تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۵۷۵۸۵
رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن گفت : شهرداری تنکابن با گذشت پانزده روز از آبان ماه هنوز حقوق مهر ماه کارکنان خود را پرداخت نکرده است
۰
plusresetminus
بلاغ-دکتر شادمان در آغاز این مراسم ضمن اشاره به معضل تکدی گری در استان مازندارن این پدیده ناهنجار اجتماعی را نشأت گرفته از فقر فرهنگی موجود در برخی از خانواده ها دانسته و اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از افرادی که به این رفتار ضد اجتماعی دامن می زنند از سلامت جسمی جهت انجام کار و کسب درآمد و امرار معاش برخوردار می باشند لیکن ضعف و یا فقر فرهنگی و تربیتی موجود در این افراد آن ها را به انجام چنین کارهایی مجاب می سازد.

وی افزود: در بسیاری از موارد ادارات و نهادهای مربوطه پس از جمع آوری متکدیان زمینه کار آن ها را فراهم نموده ولی این افراد پس از مدتی گدایی  را از سر می گیرند.

وی که مدیریت برگزاری این نشست را نیز برعهده داشت با اشاره به نقش فرمانداران و شهرداران شهرهای استان مازندران در جمع آوری و ساماندهی متکدیان بیان داشت: با شروع فعالیت دولت دکتر روحانی، طرح جمع آوری و ساماندهی گدایان از سطح شهرستان ساری آغاز و خوشبختانه با تلاش مسئولان این شهرستان نتیجه مطلوبی نیز حاصل شده است.

وی بابل را دومین شهر مجری طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در استان مازندران اعلام نموده و افزود: بحمدا... با تلاش فرماندار و شهرداران این شهرستان تجربه موفق ساری در آن نیز تکرار شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته شهرستان تنکابن به عنوان سومین شهرستان جهت اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و با توجه به توان بالای مدیران این شهرستان انتظار می رود تا نتیجه بسیار مطلوبی در جمع آوری و ساماندهی این افراد صورت گیرد.

این مقام مسئول تأمین هزینه های جمع آوری و ساماندهی متکدیان از سطح شهر را از جمله وظایف شهرداری ها دانسته و اظهار داشت: تا کنون بودجه ای از سوی استانداری مازندارن به کمیته اجرایی طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان اختصاص نداده است و لذا با توجه به وظیفه شهرداری ها در زیبا سازی فضای شهرها و رفع موانع و مزاحمت های موجود در سطح معابر عمومی وظیفه تأمین هزینه برای اجرای هرچه بهتر این طرح نیز بر عهده شهرداری ها نهاده شده است.

وی در پایان با اشاره به معضل اعتیاد در اکثر گداها تصریح کرد: در برنامه ریزی های صورت گرفته این گونه افراد پس از جمع آوری از سطح شهرها به کمپ هایی جهت نگهداری فرستاده می شوند که وظیفه مدیریت آن در شهرستان تنکابن بر عهده دکتر بخشنده قرار داد شده است.

دکتر هاشمی فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ساماندهی بسیاری از متکدیان توسط افراد و گروه هایی از خارج از استان بیان داشت: متأسفانه عده کثیری از این افراد و به اصطلاح متکدیان توسط افراد و گروه هایی از خارج شهرستان و حتی استان مازندارن ساماندهی و هدایت شده و هر روزه جهت تکدی گری به نقاط از پیش تعیین شده منتقل می شوند.

وی وجود گدایان در سطح معابر عمومی شهر را موجب سلب آسایش و امنیت اجتماعی شهروندان دانسته و خاطر نشان ساخت: در سال های اخیر نیروهای زحمت کش انتظامی ضمن شناسایی محل زندگی این افراد محل هایی از زندگی گروهی متکدیان ساماندهی شده را شناسایی نموده است.

دکتر هاشمی در پایان ضمن استقبال از اجرای این طرح در شهرستان تنکابن گفت: یقینا با جمع آوری و ساماندهی این قبیل افراد شاهد ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی و رونق صنعت گردشگری در منطقه خواهیم بود.

حاج تقی پزشکی رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن در ادامه این نشست با انتقاد از نحوه برگزاری و اجرای چنین طرح هایی اظهار داشت: متأسفانه سوء مدیریت در استان موجب گردیده تا همیشه همایش هایی چون اعتیاد، طلاق، سرقت و هم اکنون تکدی گری در غرب مازندارن و شهرستان تنکابن برگزار گردد.

وی با اشاره به تأمین هزینه اجرای این طرح از سوی شهرداری ها بیان داشت: از سویی استانداری مازندارن با گذشت هفت ماه از بهترین زمان ساخت و ساز هنوز کمسیون ماده پنج شهرداری تنکابن را به اجرا در نیاورده است و از سوی دیگر تأمین هزینه جمع آوری و ساماندهی گدایان را بر عهده شهرداری ها قرار می دهد.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر شهرداری تنکابن با گذشت پانزده روز از آبان ماه هنوز حقوق مهر ماه کارکنان خود را پرداخت ننموده است و در چنین شرایطی تأمین چنین هزینه هایی خارج از توان شهرداری تنکابن می باشد.

در ادامه فرج پور معاون فرمانداری نوشهر، معصومی فرماندار کلاردشت و آزاد معاون فرمانداری رامسر نیز به بیان مطالبی در همین خصوص پرداختند.
انتهای پیام/

 

منبع : تنکابن24
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴