تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۵۷۶۹۱
نیروهای کُرد در کوبانی کردهایی را که با داعش همکاری می‌کنند به خوبی و حتی با نام می‌شناسند و در زمان مناسب آن‌ها را تسلیم عدالت خواهند کرد و نخواهند گذاشت خون شهدای کوبانی پایمال شود.
۰
plusresetminus

 

بلاغ-پس از آرامش نسبی چند ساعته در کوبانی (عین العرب) بعد از ظهر روز جمعه درگیری‌هایی میان کرد‌ها با تروریست‌های تکفیری داعش آغاز شد.

یک هفته پس از اینکه سلاح‌های سنگین‌وزن و همچنین نیروهای کرد به کمک مدافعان شهر کوبانی شتافتند نیروهای پیشمرگ توانستند محاصره اعمال شده توسط داعش بر شهر کوبانی را کم کنند اما نتوانستند این محاصره را بشکنند.

در همین حال «رامی عبدالرحمان» مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: علی‌رغم حضور پیشمرگ‌ها تغییری در کوبانی حاصل نشده است و آن‌ها شاید توانسته‌اند فقط یک یا دو خیابان را تحت کنترل مجدد خود درآورند.

وی افزود: پایگاه‌های داعش در شهر کوبانی بسیار مستحکم است و کرد‌ها برای ایجاد شکاف در میان تروریست‌های داعش به سلاح سنگین‌وزن نیاز دارند. همچنین باید هماهنگی میان یگان‌های کرد با نیروهای هوایی ائتلاف صورت بگیرد.

رامی عبدالرحمان افزود: حملات انتحاری تروریست‌های داعش نیز کارآمد بودن خود را ثابت کرده است.

یک منبع میدانی گفت: داعش بیش از ۶۰ درصد کوبانی را تحت تصرف خود دارد و در صورتی که کرد‌ها سلاح‌های پیشرفته و کارآمد به دست نیاورند این واقعیت را نمی‌توان تغییر داد.

در همین حال دیگر منابع میدانی عنوان داشتند: خطوط مقدم در کوبانی زیاد تغییر نکرده است و بخش شرقی کوبانی تحت تصرف داعش بوده و غرب کوبانی نیز تحت کنترل یگان‌های حمایت مردمی کرد است.

همکاری برخی از کُرد‌ها با داعش در کوبانی

یک منبع آگاه نیز در گفتگو با شبکه «ولاتی» گفت: گروه داعش تعداد کمکی از کُردهای کوبانی را برای فعالیت در زمینه‌های اطلاعاتی و دادن اطلاعات در خصوص تحرکات نیروهای کُرد و اهداف آنان به کار گرفته است.

این منبع افزود: داعش از این کُرد‌ها که با جغرافیای منطقه و زبان ساکنان آن آشنا هستند، برای شنود پیام‌هایی که از طریق دستگاه‌های بی‌سیم ارسال می‌شود و دریافت اطلاعات در خصوص نیروهای کُرد در کوبانی و اهدافی که این نیرو‌ها دنبال می‌کنند، استفاده می‌کند.

به گفته این منبع، نیروهای کُرد در کوبانی کردهایی را که با داعش همکاری می‌کنند به خوبی و حتی با نام می‌شناسند و در زمان مناسب آن‌ها را تسلیم عدالت خواهند کرد و نخواهند گذاشت خون شهدای کوبانی پایمال شود.

علی‌رغم اینکه جنگ در کوبانی وارد دومین ماه خود شده است و بیش از ۲۰۰ هزار تن از ساکنان کوبانی خانه و کاشانه خود را‌‌ رها کرده‌اند اما صد‌ها تن از غیرنظامیان تصمیم گرفته‌اند در این شهر بمانند و با تروریست‌های داعش بجنگند.

منبع : ابنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴