تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۵۷۷۶۳
عضو کمیسیون کشاورزی گفت: معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و همچنین وزارت جهادکشاورزی باید در این رابطه نظارت جدی داشته باشند و تذکرات لازم را بدهند و باید خسارت های ناشی از این کار اطلاع رسانی شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از تنکابن۲۴، شمس الله شریعت نژاد امروز در جمع خبرنگاران در تنکابن با بیان اینکه پرتقال‌هایی که هم اکنون در بازار عرضه می شوند، به روش مصنوعی و گرمادهی، رنگ آمیزی و رسیده می‌شود، اظهار داشت: عرضه میوه های زودرس در بازار با ایجاد شرایط مصنوعی که میوه حالت رسیده و ظاهر مناسب داشته باشد، ناشی از ضعف اطلاعات کشاورزی و نقایص فرهنگی است.

وی با انتقاد از ترویج عرضه میوه های فاقد کیفیت و استاندارد لازم که به روش مصنوعی می رسد، افزود: انجام این کار خیانت به تولیدکننده و مصرف کننده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط تولید سالم برای میوه های رسیده، گفت: معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و همچنین وزارت جهادکشاورزی باید در این رابطه نظارت جدی داشته باشند و تذکرات لازم را بدهند و باید خسارت های ناشی از این کار اطلاع رسانی شود.

نماینده تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دلال ها میوه های نرسیده را خریداری می کنند و با گرمادهی و رنگ آمیزی، میوه ها را به ظاهر رسیده می کنند و به بازار عرضه می کنند که لازم است دستگاه های مسئول، نظارت و برخورد جدی با این افراد داشته باشند.

شریعت نژاد با یادآوری اینکه عرضه میوه‌های نامرغوب باعث سلب اعتماد مردم شده و نگرانی هایی را برای تولیدکننده ایجاد می کند، تاکید کرد: در حالی که بخش ترویج وزارت جهاد کشاورزی به منظور پیشگیری و مقابله با چنین مشکلاتی باید فعال‌ترین بخش باشد اما عملکرد ضعیفی دارد و تقریباً تعطیل شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴