هفته چهاردهم لیگ برتر؛

جدول/برد پرگل ذوب آهن و توقف فولاد

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۵۷۵۴۶
هفته چهاردهم لیگ برتر با تساوی تراکتور و استقلال و برد تیمهای ذوب آهن و نفت و استقلال خوزستان و توقف فولاد خوزستان به پایان رسید تا تکلیف قهرمان نیم فصل به هفته آخر کشیده شود.
۰
plusresetminus
بلاغ- در ادامه هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال تیم استقلال از ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تیم تراکتورسازی  تبریز رفت که بازی با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید.

در این دیدار شاهین ثاقبی(75) و لوسیانو ادینهو(86) برای تراکتورسازی و آرش برهانی(52) و امیرحسین صادقی(5+90) برای استقلال گل زدند.
دو تیم در نیمه اول فوتبال سردرگم و بی برنامه ای را به نمایش گذاشتند و نتوانستند انتظارات بیش از 60 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی را برآورده کنند. در این میان تراکتورسازی با نظم بیشتری حمله می کردو به دنبال رسیدن به گل برتری بود اما استقلال با احتیاط در تلاش برای گل نخوردن بود.

با شروع نیمه دوم استقلال کمی نسبت به نیمه اول بهتر ظاهر شد اما بازهم این تراکتورسازی بود که برای رسیدن به گل تلاش بیشتری می کرد. در این میان جاسم کرار در میانه میدان استقلال یک بازیکن همه کاره بود که به خوبی وظایفش را انجام می داد.

در دقیقه 56 این دیدار محسن دلیر با کنترل خوب توپ و از میان مدافعان استقلال شوت محکمی را از روی خط محوطه جریمه به سمت دروازه استقلال روانه کرد که توپ بعد از دفع ناقص فروزان به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت. چند دقیقه بعد جاسم کرار به دنبال درگیری لفظی که با بازیکن تراکتورسازی داشت از علیرضا فغانی کارت زرد گرفت تا سه اخطاره شود و بازی با پرسپولیس را از دست بدهد.

در دقیقه 62 این دیدار آرش برهانی از غفلت مدافعان تراکتورسازی استفاده کرد و پس از نفوذ به درون محوطه جریمه با ضربه ای فنی و دقیق دروازه میزان تبریزی را باز کرد. در این صحنه برهانی توپ را به تیر مخالف فرستاد که توپ پس از برخورد با تیر عمودی داخل دروازه شد و نخستین گل بازی به ثمر رسید.

پس از این گل تراکتورسازی تلاش هایش برای رسیدن به گل مساوی را افزایش داد و در دقیقه 75 موفق به انجام این کار شد. در این دقیقه شاهین ثاقبی با نفوذ به داخل محوطه جریمه استقلال و عبور از چند بازیکن با ضربه ای دقیق دروازه حریف را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

به دنبال این گل دو تیم دقایقی به حفظ توپ در میانه های میدان پرداختند. ضمن اینکه امیر قلعه نویی در دقایق پایانی جاسم کرار را از زمین بیرون کشید و مگویان را به میدان فرستاد اما ادینهو بود که در دقیقه 86 گل دوم تیمش را وارد دروازه استقلال کرد. در این دقیقه ادینهو بعد از فریب یک مدافع استقلال با ضربه پای چپ دروازه را باز کرد.

در دقایق پایانی امیر قلعه نویی تلاش کرد با به میدان فرستادن خرسندنیا شرایط هجومی تر شدن تیمش را فراهم کند و در شرایطی که همه منتظر سوت پایان این دیدار بودند امیر حسین صادقی در دقیقه 95 از غفلت مدافعان و دروازه بان تراکتورسازی نهایت استفاده را برد و با یک ضربه آرام دروازه میزبان را باز کرد تا کار به تساوی 2 بر 2 کشیده شود.

تراکتورسازی تبریز با این تساوی 28 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند. استقلال هم با این تساوی 24 امتیازی شد و به رده پنجم سقوط کرد.

ترکیب تراکتورسازی:
حامد لک، میرهانی هاشمی، محمد ایرانپوریان، خالد شفیعی، حبیب گردانی، شاهین ثاقبی، شهریار شیروند، فرشاد احمدزاده،  احمد کامدار،‌ محسن دلیر و ادینهو.
ترکیب استقلال:
محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان نوری، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، کرار جاسم، آرش برهانی، محمد قاضی و سجاد شهباززاده

تیم داوری:

علیرضا فغانی، کمک‌ها: علی میرزابیگی و تورج عیوض محمدی، داور چهارم: محمد ملکی، ناظرداوری: مسعود فلاح


به گزارش مشرق، در چهار دیدار ابتدایی روز دوم هفته چهاردهم لیگ برتر که از ساعت 15:15 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه‌های ازدی رشت ثامن الائمه مشهد، تختی اهواز و یادگار امام قم برگزار شد نتایج زیر رقم خورد:

پديده 0 - 0 فولاد

دیدار تیم‌های پدیده خراسان و فولاد خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر با نتیجه صفر - صفر به پایان رسید تا دو تیم امتیازات این بازی را تقسیم کنند.

البته در نیمه دوم بهترین موقعیت گلزنی را میلاد غریبی در دقیقه 65 از تیم پدیده از دست داد.

در این صحنه کیوان امرایی با سانتری که از کنار زمین انجام داد غریبی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما این بازیکن با بی‌دقتی موقعیت گل تیمش را از دست داد.

همچنین میلان یووانوویچ مدافع مونته‌نگرویی تیم پدیده در دقیقه 57 با هندی که انجام داد از احمد صالحی داور این بازی کارت زرد گرفت.

البته دو تیم در نیمه دوم موقعیت‌‌های جسته گریخته روی دروازه یکدیگر ایجاد می‌کردند اما با بی‌دقتی بازیکنان و عملکرد خوب بازیکنان این موقعیت‌ها از دست رفت تا 10 هزار هواداری که در استادیوم حضور داشتند شاهد به ثمر رسیدن گل نشود.

نکته قابل توجه در این بازی تعداد‌ آفسایدهای زیادی بود که بازیکنان فولاد در آن قرار می‌گرفتند.

استقلال خوزستان 2 - 0 سايپا

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و سایپا در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر عصر امروز از ساعت 15 و 15 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز و با حضور حدود 100 هوادار برگزار شد.

در اوایل این دیدار مهدی مومنی در دقیقه 3 در حالیکه دروازه سایپا خالی شده بود توپ را به بیرون زد. او در دقیقه 26 هم یک موقعیت تک به تک را از دست داد. در دقیقه 28 کاوه رضایی توپی را به تیرک دروازه استقلال کوبید تا در پایان 45 دقیقه اول دو تیم به تساوی بدون گل رضایت داده باشند.

در نیمه دوم و در دقیقه 52 محمد اوسانی و 89 مهدی مومنی از روی نقطه پنالتی توانستند برای استقلال خوزستان گلزنی کنند تا در پایان استقلالی‌ها با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی برسند. این دومین باخت متوالی شاگردان مجید جلالی در این فصل بود.

قضاوت این دیدار برعهده شاهین حاج‌بابایی بود. وی به حمدالله ابدام و رضا کاردوست از استقلال خوزستان و مجید ایوبی و حامد فلاح‌زاده از سایپا کارت زرد نشان داد.


صباي قم 1 - 2 نفت تهران

تیم فوتبال صبای قم در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر از ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف نفت تهران رفت که در پایان نیمه نخست دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

در نیمه دوم لئوناردو پادوانی در دقیقه 68 و ایمان مبعلی در دقیقه 84 برای نفت گلزنی کردند و در طرف مقابل هم ایوب کلانتری در دقیقه 88 توانست برای صبا گلزنی کند که در پایان شاگردان علیرضا منصوریان توانستند با نتیجه 2 بر یک به برتری برسند.

قضاوت این دیدار برعهده البرز حاجی‌پور بود. وی به ایوب کلانتری، روزبه چشمی و جلال‌الدین علی‌محمدی از صبا و کمال‌الدین کامیابی‌نیا از نفت کارت زرد نشان داد.


ملوان 1 - 3 ذوب آهن

در ادامه هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال تیم ملوان از ساعت 14 و 45 دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان رفت که مسابقه با نتیجه 3 بر یک به سود ذوب آهن به پایان رسید.

در دقیقه یازده روی جلال رافخایی مهاجم ملوان مرتکب خطای پنالتی شد و رافخایی این ضربه پنالتی را تبدیل به گل اول بازی کرد.

نیمه دوم را ذوب آهن هجومی آغاز کرد و در دقیقه 49 روی یک ضربه کرنر کارلوس سانتوز بازیکن برزیلی ذوب آهن در شلوغی محوطه جریمه با زانو گل مساوی تیمش را به ثمر رساند.

در دقیقه 55 مهرداد قنبری بعد از دریبل دو سه بازیکن ملوان از داخل محوطه جریمه گل دوم ذوب آهن را به ثمر رساند.

در دقیقه 60 ضربه سر پورغاز بعد از اصابت به تیرک دروازه ذوب آهن از داخل دروازه بیرون آمد که بازیکنان ملوان معتقد بودند که در این صحنه توپ گل شده اما داور اعتقادی به گل نداشت ولی در تصاویر تلویزیونی ظاهرا توپ از خط عبور کرده بود.

در دقیقه 72 شوت اکبر ایمانی از فاصله 40 متری تبدیل به گل سوم ذوب آهن شد تا اصفهانی‌ها در بندرانزلی به یک برد پرگل برسند.

بابک وسیله‌بر داور مسابقه به قاسم دهنوی و پویا سیف‌پناهی، اکبر ایمانی و مهرداد قنبری از ذوب آهن و عزیز معبودی، عزت پورغاز و مازیار زارع از ملوان  کارت زرد نشان داد.

داور در دقیقه یازده یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب آهن را هم از روی نیمکت اخراج کرد.

مویسیلوویچ سرمربی تیم ملوان در دقیقه 39 مسابقه به دلیل اینکه از محوطه فنی خود خارج شد از سوی داور چهارم تذکر گرفت اما به دلیل اینکه این تذکر همراه با لمس سرمربی ملوان همراه شد منجر به درگیری لفظی بین او و داور چهارم شد.

با این باخت ملوان همچنان با 9 امتیاز در رده شانزدهم و آخر جدول لیگ باقی ماند و ذوب آهن هم 15 امتیازی شد و به رده دوازدهم صعود کرد./آ

جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال در پایان هفته چهاردهم

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 تراکتورسازی تبریز 14 8 4 2 27 14 13 28
2 سپاهان 14 7 5 2 18 12 6 26
3 فولاد خوزستان 14 7 4 3 13 8 5 25
4 نفت تهران 14 6 6 2 19 11 8 24
5 استقلال 14 7 3 4 23 16 7 24
6 صبای قم 14 5 5 4 16 16 0 20
7 سایپا 14 5 4 5 13 10 3 19
8 پرسپولیس 14 5 4 5 15 16 -1 19
9 پدیده مشهد 14 4 6 4 13 12 1 18
10 پیکان 14 4 4 6 6 11 -5 16
11 راه آهن 14 4 4 6 15 21 -6 16
12 استقلال خوزستان 14 3 6 5 15 16 -1 15
13 ذوب آهن 14 3 6 5 14 15 -1 15
14 گسترش فولاد 14 2 6 6 11 19 -8 12
15 نفت مسجد سلیمان 14 1 7 6 7 19 -12 10
16 ملوان 14 1 6 7 8 17 -9 9
\"\\"\\"\"
 
 
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰