تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۵۷۶۳۵
امام جمعه نوشهر با اشاره به اینکه علم،فرهنگ و اقتصاد از فاکتورهای اصلی تمدن است، گفت: علم همراه با دیانت موجب شکوفایی اقتصاد می‌شود.
۰
plusresetminus
بلاغ-حجت الاسلام محمود مشایخ در مراسم اولین یادواره علمای بخش کجور که در مسجد جامع روستای کندلوس برگزار شد گفت:در حال حاضر اسناد و مدارک متقن و مستندی از شرح حال کامل علما و حتی برخی علمای بخش کجور در دست نیست.

وی با اشاره به اهداف این همایش که قدردانی از زحمات علمای کجور است افزود: اطلاعات مختصری که از علمای بخش کجور در دست است مربوط به یکی دو قرن اخیر است .

امام جمعه نوشهر خاطر نشان کرد: وجود علما و فرزانگان بخش کجور مایه امیدواری و اعتماد به نفس جوانان ما است که چنین پشتوانه های محکمی دارند.

وی به رسالت پیامبران اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم ترین اهداف پیامبران هدایت مردم و ارتقاء معنویت آنان بود و این رسالت را در حال حاضر علما بر عهده دارند تا انسانیت جامعه را بالا ببرند.

مشایخ تصریح کرد: علم،فرهنگ و اقتصاد از فاکتورهای اصلی تمدن است و علمی که با دیانت همراه باشد خواه ناخواه اقتصاد را نیز به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه نوشهر با بیان اینکه اقتصاد گذشته را نباید با امروز مقایسه کرد یادآور شد: در گذشته معیشت مردم از راه دامداری و کشاورزی تأمین می شد و به جای دانشگاه و مدرسه مردم از طریق مکتب خانه و حوزه علم آموزی داشتند.

وی با اعلام این مطلب که علما مورد اعتماد مردم بودند افزود: در سایه چنین مراکز علمی بود که علمای ما به پا خواستند و در پیشرفت و آبادانی منطقه نیز موثر بودند.

مشایخ خاطر نشان کرد: در طول تاریخ هیچ عالمی را نمی بینیم که پای سندی جهت خیانت به کشور را امضاء کرده باشد.

امام جمعه نوشهر، دفاع از تمامیت ارضی کشور،مرزبانی از فرهنگ دینی مردم و هدایت آنان را از مهم ترین خصوصیات علما دانست./ع

منبع : نوشهرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴