تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۵۷۷۲۵
وزیر بهداشت با اشاره به جبران کمبود آهن ایرانیان از غنی‌سازی ویتامین‌ A و D خبر داد و گفت: بسته نظارت بر مواد غذایی در ادامه طرح تحول سلامت اجرا میشود. همچنین، با تجهیز آزمایشگاه‌ها برای افزایش کیفیت مطلوب محصولات غذایی اقدام می‌شود.
۰
plusresetminus
بلاغ-سید حسن هاشمی در همایش روز ملی کیفیت که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه کیفیت یعنی انجام تعهدات ما در قبال مردم، اظهار داشت: تعهد چیزی نیست جز اخلاق مداری و این که بپذیریم زیربنای توسعه پایدار، کیفیت است.

به گفته هاشمی هرگاه در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش، پژوهش، صنعت، و دیگر موارد به مردم وعده‌ای می‌دهیم، اگر به این وعده‌ها عمل کنیم، یعنی در ارتقاء کیفیت گامی برداشتیم. وی همچنین عنوان کرد: شاید امروز جلب رضایت مشتری با تکنیک‌های پیشرفته در حوزه تقلب، میسر باشد ولی شک نداشته باشیم که با این اتفاق کیفیتی هم وجود نخواهد داشت.

هاشمی در ادامه افزود: در حوزه بهداشت و درمان و به‌خصوص در بخش غذا یک روند رقابتی بین تولیدکنندگان وجود دارد که منجر به افزایش کمیت محصولات شده به طوریکه برخی محصولات به لحاظ کیفی هنوز قابل قبول نیستند و اخلاق مداری را برای سلامت مردم زیر سوال می برند.

وزیر بهداشت توضیح داد: یکی از برنامه‌های ما در وزارت بهداشت بهبود کیفیت در مواد غذایی تولید داخل و همچنین وارداتی است که برای تحقق این هدف مشترک لازم است با همه متولیان مرتبط با این حوزه اهداف مشترکی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اجتماعی این است که نمی‌خواهیم معایب خود را قبول کنیم و به خود اجازه می دهیم در همه حوزه ها حتی اگر مرتبط با حوزه تخصصی ما نباشد، اظهار نظر کنیم، گفت: ضروری است در حوزه کاری خودمان عیب ها را ببینیم و بتوانیم در جهت رفع معضلات موجود و دستیابی به کیفیت مطلوب موفق شویم.

هاشمی همچنین ادامه داد: برای ارتقاء کیفیت باید با خودمان صادق باشیم. در این صورت اگر متوجه اشکالات موجود در حوزه ای که متولی آن هستیم باشیم، آنگاه قدمی برای ارتقاء کیفیت برداشته ایم.

وی افزود: به طور مثال در بخش مواد غذایی بررسی‌های ۱۰ سال قبل نشان می‌دهد که با کمبود آهن و اسید فولیک مواجه بودیم. این در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت به طوریکه با افزودن این مواد به آرد مصرفی و تشویق تولید کنندگان محصولات غذایی به تولیدات سالم این کمبود را جبران کردیم. همچنین، در مورد کمبود ویتامین‌های A و D برنامه‌هایی را با غنی سازی مواد جایگزین در دست اقدام داریم.

هاشمی با تشکر از وزارت جهاد کشاورزی، موسسه استاندارد و سازمان غذا و دارو در حوزه کنترل استفاده از سموم کشاورزی در کشور گفت: در ۱۰ قطب کشور اقدامات خوبی برای کنترل و اصلاح محصولات کشاورزی انجام شده است.

وزیر بهداشت توضیح داد: در ادامه طرح تحول سلامت بسته ای تحت عنوان نظارت بر مواد غذایی طراحی شده است که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد. هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما در وزارت بهداشت این است که با تجهیز آزمایشگاه‌ها بتوانیم قدم‌های خوبی را برای افزایش کیفیت مطلوب محصولات غذایی برداریم. /ع
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴