تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۵۷۵۳۶
۰
plusresetminus
*کیهان

هیل: به موازات مذاکرات هسته‌ای باید ایران را درگیر مسائل داخلی کرد

پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا علنا خواستار فعالیت گروهک‌های ضدانقلاب در پوشش جامعه مدنی شد و تصریح کرد این کار موجب رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته‌ای با ایران خواهدشد.پایگاه اینترنتی هیل در تحلیلی نوشت: «غرب باید از طریق توجه و تقویت نقش جامعه مدنی در زمینه دستیابی به نتیجه دلخواه در مذاکرات هسته‌ای تلاش کند. اعضای جامعه مدنی ایران مهمترین نقش را در مذاکرات هسته‌ای ایران ایفا می‌کنند و این در حالی است که شاید بیشتر از همه نادیده گرفته شده‌اند. اکثریت آنها از غرب حمایت می‌کنند. مهم است که ما برای رسیدن به نتیجه دلخواه، این گروه از همپیمانان خود در داخل ایران را تقویت کنیم.»در ادامه این مطلب آمده است: «حل و فصل اختلافات هسته‌ای با ایران فقط از طریق تمرکز بر فشارهای خارجی و تحریم‌ها برای دستیابی به تصویری کامل از ایران امکان‌پذیر نیست و مهم است که نه تنها اقدامات دولت ایران را درک کنیم، بلکه به نقشی که جامعه مدنی ایفا کرده، توجه نشان دهیم.»

ارگان کنگره آمریکا خاطرنشان می‌کند:«ظهور تدریجی اتحادیه‌ها، سندیکاها و سازمان‌های حرفه‌ای، هنری و کارگری در سال گذشته نشان می‌دهد که جامعه مدنی در ایران دارای ریشه‌های واقعا امیدبخش است. آنها به تدریج خود را از خشونت تشکیلات امنیتی و سازمان‌های تندرو رها می‌کنند. دستگاه اجرایی اغلب از همراهی با تشکیلات سرکوبگر خودداری و در مواردی خود را حامی جامعه مدنی معرفی می‌کند.برای مثال، وزیر علوم بر بازگشت افراد اخراج شده از دانشگاه‌ها تاکید کرد، هر چند که این خواسته به وجهه سیاسی وی لطمه زد».
هیل می‌نویسد: این همه ماجرا نیست. انتشار کتاب‌های توقیف شده، بازگشایی خانه سینما، برگزاری نشست کانون مجمع نویسندگان و انتخابات آن پس از 12 سال، بازگشایی انجمن دانشجویی و احیای سندیکاهای کارگری همگی گویای واقعیت مذکور است.ارگان کنگره در پایان نوشت: سیاست خارجی آمریکا و اروپا تاثیری واقعی در نقش جامعه مدنی ایران برای کنترل بلندپروازی‌ها و زیاده‌خواهی‌های حکومت داشته است که دغدغه مشترک غرب و جامعه مدنی را تشکیل می‌دهد. باید مراقب بود سیاست‌های دولت بوش که فرصتی برای دیپلماسی باقی نگذاشت، تکرار نشود. می‌توان از طریق حمایت از دیپلماسی، تلاش‌های جامعه مدنی در مقابله با تندروها و تمرکز بر مسائل داخلی در مقابل ماجراجویی‌های بین‌المللی را تقویت کنیم.

فاکس نیوز: فاتح جرف‌الصخر حتی جلیقه ضد گلوله به تن نداشت

شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز سرلشکر سلیمانی را ژنرال شجاعی توصیف کرد که به فرماندهان نظامی عراق در برابر تروریست‌ها درس شهادت می‌دهد.وبسایت شبکه فاکس نیوز در گزارشی از تحولات عراق و جنگ با داعش نوشت: وقتی هفته گذشته نیروهای داعش از جرف‌الصخر عقب‌نشینی کردند، ارتش عراق پیروزی علیه این گروه افراطی را به رخ کشید و تلویزیون این کشور تانک‌ها را نشان داد که در سطح شهر رژه می‌روند و سربازان اطراف ساختمان‌های دولتی که از ماه اوت در اشغال شبه نظامیان بود راه می‌روند. در عین حال تصاویری در وبسایت‌های خبری عراق منتشر شد که در آن حضور قاسم سلیمانی- که نامش مترادف با پیروزی‌های متعددی علیه داعش است - دیده می‌شود.فاکس نیوز می‌افزاید: شبه نظامیان شیعه در بیرون راندن گروه داعش از کمربند روستاهای سنی پیرامون بغداد نقش کلیدی داشته‌اند. فرماندهان شبه نظامی به آسوشیتدپرس گفتند که مستشاران سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان در خط مقدم جرف الصخر بوده‌اند و به حدود 7 هزار سرباز و جنگجوی شبه نظامی آموزش می‌دادند و فرماندهان را پیش از عملیات هماهنگ می‌کردند.

یک فرمانده عراقی می‌گوید: سلیمانی برنامه‌ریزی برای عملیات جرف الصخر را سه ماه پیش آغاز کرد. این شهر پاکسازی شده در 50 کیلومتری جنوب پایتخت، در مسیر جاده‌ای قرار دارد که توسط زائران برای رسیدن به کربلا برای مراسم عاشورا مورد استفاده قرار می‌گیرد.به گزارش فاکس نیوز تعدادی مشاور از حزب‌الله برای راهنمایی نیروهای عراقی در خط مقدم در شمال بغداد حضور دارند. اما مشخص نیست آیا جنگجویان حزب‌الله در حال نبرد هستند یا خیر.رسانه آمریکایی در پایان نوشت: نیروی قدس که شاخه‌ای از سپاه پاسداران ایران است، سال‌ها درگیر آموزش شبه نظامیان شیعه عراق بوده است. فرماندهان نظامی عراق، سلیمانی را «بی‌باک» توصیف می‌کنند و می‌گویند: حتی در خط مقدم هم جلیقه ضد گلوله نمی‌پوشد. یک فرمانده شبه نظامی می‌گوید: «سلیمانی به ما یاد داده که مرگ شروع زندگی است، نه پایان زندگی.»

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا قادر به تغییر استراتژی ایران نیست

مدیر یک اندیشکده آمریکا در گزارشی خاطرنشان کرد تلاش‌های آمریکا برای تغییر استراتژیک ایران تأثیری نداشته است.مایکل سینگ مدیر مؤسسه واشنگتن در روزنامه، وال‌استریت‌ژورنال نوشت: برخی گزارش‌ها از تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا حکایت می‌کند. اما ایران بر سر استراتژی خود ایستاده است. هدف اصلی سیاست آمریکا در قبال ایران در سال‌های اخیر متقاعد کردن تهران به ایجاد تغییری راهبردی یا همان کنار گذاشتن استراتژی قدرت‌نمایی و بازداشتن دشمنان با شیوه‌های نامتقارن و اتخاذ استراتژی قبول رویه‌ها و هنجارهای بین‌المللی بود. اما به نظر نمی‌رسد ایران به انجام چنین تغییری مبادرت کرده باشد. سینگ تاکید کرد: ایران همچنان به حمایت از حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد و تهران همچنین به حمایت از فعالان غیردولتی مانند شورشیان حوثی در یمن، حماس و سایر گروه‌های تروریستی فلسطینی ادامه می‌دهد.

سینگ افزود: برخلاف آنچه که درباره اشتراک منافع آمریکا و ایران در عراق گفته می‌شود، حضور علنی ایران در عراق افزایش یافته است و حمایت آشکارش از تندروهای شیعه در عراق با استراتژی باراک اوباما منافات دارد. درباره سوریه نیز باید گفت که تضاد استراتژیک بین ایران و آمریکا حتی آشکارتر است. سیاست اعلام شده واشنگتن این است که بشار اسد باید کنار برود اما در همین حال، ایران برای بقای اسد در تلاش است، مشاوران نظامی به سوریه اعزام می‌کند و نیروهای منظم و غیرمنظم این کشور را سازماندهی می‌کند. ایران آمریکا را به ایجاد داعش متهم می‌کند.وال‌استریت‌ژورنال تأکید می‌کند که با این اوصاف، این آمریکا و ایران است که تغییر استراتژیک می‌کند.

تلگراف: اوباما مسیر شکست سیاست‌های بوش را ادامه می‌دهد

روزنامه تلگراف، شکست دموکرات‌ها در انتخابات اخیر کنگره را ناشی از فقدان اعتماد عمومی و ادامه شکست‌های اقتصادی و سیاست خارجی دولت بوش دانست.این روزنامه انگلیسی نوشت: اوباما در سال 2012 به اولین رئيس‌جمهور دموکرات از زمان «فرانکلین روزولت» تبدیل شد که در دو انتخابات متوالی حائز اکثریت آراء شد. اما با گذشت کمتر از دو سال، او به لحاظ سیاسی مطرود به نظر می‌رسد. تنزل میزان محبوبیت یکی از مشخصه‌‌‌های دور دوم ریاست‌جمهوری است اما در میان همه روسای جمهور دو دوره‌ای آمریکا از زمان جنگ دوم جهانی فقط جرج ‌بوش در این مرحله از ریاست جمهوری‌اش محبوبیت کمتری از اوباما در نظر مردم آمریکا داشت.دیلی تلگراف با طرح این سوال که چگونه این تغییر موضع با چنین سرعتی روی داد؟ می‌نویسد: پاسخ به این سوال آسان نیست. اما عوامل اصلی عبارت است از اقتصاد بیمار آمریکا همراه با ضعف مدیریت یک سری بحرانهای داخلی و مرتبط با سیاست خارجی که ناکارآمدی شیوه رهبری رئیس‌جمهور را آشکار ساخته است. طبق برخی محاسبات، عموم آمریکایی‌ها باید دیدگاه به مراتب بهتری نسبت به رئیس‌جمهورشان داشته باشند.

طی دوره تصدی اوباما ده میلیون فرصت شغلی به اقتصاد آمریکا افزوده شده است، بیکاری برای اولین بار از زمان بحران مالی به زیر شش درصد تنزل یافته است و عملکرد بازار بورس از هر زمانی بهتر است. اما بخش عظیمی از فرصتهای شغلی جدید کم درآمد یا نیمه وقت است و تعداد آمریکایی‌های شاغل یا جویای کار در پایین‌ترین سطح طی ‌37 سال قرار دارد.دیلی تلگراف می‌افزاید: این امر حاکی از آن است که بسیاری از افرادی که شغل‌شان را از دست داده‌اند، دیگر به دنبال کار نیستند. در نتیجه، درآمد متوسط خانوار امروز همچنان پایین‌تر از سال 2008 است و 54 درصد آمریکایی‌ها هنوز تصور می‌کنند که وضعیت اقتصادشان همچنان بدتر می‌شود.

این روزنامه، با اشاره به ماجراهایی نظیر شکست در اوکراین خاطرنشان کرد: به طور سنتی سیاست خارجی عرصه‌ای است که روسای جمهور از بیشترین آزادی عمل برای به جا گذاشتن سابقه‌ای از خود برخوردارند و معمولا وقتیکه دستورکار داخلی‌شان دچار رکود می‌شود، توجه خود را بر سیاست خارجی متمرکز می‌کنند. اما این عرصه حتی منبع دردسرهای بیشتری برای اوباما بوده است. فرآیند به شدت کنترل شده تصمیم‌گیری در کاخ سفید بدین معنی است که دولت اوباما در برابر طیفی از بحرانهایی که به سرعت در حال گسترش‌اند، واکنش کندی دارد، چه ماجراجویی‌های نظامی پوتین در اوکراین باشد و چه تجاوزگری چین در دریای جنوب چین، سرازیر شدن سیل مهاجران غیرقانونی از آمریکای مرکزی با وعده عفو، پیدایش داعش در سوریه و عراق یا شیوع ابولا. برخی از رویدادها ریشه در سیاست‌های شکست خورده کاخ سفید دارند.

زیباکلام: مجلس خبرگان مجال تحرک اصلاح‌طلبان نیست

صادق زیباکلام گفت: اصلاح‌طلبان نباید روی مجلس خبرگان سرمایه‌گذاری کنند، چه مصباح یزدی رئيس شود و چه هاشمی.وی در مصاحبه با آریا گفت: اصلاح‌طلبان بهتر است روی انتخابات مجلس خبرگان سرمایه‌گذاری نکنند. وی افزود: اصلاح‌طلبان ساز و کار و قدرتی برای مجلس خبرگان ندارند که بخواهند نمایندگانی راهی مجلس خبرگان کنند در واقع اگر اصلاح‌طلبان برای مجلس خبرگان نامزدهایی داشته باشند شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افرادی که کوچک‌ترین نزدیکی با اصلاح‌طلبان داشته باشد وارد این مجلس شوند بنابراین من فکر نمی‌کنم خیلی اهمیت داشته باشد که اعضای آینده مجلس خبرگان چه کسانی باشند.وی با تاکید بر این مطلب که تفاوتی نمی‌کند آقای هاشمی رئيس مجلس خبرگان شود یا آقای مصباح‌یزدی، ادامه داد: در دوره‌های مختلف مجلس خبرگان رؤسایی چون مرحوم آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله هاشمی و مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی را داشته است و این مجلس به یک صورت اداره می‌شده است.زیباکلام تاکید کرد: اگرچه برای اصلاح‌طلبان انتخابات مجلس خبرگان مهم است اما شورای نگهبان اجازه کاندیداتوری افراد منتسب به این جریان را برای این انتخابات نمی‌دهد بنابراین بهتر است اصلاح‌طلبان هم و غم خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بگذارند.

چرا روزنامه ایران از شناسایی شمر زمانه می‌ترسد

روزنامه ایران شعار «شمر زمانه‌ات را بشناس» را به خود گرفت و مدعی شد این کار سنت تبلیغی خطرناک و علیه دولت است.این روزنامه در یادداشتی با اسم مستعار می‌نویسد: شواهد و برآوردها نشان از این دارد که برخی محافل سیاسی در این 10 روز بیشترین تبلیغات جناحی و جهت‌دار را علیه دولت انجام داده‌اند. در کنار سخنرانی‌ها و خطابه‌های جنجالی که مبلغان خاص در نفی سیاست‌های دولت ایراد کردند محرم امسال شاهد یک اتفاق کم سابقه بود. این اتفاق در قالب انتشار موج شایعه و پمپاژ خبرهای دروغ توسط برخی سایت‌ها و ارگان‌های خبری خاص نقش بست.ایران با ادعای اینکه اکثر مطالب پخش شده در شبکه‌ها و سایت‌های خبری علیه دولت بوده، از شبیه‌سازی حوادث صدر اسلام با وقایع امروز خبر می‌دهد و می‌افزاید: این تاکتیک با اشتیاق زایدالوصفی از سوی پیروان یک گروه افراطی در محرم امسال دنبال شد به گونه‌ای که مدام در پی یافتن قرینه‌ای برای شمر، یزید، معاویه یا اشعث یا عمرسعد بودند. به این گفته‌ها که هر کدام بر زبان برخی سخنرانان مخالف دولت جاری شده نگاه کنید که، سازش با یزید، اقتصاد را درست نمی‌کند! شمر زمانه‌ات را بشناس، اشعث‌ها دشمنی آمریکا را باور ندارند!روزنامه ایران توضیح نداده چرا  دعوت به شناخت شمر زمانه -که آمریکا و صهیونیست‌ها باشند- باعث رنجش یا نگرانی گردانندگان این روزنامه می‌شود؛ ضمن اینکه امام حسین علیه‌السلام فرمودند ما خاندان رسالتیم و یزید فردی فاسق و جنایتکار است و «مثلی لایبایع مثله» مانند من با مانند او بیعت نمی‌کند.

*خراسان

طرح ویژه دولت برای همکاری های اقتصادی با همسایگان

بر اساس پیشنهاد تعدادی از اعضای کابینه و موافقت مسئولان ارشد اجرایی، مقرر شده با توجه به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه ایران و نیز آسیای میانه، فهرستی از اقدامات و پتانسیل های موجود در این زمینه تهیه و طرح ویژه «توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه» در دستور کار مسئولان بخش های مرتبط در دولت قرار بگیرد.

مجوز جدید هزار میلیارد ریالی به زنگنه

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مقام مهم دولتی به زنگنه، با توجه به درخواست وزارت نفت و بررسی های صورت گرفته، سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برای اجرای 17 طرح سرمایه ای با ارزش بیش از هزار میلیارد ریال مجاز بوده و وزارت نفت موظف است گزارش انجام این طرح ها را هر 3 ماه یکبار به دولت ارائه کند.

*ایران

وال استریت ژورنال: اوباما برای جلب همکاری ایران علیه داعش به رهبر ایران نامه نوشت

روزنامه امریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شد که باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب نامه‌ای محرمانه نوشته است.به گزارش مهر، این نامه اواسط ماه گذشته نوشته و در آن به منافع مشترک ایران و امریکا در جهت مقابله با داعش در کشورهای عراق و سوریه اشاره شده است. وال استریت ژورنال ادعا کرد، اوباما در این نامه هرگونه همکاری برای مقابله با داعش را تا حد زیادی به رسیدن ایران به توافق جامع تا 24 نوامبر(3 آذر) مشروط کرده است.این گزارش هدف از این نامه نگاری را جلب رضایت مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای عنوان کرده است. گفته می‌شود، اوباما متحدان منطقه‌ای خود از جمله عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی را در جریان ارسال نامه قرار نداده است.به نوشته «وال استریت ژورنال» این برای چهارمین مرتبه است که اوباما به عنوان رئیس جمهوری امریکا به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد. سخنگوی کاخ سفید حاضر به تأیید یاتکذیب ارسال نامه نشد و رژیم صهیونیستی هم عصبانیت اش را از بی اطلاعی خود  در خصوص این نامه اعلام کرد.

تخلف در واگذاری ۳ میلیون هکتار از اراضی ملی

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد در واگذاری 3 میلیون هکتار اراضی منابع ملی، تخلف صورت گرفته است.عزت‌الله یوسفیان ملا به«آنا» گفت: زمین‌های اطراف اتوبان‌های شمال‌شرق تهران و اطراف اتوبان تهران- کرج به صورت هکتاری واگذار شده است.  به گفته وی «برخی افراد سودجو بدون در اختیار داشتن سرمایه، به اسم طرح طوبی- که مربوط به درختکاری در تهران است- از دولت ده‌ها هکتار زمین گرفتند و با سند این زمین‌ها از بانک‌ها وام گرفتند و با پول دولت در زمین دولت آپارتمان‌های چند طبقه ساختند، مردم هم به دلیل نیاز به مسکن این ساختمان‌ها را با قیمت‌های مختلف خریداری کردند.»

خبر جواد لاریجانی از وضعیت جیسون رضائیان

محمدجواد لاریجانی اعلام کرد: «جیسون رضائیان» خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست در تهران، تا یک ماه دیگر آزاد خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مصاحبه با «یورو نیوز» گفت: وی به فعالیت‌هایی فراتر از کارهای خبرنگاری مشغول و فعالیت هایش در راستای نقض قوانین امنیتی در داخل ایران بوده است.وی افزود: من فکر می‌کنم این پرونده در حال نزدیک شدن به مراحل پایانی خود است و بزودی رضائیان می‌تواند در دادگاه حاضر شده و از خود دفاع کند، امیدوارم که پیش از آنکه پرونده وی وارد مراحل دادگاهی شود دادستان و قاضی پرونده بتوانند شواهدی را بیابند که نشان دهنده منتسب نشدن اتهامات وارده به این خبرنگار واشنگتن پست باشد.

بازداشت ۵ نفر در ارتباط با پرونده وکیل ۳۲ میلیاردی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازداشت ۴ تا ۵ نفر در ارتباط با پرونده موسوم به وکیل ۳۲ میلیاردی خبر داد. «ناصر سراج» به تسنیم گفت: همزمان با انجام تحقیقات توسط سازمان بازرسی کل کشور، در دادستانی تهران نیز در این خصوص پرونده تشکیل شده است و تحقیقات در حال انجام است.

*جمهوری اسلامی

* گسترش فروشگاه‌های لوازم آرایشی، پوشاك و لباس‌های زیر زنانه و... كه غالباً توسط فروشندگان مرد اداره می‌شوند، این پرسش را ایجاد كرده است كه چرا نهادها، سازمان‌ها، معاونت‌ها و مشاورت‌های امور زنان و انجمن‌های تخصصی زنان كشور كه همواره دغدغه كاریابی و ایجاد اشتغال برای زنان را دارند، درصدد بر نمی‌آیند با همكاری اصناف قوانینی را به تصویب مجلس برسانند كه كارهای اختصاصی بانوان به خود ایشان واگذار شود. انحصار قانونی كارهای خاص زنانه به بانوان، می‌تواند علاوه بر تضمین درصدی از اشتغال آنها، مانع بروز مفاسد شود. قم - مظفری

* جنایات و اقدامات خلاف اسلام داعش توسط مجلس العلمای اندونزی محكوم شد. دكتر دین شمس الدین محمد، رئیس مجلس العلمای اندونزی گفت: داعش حركتی خشن است كه چهره اسلام را به عنوان دین صلح و دوستی مخدوش می‌كند. ما ازگروه‌های اسلامی خواسته‌ایم در مقابل تلاش داعش و استفاده آنها از دیانت جوانان اندونزیایی مقاومت نمایند.

* ماهاتیر محمد، از نقش ایران در عراق و سوریه تمجید كرد. وی كه مدت‌ها نخست‌وزیر مالزی بود و اكنون ریاست بنیاد صلح پردانا را برعهده دارد، نقش ایران در منطقه خاورمیانه و در كشورهایی چون عراق و سوریه را بسیار مثبت و سازنده دانست و گفت: اگر سیاست‌ها و اقدامات ایران نبود وضع از آنچه هست بدتر می‌شد. وی مشكلات ایجاد شده در عراق را ناشی از اشغال و مداخله نظامی آمریكایی‌ها در این كشور دانسته و معتقد است اگر ثبات و استقرار و روند سیاسی در این كشور وجود دارد ناشی از نقش ایران است كه همه طرف‌ها از جمله خود عراقی‌ها و آمریكایی‌ها هم به آن واقفند. وی همچنین افزود: اگر نقش ایران در سوریه نبود الآن در آنجا اوضاع از كنترل همه طرف‌ها خارج می‌شد و هیچكس نمی‌توانست جلوی جریانات تروریستی مثل داعش را بگیرد.

*قدس

رسوایی جدید پنتاگون در عراق

واحد مرکزی خبر: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد:‌ پنتاگون بیش از یک دهه بر آلودگی بسیاری از نظامیان آمریکایی به مواد شیمیایی در اشغال عراق سرپوش گذاشته بود.

 

نمی‌توانیم برنامه هسته ای ایران را  نابود کنیم

پرس تی وی: ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشستی که در مؤسسه کارنگی برای صلح بین‌الملل برگزار شد، با اذعان به ناتوانی در از بین بردن برنامه هسته ای ایران گفت: آنچه مانع نابودی برنامه هسته‌ای ایران می‌شود، سرمایه انسانی آنهاست که تخصص لازم برای احیای برنامه هسته ای را دارد.

 

«گلپا» از بیمارستان مرخص شد

تابناک: «اکبر گلپایگانی» معروف به «گُلپا» از خوانندگان موسیقی ایرانی که به دلیل سکته خفیف مغزی در بیمارستان دی تهران بستری شده بود از چند روز پیش با تایید پزشکان به منزل خود منتقل شده است.

 

یادداشت 9 دیپلمات غربی

خبرآنلاین: جمعی از دیپلمات‌های ارشد اروپایی در یادداشتی در روزنامه گاردین خواستار توافق میان ایران و 1+5 در مهلت معین شده تا 24 نوامبر شدند. در صدر دیپلماتهای امضا کننده این یادداشت نام خاویر سولانا مسؤول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا به چشم می خورد.

 

واکنش «کری» به پیروزی جمهوری خواهان

ایسنا: وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای فرانسوی‌اش درباره حضور جمهوری خواهان در کنگره و تأثیر آن بر روند مذاکرات گفت: سنای آمریکا هنوز برای تصویب هر مصوبه ای نیاز به 60 رای دارد که شامل دموکرات ها و جمهوری خواهان است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴