انسان‌ها بود گفت: خداوند رزق خود را به صورت غیرحساب شده به افراد صالح می‌دهد که لزوما این رزق، رزق مادی نیست بلکه ممکن است برکاتی باشد که به عمر صالحان داده می‌شود.

وی نقل‌قول مادر شهید طهرانی‌مقدم در مورد ترک نشدن نماز شب و زیارت عاشورای شهید طهرانی‌مقدم را یادآور شد و با اشاره به تواضع و خاکی بودن این شهید با وجود جایگاه منحصر به فردش در جمهوری اسلامی اظهار داشت: در زمان تصدی شورای عالی امنیت ملی از من خواست بازدیدی از پروژه‌هایش داشته باشم؛ کار عظیم و بزرگی را دنبال می‌کرد و در جریان بازدید مشکلات را که غالبا از جنس پشتیبانی‌های مالی بود توضیح می‌داد اما با اخلاص کار را دنبال می‌کرد، حرف هایش سنجیده بود و محاسبات دقیق داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپاه را زاییده از بطن انقلاب اسلامی خواند و با یادآوری تکوین یافتن این نهاد در شرایط سخت گفت: اهداف سپاه با اهداف انقلاب عجین است و کل هویت انقلاب در تعریف سپاه نشسته است لذا هرجا مشکلی مانند تجزیه‌طلبی‌های اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی پیش آمد سپاه حضور یافت.

وی از آغاز شدن ساختار موشکی سپاه از درون جنگ سخن گفت و ادامه داد: افرادی چون شهید طهرانی‌مقدم از توپخانه آغاز کردند و به صنعت موشکی رسیدند و پس از جنگ هم سپاه امور کشور را رصد کرده و هرکجا که انقلاب نیاز به یاری داشت حضور یافته است.

لاریجانی با اشاره به پرورش امثال شهید کاظمی و طهرانی‌مقدم در محیط‌های سالم و طیب خانواده و سپاه گفت‌: کمال انسانی منوط به برخورداری از عقل دوراندیش است.

وی شهید طهرانی‌مقدم را دردمند برای اقتدار کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: به این دلیل پروژه‌های او اقتدار ملی به ارمغان آورد و اگر امروز جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین کشورهای صاحب قدرت موشکی در خاورمیانه است به خاطر این گونه شخصیت‌ها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا دشمن با وجود همه سر و صداهایش جرات جسارت به ایران را ندارد پاسخ را در قدرت بازدارنده موشکی کشور دانست و گفت: ما قدرت برتر را در منطقه داریم اما به دنبال ماجراجویی نیستیم و همه در منطقه می‌دانند هیچ گاه جمهوری اسلامی به هیچ کس تعرض نکرده است و جنگ را دیگران تحمیل کردند و ما صرفا دفاع کردیم.

وی تلافی نکردن تجاوز پس از جنگ با وجود دارا بودن قدرت را از سوی جمهوری اسلامی یادآور شد و تصریح کرد: بعضی کشورها علیه جمهوری اسلامی خیلی لجاجت کردند اما نگاه درازمدت ایران به همگرایی منطقه‌ای بود، لذا گذشت کرد.

لاریجانی با ابراز تاسف از مشکلاتی که بعضی کشورها برای جهان اسلام ایجاد کرده‌اند گفت: آنها یک جریان وحشی راه انداختند که طبق برخی اخبار ۵ میلیارد دلار ثروت دارد؛‌ این ثروت که از آسمان نیامده است، فقط هم همین کشورهای منطقه به این گروهک کمک کرده است.

وی با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر گروه‌های تروریستی در سوریه اظهار داشت: آن زمان می‌گفتند ایران از یک حکومت غیردموکراتیک حمایت می‌کند در حالی که بسیاری از دوستان منطقه‌ای آمریکا ابتداییات دموکراسی را هم ندارند پس مشکل دموکراسی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکل دموکراسی است عراق که دموکراسی داشت پس چرا آن را به این روز انداختید؟ شما می‌خواستید نیروی مسلمانان هدر رود.

وی با تاکید براینکه بیشترین نفع را از ین وضعیت رژیم صهیونیستی می‌برد ادامه داد: حامیان امروز تروریست در منطقه همان‌هایی هستند که دیروز در جنگ تحمیلی کنار صدام ایستادند اما متنبه نشدند.

لاریجانی از تنبه برخی کشورهای حامی تروریست سخن گفت و با یادآوری ایستادگی ایران در برابر تروریست چه در سوریه و چه در عراق گفت: این بازی بین‌المللی یک بازی چند وجهی است؛ می‌گویند ائتلافی علیه تروریست تشکیل داده‌ایم. راست هم می‌گویند حملاتی علیه داعش انجام می‌دهند اما شاید رژیم صهیونیستی هم بدش نیاید که یک جریان تندرو در منطقه باشد تا هم به حیثیت اسلام ضربه بزند و هم میان مسلمانان تفرقه اندازد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره از ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب تبعیت کرده است بیان داشت: از امروز ایران هم صلابت و هم قدرت دارد که نشان می‌دهد که ایران یک کشور تفننی نیست. این در حالی است که کشورهای دیگر سیاست درب‌های چرخان دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران را نقطه اتکا در امنیت منطقه‌ای برشمرد و گفت: یک عامل این اقتدار قدرت موشکی ایران است و عاملی که می‌تواند اقتدار نظام را بالا ببرد تجهیزات استراتژیک است.

وی رمز ادامه گرامی‌ داشتن راه شهید طهرانی‌مقدم را حفظ دغدغه مقدس او ذکر کرد و گفت: آخرین پروژه‌های شهید طهرانی‌مقدم برای منطقه سرنوشت‌ساز بود و امیدواریم آرزوهای او تحقق یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آشفتگی‌های منطقه پیش از گذشته است لذا جدیت ما بیشتر از گذشته باشد و باید این روحیه اقتدار و حماسی را حفظ کنیم./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷