تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۵۷۶۸۲
هیچ کس ادعا نکرده بود که همسرجان سرکار خانم محتشمی پور در شب ۱۸ تیر پشت سد کرج روی قایق جلسه داشته بلکه بنده گفته بودم تاج زاده و دوستانش قبل از ۱۸ تیر، روی قایق و در سد کرج جلسات اغتشاشات ناکام ۱۸ تیر سال ۷۸ را تشکیل داده اند و البته وی در جلسه هیچ پاسخی نداشت.
۰
plusresetminus

 

بلاغ-حمید رسایی در پاسخ به ادعای همسر تاج زاده نوشت: بعد از این که برای مناظره با مهدی هاشمی رفسنجانی اعلام آمادگی کردم، در رسانه های مجازی (اینجا) یادداشت کوتاهی مربوط به خانم فخرالسادات محتشمی پور (همسر مصطفی تاج زاده یکی از عوامل کودتای نافرجام سال ۸۸) به نقل از فیس بوکش درج شده و در آن آمده است:

 

«این قصه اعلام آمادگی جناب رسایی برای انجام مناظره با آقای مهدی هاشمی که دست بر قضا این روزها صحبت کاندیداتوری پدر ارجمندش برای ریاست مجلس خبرگان مطرح است، همسرجان را یاد مناظره های خودش با او می اندازد و خاطره ای که شنیدنی است: در یکی از مناظره ها آقای رسایی گفت من حرف هایی دارم از قایق روی سد و برنامه ریزی و هدایت کوی دانشگاه (و اشاره به من کرد) از آن جا که چون وقتم کم است و مسائل مهم تر دیگری باید بگویم از آن می گذرم. نوبت که به من رسید، گفتم من سه دقیقه اول وقتم را می دهم به ایشان که داستان قایق را بگوید. خوب بفرمایید و او بدون این که از این فرصت برای افشاگری استفاده کند، گفت باشد بعدا می گویم و برای حاضرین مسجل شد که در واقع چیزی برای گفتن ندارد و تنها بر این مبنا عمل کرده که «برای اهداف مقدس می توان دروغ گفت»! باید به آقای رسایی و هم فکرانش بگویم شما در مورد گذشته همه حرف هایتان را زده اید که دیگر تکرارش ملال آور است ولی ما هنوز گفتنی زیاد داریم و عدم بیان آن به این دلیل است که هنوز مصلحت ندانسته ایم.»

 

 

هرچند قصد نداشتم به نوشته ایشان پاسخ دهم اما چون این موضوع به نقل همسرجان ایشان بود، لازم دیدم چند نکته را یادآوری کنم تا از این پس، همسرجان خاطره ها را وارونه نقل نکنند:

 

1 . مناظره بنده و آقای مصطفی تاج زاده در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۸۸ یعنی حدود یکماه قبل از انتخابات دهم و حوادث فتنه گون آن در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار شد. متن کامل این مناظره به نقل از خبرگزاری ایسنا (اینجاست) که حدود دو ساعت و نیم ادامه داشت.

 

2 . بر خلاف آنچه همسرجان خانم محتشمی پور نقل کرده، بنده به درخواست آقای تاج زاده در خصوص جلسات برنامه ریزی اغتشاشات ۱۸ تیر ۷۸ پاسخ دادم ولی همسرجان پاسخی برای افشاگری ام در خصوص پشت صحنه این اغتشاشات نداشت. برای یادآوری به همسرجان، اشاره می کنم که خبرگزاری ایسنا این قسمت از مناظره را در آن ایام این چنین نقل کرده است:

 

«در این بخش مجری جلسه به آقای تاج زاده چند بار اعلام کرد که وقت شما تمام است و این دور آخر شماست. تاج زاده بدون اعتنا به حرف زدنش ادامه داد و حتی گفت من سابقه این مجری را دارم. در این بخش رسایی به نحوه سخنان تاج زاده اعتراض کرد و گفت : آقای تاج زاده این ادبیات شایسته نیست . من هم سوابق شما را دارم بگویم ! تاج زاده گفت بگویید. رسایی گفت : از سد کرج و جلسات قبل از ۱۸ تیر شما روی قایق بگویم؟ به گزارش خبرنگار ایسنا، در این لحظه تاج‌زاده خطاب به رسایی گفت: آقای رسایی من از وقت خودم سه دقیقه به شما می‌دهم تا راجع به آنچه درباره‌ سد کرج و قایق و 18 تیر صحبت کردید توضیح دهید. در کسوت روحانیت نباید دروغ بگویید. دانشجویان هم یک صدا از رسایی خواستند که در این زمینه توضیح دهد. اما رسایی گفت به موقع توضیح خواهم داد. آقای تاج زاده پوست من از صدای شما کلفت‌تر است... رسایی در ادامه مناظره در خصوص ۱۸ تیر با اشاره به تاج زاده گفت:‌ کسانی که کودتای ۱۸ تیر را به راه انداختند، موبایلشان را خاموش کردند و جلسات آن را در قایق و سد کرج تشکیل دادند برای آنکه هیچ کس نفهمد، آنها امروز کجا هستند و در کدام ستاد انتخاباتی فعالیت می کنند؟ آنها همان کسانی بودند که به اسم دانشجو اراذل و اوباش را به کوچه‌ها ریختند.»

 

 

بسیاری از رسانه های مجازی این قسمت از مناظره که به موضوع جلسات روی قایق تاج زاده قبل از حوادث ۱۸ تیر ۷۸ اشاره کرده بودم را با تیتر «بهت تاج زاده از افشاگری رسایی» نقل کردند.

 

3 . نشانه این که همسرجان از این خبر بهت زده شده بود، در سایت اصلاح طلب «یاری نیوز» که اخبار تاج زاده را پوشش می داد، مشخص شد. این سایت که در ایام کودتای ۸۸ به دلیل ساختارشکنی هایش فیلتر شد، بعد از مناظره من با همسرجان، بخشی را به سئوالات کاربرانش از تاج زاده اختصاص داد و تا چند روز تبلیغ می کرد که وی به زودی جواب ادعاهای رسایی را با پاسخ های دوم خردادی می دهد.

 

جالب اینجاست که همسر جان بعد از چند روز در پاسخ به سئوال کاربری که پرسیده بود: «با سلام خدمت آقای تاج‌زاده، من شخصا از مناظرات آقای تاج‌زاده خوشم می‌آید از این جهت که با اطلاعاتشان تمامی اصولگرایان را زمین‌گیر کرده‌اند. فقط در آخرین مناظره شبهه سد کرج به وجود آمد، خواهشا این شبهه را رفع نمایید» همسرجان هم در پاسخ گفت: من در شب ۱۸ تیر ۷۸ در یک مجلس عروسی بودم نه در پشت سد کرج؛ شاهدم هم آقای صفارهرندی است که در آن عروسی حاضر بود! (اینجا)

 

لازم به توضیح نیست که بنده ادعا نکرده بودم که همسرجان حضرتعالی، شب ۱۸ تیر پشت سد کرج روی قایق جلسه داشته بلکه بنده گفته بودم تاج زاده و دوستانش قبل از 18 تیر، روی قایق و در سد کرج جلسات اغتشاشات ناکام ۱۸ تیر سال ۷۸ را تشکیل داده اند و البته وی در جلسه هیچ پاسخی نداشت.

 

4 .  نکته جالب آن مناظره ـ که یک ماه قبل از انتخابات ۸۸ برگزار شد ـ اشاره بنده به حوادث و ادعاهای بعد از انتخابات همسرجان بود. البته این فقط طلبه کوچکی مثل بنده نبود که به فتنه انگیزی آینده کودتاگران و ادعای تقلب آنها - که ابطحی آن را رمز آشوب دانست - اشاره می کرد بلکه هر کس روند حرکت آقای هاشمی و دیگر سران فتنه را می دید، بلادرنگ از شکست اصلاح طلبان در انتخابات دهم خبر می داد و می دانست که ادعای دروغ آنها برای بعد از انتخابات، موضوع تقلب خواهد بود. خوشبختانه فایل صوتی این بخش از مناظره در فضای مجازی موجود است.

 

5 . خانم محتشمی پور! با همه اینها در نهایت باید اعتراف کنم که بدون تعارف همه ملت ایران تشنه شنیدن حرف های نشاط آور و غیر ملال آور همسرجان شما هستند، خصوصا حرف هایی از جنس آنچه در این فیلم گفته اند؛ حرف هایی که به تعبیر خودتان «عدم بیان آن به این دلیل است که هنوز مصلحت ندانسته اید».

 

سرکار خانم محتشمی پور! همسرجانتان خیلی از خاطراتش را برای شما و مردم ایران ناقص و وارنه نقل کرده تا از خود رابین هودی دروغین بسازد؛ از جمله در این فیلم در حالی که کنار دوستانش ـ محسن صفائی فراهانی و عبدالله رمضان زاده از اعضای حزب منحله مشارکت ـ نشسته و هیچ بازجویی هم مقابل آنها نیست تا ادعا کند که به اجبار اعتراف کرده، می گوید: «در انتخابات دهم تقلبی نشده بلکه ما انتخابات را باختیم.»

 

در این فیلم، همسرجان همان واقعیتی را که مصلحت ندانسته برای شما و خیلی ها بگوید، این چنین به زبان می آورد: «برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم می دونم که در انتخابات تقلب نشده. ممکنه که یکی دو میلیون عقب جلو شده باشه ولی ما نتیجه انتخابات رو باختیم. حالا به جای ۲۵ میلیون (رأی احمدی نژاد) و ۱۴ میلیون (رأی موسوی)‌ شده باشه ۲۴ میلیون و ۱۵ میلیون مثلا.»

 

 

 

منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲