تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۵۷۵۶۷
یکی از فراریان گروه تروریستی داعش در اعترافاتش از خواست اعضای این گروه تندرو برای آدمکشی و کشتار بی‌رحمانه غیر نظامیان، زنان و کودکان توسط داعش می‌گوید.
۰
plusresetminus
بلاغ- یکی از فراریان گروه تروریستی داعش، در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری «فاکس نیوز» در اعترافاتش از خواست اعضای این گروه تندرو برای آدم‌کشی می‌گوید.

این شبه نظامی می‌گوید کشتار زنان و کودکان بی گناه، دستمزد ماهانه 150 دلار یا قوانین سختگیرانه اجرا شده به زور شکنجه و مرگ دلیل فرار او از داعش نیست.

«المثنی» شهروند 27 ساله سوری که به اعتراف خودش پیش از این عضو گروه داعش بوده، دستور به کشتار بی‌پایان از سوی خلیفه داعش را عامل اصلی فرار خود معرفی می‌کند.

المثنی که طی سه سال جنگ داخلی سوریه، با پیوستن به گروه در ارتباط با القاعده به نام جبهه النصره، با دولت بشار اسد جنگیده است می‌گوید از کشتن مسیحیان، ایزدی‌ها و کردها هیچ ابایی ندارد.

وی که این روزها در ترکیه مخفی شده است به خبرنگار فاکس نیوز گفته «وقتی خانواده شما کشته شده است، شما هم می‌خواهید که بکشید».

المثنی که در نزدیکی دهکده‌ای کشاورزی در نزدیکی «رقه» متولد شده ده ماه از عمرش را در سال 2012، در زندانها دولت سوریه سپری کرده است. وی پس از آزادی به ارتش آزاد سوریه می‌پیوندد. گروهی که غرب از آن با عنوان «شورشیان میانه‌رو» مخالف دولت اسد یاد می‌کند. ارتش آزاد سوریه نخستین گروهی بود که پیش از ظهور گروه‌های افراطی، در مقابله با دولت سوریه دست به اسلحه برد و این مسیر خونین را برای سوریه رقم زد.

المثنی پس از چند ماه به جبهه النصر می‌پیوندد. گروهی مرتبط با القاعده که در آغاز برای کمک به ارتش آزاد سوریه به درگیری‌های این کشور وراد شد ولی چندی بعد به متحدی ناساز برای ارتش آزاد بدل گردید. در همین زمان بود که گروه داعش که پیش از این در عراق سازماندهی شده بودند، به ارسال نیرو و سلاح به سوریه اقدام کرد.

 
 
فراری داعشی

چهار ماه پس از پیوستن المثنی به جبهه‌النصر، گردان آنها در جنگی خونین با داعش سرکوب می‌شود و به گفته او پس از این شکست، نزدیک به 2000 مبارز، از جمله خودش، به سادگی با فاتحان توافق می‌کنند و به آنها می‌پیوندند. وی در اینباره می‌گوید «از پیوستن به داعش خوشحال بودم، آنها پول بیشتر و سلاح بهتری داشتند ولی در باقی موارد اوضاع همان بود».

وی در ادامه می‌گوید که پس از توافق، 40 روز را در کمپ آموزشی داعش گذرانیده و تحت نظر جنگجویان خاجی از جمله چچنی و افغان آموزش دیده است. این آموزش‌ها شامل آمادگی برای جنگ‌های پارتیزانی بوده و نام پارتیزانی هم به آنها داده شد.

المثنی می‌گوید همانجا بوده که باشماری از هزاران سربازان خارجی از جمله فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها آشنا شده است. آنها هر روز زبان عربی می‌خواندند و تعالیم مذهبی می‌دیدند. به گفته المثنی، آنها از همان روز اول درباره «بریدن سر و مجبور کردن دشمنان به پرداخت پول» شوخی می‌کردند.

 

مرتبط: به من گفتند یا به ما بپیوند یا سرت را می‌بریم/ داعش به عوامل انتحاری دارو می‌خوراند

وی که پس از آن، 14 ماه، در خط مقاومت رقه و دیرازور برای داعش جنگیده است می‎‌گوید عملیات به رهبری جنگجویان لیبیایی سخت‌تر بود و به جنگ تن به تن می‌رسید درحالی که در عملیات به رهبری چچنی‌ها که با فاصله زیادی نسبت به سایر گروه‌ها بهترین جنگجویان داعش هستند، بیشتر برنامه‌ریزی شده و تاکتیکی بود ولی هر دو با موج اولیه بمب‌گذاری انتحاری شروع می‌شد و با اشغال قلمرو توسط مین و بمب‌های دست‌ساز به پایان می‌رسید.

المثنی می‌گوید جنگجویان، غیرنظامی‌ها را با خوشحالی و بی‌رحمانه می‌کشتند و برای این کار نیازی به دستور از بالا نبود؛ وی می‌افزاید «همه آنها دشمنان ما بودند» و به یاد می‌آورد که در یکی از نبردها، نیروهای داعش 300 نفر، از جمله زنان و کودکان را به اسارت گرفتند، روز بعد همه آنها را در صحرا سر به نیست کردند.

المثنی می‌گوید اعضای داعش پس از نبردهای خونین، تعداد افرادی که کشته‌اند را می‌شمرند و درباره زنان جک می‌گویند و شوخی می‌کنند. وی سپس به شگردهای داعش برای فرمانبردار کردن شهروندان در مناطقی که به تصرف خود درمی‌آورد اشاره می‌کند و می‌گوید داعش با گرد هم آوردن شمار زیادی از شهروندان در میدان اصلی شهر، و بریدن سر مخالفین در پیش چشم افراد، ترس را در آنها نهادینه می‌کند.

مرقده هفتمین شهر بزرگ سوریه است و به خاطر مسیری که برای تامین تجهیزات از عراق به سوریه باز می‌کند، برای داعش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود تا آنجا که در ازای تصرف شهر، «عمر الفاروق الترکی» یکی از فرماندهان ارشد خود که معاون خلیفه خودخوانده «ابوبکر البغدادی» بود را از دست داد.

المثنی که ادعا می‌کند هیچ کودکی را نکشته می‌گوید «پس از جنگ، ما همه چیز و همه کس را می‌کشتیم و این زنان و کودکان را هم شامل می‌شد».

المثنی که از کشته شدن دهها تن از همرزمان پیشینش، جنگجویان جبهه‌النصره، بسیار سرخورده شده بود، برای فرار نقشه کشید. وی می‌گوید در میان اعضای داعش، شمار زیادی از رهبران رژیم بعث، ارتش صدام حسین، جاسوسی می‌کنند، آنها هر نوع ابراز ترس و پشیمانی را به سرعت گزارش می‌دهند و مجازات این موارد به طور قطع مرگ است.

او که از امیر دو روز مرخصی خواسته و سپس با فرار به سوی مرز ترکیه در میان جمعیت آنجا مخفی شده به خوبی می‌داند که «مجازات ترک داعش مرگ است»./آ
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴