تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۵۷۶۳۰
یدالله صالحی رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن و عباس‌آباد از انجام عملیات امداد و نجات هوایی در این شهرستان برای نجات سه جوان گرفتار در برف ارتفاعات داکوی بخش نشتاء خبر داد.
۰
plusresetminus
بلاغ-رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن در گفتگو با خبرنگار تنکابن24 اظهار داشت: با اطلاع از گرفتار شدن سه جوان تنکابنی در یک کلبه زمستانی و با توجه به این که  منطقه با بارش برف از طریق زمینی هیچ‌گونه راه دسترسی خودرویی نداشت، با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان از طریق هوایی عملیات امداد و نجات را پیگیری کردیم.

وی افزود: این سه جوان که حدود یک هفته قبل به روستای ییلاقی   واقع در منطقه ییلاقی کوهستانی داکو بخش نشتا تنکابن رفته بودند وقتی قصد بازگشت داشتند به دلیل بارش سنگین برف و مسدود شدن راه ارتباطی این مناطق با پایین‌دست، نتوانستند به موقع از ییلاق مراجعت کرده و مجبور به ماندن در کلبه ییلاقی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن در ادامه افزود: با توجه به اینکه این روستا در فصول سرد سال خالی از سکنه است، همچنین با اتمام مواد غذایی و امکان بروز مشکلات، به وسیله تلفن همراه خانواده‌های‌شان را در جریان ماجرا قرار دادند.

صالحی گفت: با توجه به شرایط موجود، جمعیت هلال ‌احمر با نظر به نگرانی خانواده‌ این سه جوان که حدود 20 سال سن داشتند به وسیله بالگرد امداد و نجات از ساعت 13 عصر دیروز وارد عمل شدند و طی یک عملیات یک ساعته با توجه به اینکه فرود بالگرد در مناطق کوهستانی با توجه به شیب تند زمین و بارش برف با مشکلات زیادی مواجه بود، با مهارت خلبان و نیز آمادگی جسمانی امدادگران سه جوان به تنکابن انتقال یافتند و حال هر سه آنها خوب است.

منبع : تنکابن24
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴