تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۵۷۶۰۸
امام جمعه نوشهر با اشاره به اینکه عاشورا درس مرگ بر ظالمین است، گفت: ترس دشمن الگوبرداری مردم از فرهنگ عاشورایی است.
۰
plusresetminus
بلاغ-حجت الاسلام محمود مشایخ در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به عزاداری های ماه محرم گفت: عزاداری ها دارای نقاط قوت فراوانی است، اما شبکه های معاند نمی خواهند نقاط قوت را بببیند و اگر درجایی اشتباهی صورت بگیرد همان را بزرگ جلوه می دهند.

وی یادآورشد: شبکه های غربی و استعماری که منافع خود را در خطر می بینند، وهابیت چون یک گروه انحرافی است و نمی تواند یک مکتب پویا را ببیند و حکام نامشروع منطقه که بیداری مردم را ضد حکومت خود می دانند، همه اینها می خواهند عاشورا و فرهنگ بیداری اسلامی خاموش شود.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: مکتب تشیع یک تفکر مطرح، پیشرو و پویا است و برای همین دشمن به دنبال اسلام و شیعه هراسی است.

وی با بیان اینکه عاشورا در فرهنگ شیعه است، اذعان کرد: هدف از عاشورا ظلم ستیزی است، عاشورا درس مرگ بر ظالمین به مردم می دهد و دشمن این را به خوبی می داند.

خطیب نماز جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به تقدیر مقام معظم رهبری از هئیت عزاداری باغ گندم شهرستان یزد، اشاره و اظهارکرد: هئیت های خوب الگو هستند و بقیه هئیت ها هم باید از اینها الگو بگیرند.

وی دلایل تقدیر هئیت باغ گندم را، نظم و ترتیب، انتخاب آهنگ و اشعار مناسب و داشتن جمعیتی قابل توجه دانست.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه به مذاکرات ایران و ۱+۵ اشاره و گفت: آمریکا می خواهد توپ را به زمین ایران بیاندازد، در طول مذاکرات ایران امتیازات زیادی به آمریکا داد اما آمریکایها نه تنها تحریم را لغو بلکه بیشتر کردند.

وی هدف آمریکا را جلوگیری از پیشرفت ایران برشمرد و عنوان داشت: آمریکا از یک سو می گوید غنی سازی حق ایران است و از سوی دیگر می گوید ایران نباید به بمب اتم دست پیداکند.

مشایخ فاکتور پایداری ایران اسلامی را اتحاد نامید و گفت: باید اتحاد، ارتباط حکومت و ملت که سبب استحکام نظام درونی و خود متکی بودن، می شود تقویت شود تا پایداری بیشتر شود./ع

منبع : نوشهرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴