به بهانه «۱۴ آبان» روز ملی مازندران

دهه فرهنگی مازندران، مظلومانه و یک روزه برگزار شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۵۷۵۷۴
امسال این روز فرخنده در حد یک مراسم با حضور چند مسئول و چند سخنرانی برگزار شد و حتی خبر این جلسه شبه اداری، بازتاب رسانه ای هم نداشت.
۰
plusresetminus
دهه فرهنگی مازندران، مظلومانه و یک روزه برگزار شد
به گزارش بلاغ، اولین حکومت شیعی که در ۱۴ آبان ۲۳۵ هجری شمسی مصادف با رمضان المبارک سال ۲۵۰ هجری قمری در مازندران تاسیس شد، امید بهانه ای مستمر و سالیانه را در مازندرانی ها به وجود آورد که در آستانه روز فرهنگ عمومی در ۱۴ آبان هر سال، برنامه های متنوع فرهنگی و معرفتی برای نوجوانان و جوانان مازندرانی به مورد اجرا گذارده شود تا آنان با ریشه های هویتی خویش بیشتر آشنا شوند اما امسال دریغ از آن برنامه ها.

در چهار – پنج سال اخیر که روز ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی در تقویم کشوری ثبت و ضبط شد و در مازندران به مناسبت همزمانی این روز با تأسیس اولین حکومت شیعی مقرر شد برنامه های متنوع فرهنگی و معرفتی در سراسر استان به ویژه در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، صدا و سیما و... برگزار شود، بارقه امید درخشیدن گرفت که زمینه مساعد و فرصت مغتنمی برای آشناسازی جامعه ایرانی با ریشه های هویتی و دینی مازنی های متدین و ولایی به وجود آمده، که مقدم بر همه، نوجوانان و جوانان خوش فکر و با استعداد این استان با پیشینه درخشان خود آشنا خواهند شد اما سال به سال دریغ از پارسال.

در شرایطی که سال های قبل با تشکیل جلسات متعدد، مسئولان استان تصمیماتی در برگزاری هر چه کیفی تر و گسترده تر برنامه های روز ملی مازندران را در قالب زمانی یک هفته ای و یا ده روزه اتخاذ می کردند، هر چند موفق به اجرای اغلب برنامه ها نمی شدند، امسال این روز فرخنده در حد یک مراسم با حضور چند مسئول و چند سخنرانی برگزار شد و حتی خبر این جلسه شبه اداری، بازتاب رسانه ای هم نداشت.

این که در سال های گذشته حتی ویزیت رایگان پزشکان در این روز، ارائه خدمات رایگان حمل و نقل شهری، اهدای جهیزیه به زوج های مستحق، توزیع رایگان نان، گلریزان برای آزادی زندانیان، و برنامه های دیگر این چنینی که امسال خبری از آنها نبوده، می شد در مدارس، دانشگاه ها و صدا و سیمای شبکه تبرستان و رسانه ها و مطبوعات به این موضوع فوق العاده فرهنگی و شخصیتی و پرافتخار پرداخت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴