امام جمعه موقت میاندورود گفت:

تشبیه فتنه گران به حر مایه تاسف است

تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۵۷۴۹۸
امام جمعه موقت میاندورود تشبیه فتنه گران به حربن ریاحی توسط بعضی از افراد را مایه تاسف دانست.
۰
plusresetminus
بلاغ- حجت الاسلام سید جعفر علوی امام جمعه موقت میاندورود شب گذشته در جمع عزاداران و بسیجیان میاندورود با بیان اینکه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: در این روز ۳ حادثه مهم تبعید امام در سال ۴۲، شهادت دانشجویان در دانشگاه در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ در تقویم ما وجود دارد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای غربی در طول چند سال گذشته، بیان داشت: همه این مذاکرات که در این ده سال به نتیجه نرسید و به تعبیر رهبری امیدی به نتیجه نیست بدلیل آن است که آنها می خواهند ما زیر پرچم آنها سینه بزنیم ولی ما عاشورایی هستیم و امام حسین(ع) به ما هیهات من الذله را آموخت، لذا این راه برای شاگردان مکتب عاشورا ادامه دارد.

علوی با تاکید بر اینکه دشمن جز تسلیم شدن چیز دیگری نمی پذیرد، تصریح کرد: آمریکا راضی نخواهد شد تا زمانی که ما را تسلیم کند.

وی ادامه داد: آمریکا باید بداند که ما تسلیم شدنی نیستیم و نخواهیم شد چون مکتب ما مکتب حسین است و هر چه مذاکرات را تمدید کنند و یا مکانش را تغییر دهند ما از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

علوی با بیان اینکه به تعبیر امام، ما این تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب و ایران می دانیم ولی این راه به جایی نمی رسد، گفت: آنها می خواهند ما تسلیم شویم و زیر پرچم آنها باشیم و ما هم از امام حسین(ع) آموختیم هرگاه بر سر دو راهی ذلت و عزت قرار بگیریم بگوییم هیهات من الذله، بگوییم که ما فرزند حسینیم و زیر بار ظلم نمی رویم و این مکتب و راه ماست.

وی خاطر نشان کرد: ما پشت سر آقا و حسین زمان با یزید زمان مبارزه خواهیم کرد، چه روز ملی مبارزه با استکبار، چه هر روز دیگر و برای ملت ما و شاگردان مکتب حسین همه روز روز ملی مبارزه با استکبار است چون کل یوم عاشورا و کل عرض کربلاست.

وی افزود: کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا یعنی در طول سال و در هر مکانی برای هر مسلمان شیعه مکتب حسین هر روز روز مبارزه با استکبار است و در راس آن آمریکا و فرزند نامشروعش رژیم اشغالگر قدس.

علوی با بیان اینکه در جریان تسخیر لانه جاسوسی افراد مختلفی شرکت داشتند، اظهار داشت: در کمال تاسف بعضی از این افراد بخاطر مطامع دنیا و یا ترس از قدرت آمریکا در سالهای اخیر وا دادند و اظهار پشیمانی کردند.

وی با اشاره به اینکه امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید، بیان داشت: اما عده ای توانایی و استقامت همراهی این انقلاب را ندارند و نمی توانند بمانند و استقامت کنند.

وی افزود: بسیاری از امامان معصوم ما نیز همراهان زیادی داشتند ولی در وسط راه رها کردند و به خیل دشمنان پیوستند، مگر نبود که امام انقلاب ما همراهان زیادی داشت که نه تنها از انقلاب جدا شدند بلکه به انقلاب ضربه زدند و با سرسخت ترین دشمنان انقلاب همراهی کردند و شدند مزدور دشمن و مزدور قلم بدست و دین فروش که همه چیز را به بازی گرفتند و با اشاره اربابشان مسائل زیادی را در کشور بوجود آوردند که یکی از آنها فتنه سال ۸۸ بود.

امام جمعه موقت میاندورود با بیان اینکه کسانی که فتنه سال ۸۸ را رهبری کردند و دستور دادند و از اربابشان دستور گرفتند خود را از یاران و اصحاب امام می دانستند، تصریح کرد: امام فرمودند من با کسی عقد اخوت نبسته ام و انقلاب ما هم با کسی عقد اخوت نبسته است و انقلاب ایران به برکت خون مقدس شهدا مثل دریاست و ممکن است کف ها همراه دریا باشند اما در نهایت کنار زده می شوند و آب آنها را نمی پذیرد.

علوی با بیان اینکه جدا شدن از خط امام تازگی ندارد به تاریخ صدر اسلام اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت پیامبر نیز عده ای در مقابل حضرت علی(ع) ایستادند و جنگ به راه انداختند و باید از تاریخ عبرت گرفت.

وی تشبیه فتنه گران توسط بعضی از بزرگان به حر ریاحی را مایه تاسف دانست، اظهار داشت: امیدواریم که نظرشان این نباشد که اگر این باشد اشتباه بزرگی در تاریخ زندگی سیاسی خود انجام دادند که این اشتباه جبران شدنی نیست.

امام جمعه موقت میاندورود به برگشت حر به دامن امام (ع) و اسلام اشاره کرد و گفت: حر اشتباه خود را پذیرفت و توبه کرد و امام و اسلام قبولش کردند و خداوند نیز پذیرفت و همانگونه که امام به منافقین پیشنهاد داد که به دامن ملت و انقلاب برگردند و مردم شما را می پذیرند حرف ما نیز همین است.

علوی تاکید کرد: اگر این افراد که در ۸۸ فتنه به پا کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند و برای انقلاب هزینه سنگینی را بوجود آوردند برگردند و بگویند ما اشتباه و خطا کردیم همه ملت به تبعیت از رهبری آنها را می بخشند اما هنوز چیزی نشده نمی شود نام آنان را حر گذاشت باید ببینیم که اینها حر می شوند و یا اینکه غرور و نفاق آنها اجازه نمی دهد.

وی اظهار داشت: جنایتی که این افراد کردند در تاریخ انقلاب نظیر ندارد، خیلی افراد به انقلاب خیانت کردند اما به اندازه این افراد نه؛ این افراد خیانت بزرگ نابخشودنی کردند که فرزندان این ملت تا قیامت آنها را نمی بخشند./ع
منبع : میانخبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲