نماینده ولی فقیه در مازندران:

برخی مداحان اصول را رعایت نمی‌کنند

تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۵۷۴۹۰
خطیب جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه بعضی از مداحان، اصول را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: بنده خدا باشید و لازم نیست سگ امام حسین(ع) باشید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های ظهر امروز نماز جمعه ساری، اظهار داشت: عاشورا و عاشوراییان را بشناسیم و از آنها تبعیت کنیم و راه آنها را در زندگی در مقابل چشمان خود قرار دهیم و سرمشق ما باشند.
 
وی بیان داشت: در تمام زندگی سلوک عاشورایی داشته باشیم و سبک زندگی‌مان را با عاشورا و عاشوراییان میزان کنیم.
 
طبرسی با اشاره به اینکه عاشورا مجموعه‌ای از کالاهایی است که در هیچ بازاری بدون خریدار نیست، گفت: اجناس عاشورا، کهنه نمی‌شود و همیشه برای انسانیت مسائل تازه دارد که شامل ایمان، عقیده، دینداری، توحید، پاکی، فضیلت، اخلاق، همیاری، صمیمیت، صفا، صداقت و ... است و نیاز امروز بشر است. تمام آل عبا در عاشورا حضور داشتند و عاشورا را آفریدند.
 
امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه کربلا فراموش نمی‌شود، ادامه داد: نیکوتر و بهتر از اهل بیت امام حسین(ع) وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه اینک ما هستیم با قیام عاشورا و شیعه و این الگوها، افزود: حجت بر ما تمام است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه وظیفه داریم نسبت به عاشوراییان، وفادار باشیم و اطاعت کنیم، یادآور شد: سبک زندگی را باید با عاشوراییان تطبیق بدهیم.
 
امام جمعه شهرستان ساری با اشاره به اینکه عزای سالار شهیدان و عاشورا با شور، شعور و عشق در مازندران انجام شد، تصریح کرد: خداوند این عزاداری را از همه مردم بپذیرد که در برف و باران و سرما به عزاداری پرداختند و سرما، مردم را از هدف بازنداشت، چراکه گرمای عاشورا بالاتر از این سرما است.
 
آیت‌الله طبرسی درباره رمز مانایی و بقای عاشورا، اظهار داشت: یاران امام حسین(ع) چه کردند که 1375 سال بعد از قیام عاشورا، هنوز امام حسین(ع) در پنج قاره دنیا حضور دارد.
 
وی با بیان اینکه این عشق است و عشق به ائمه فرمول ندارد که تعریف کنیم، متذکر شد: فرمول عشق به ائمه در روز عاشورا ظاهر می‌شود و امام حسین(ع) قیام صادقانه داشت و با خدا معامله کرد و دل گرفت.
 
امام جمعه شهرستان ساری، تصریح‌ کرد: با وجود همه تبلیغات دشمنان اسلام، سه مرکز به صورت مشترک درباره نماز نظرسنجی کردند 60 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند نماز خود را به صورت مرتب می‌خواندند، 20 درصد اعلام کردند در بعضی ایام و در مواقع گرفتاری نماز می‌خواندند و 15 درصد اعلام کردند نماز نمی‌خوانند و با وجود تبلیغات دشمنان اسلام، هنوز شکل و استخوان‌بندی و ریسمان اتصال‌دهنده جامعه به هم نخورده است.
 
وی با بیان اینکه عاشورا علاوه بر شور، هدایت هم می‌کند، گفت: این‌گونه نیست که عزاداری‌ها فقط نوحه و نذری باشد.
 
طبرسی با اشاره به اینکه وجه دوم عاشورا، پیام‌رسانی، افشاگری و بیدارگری است، خاطرنشان‌کرد: این بخش را امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به نحو احسن انجام دادند همان‌گونه که امام حسین(ع) بخش نخست عاشورا که شهادت بود را به نحو احسن انجام داد.
 
امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه بعضی از مداحان، اصول را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: بنده خدا باشید و لازم نیست سگ امام حسین(ع) باشید.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه این حرف‌ها افراطی‌گری و تندروی است، افزود: البته در مازندران چنین مداحانی دیده نشده است.
 
طبرسی یادآور شد: این مسائل سبب می‌شود ائمه از ما دوری کنند.
 
وی خاطرنشان‌ کرد: فرافکنی و دروغگویی‌های رئیس‌جمهور رژیم اشغالی در آمریکا را شنیدیم و اوباما نتوانست ریاست مجلس سنا را بگیرد و اوباما محبوبیت خود را از دست داد.
 
این مسئول بیان کرد: این مسئله سبب شد اوباما بلف سیاسی بزند و ما چون منطق داریم دیگر هراسی نداریم.
 
آیت‌الله طبرسی با اشاره به اینکه در سال 72 بود که مسئله هسته‌ای مطرح شد، گفت: ما این مذاکرات را داشتیم و اکنون هم ادامه دارد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سخنان اوباما درباره مذاکرات و تحریم‌های فلج‌کننده، مصرف داخلی دارد و بر ما تاثیری ندارد، افزود: اوباما مجبور است این حرف‌ها را بگوید و ما واقعیت اینها را می‌شناسیم؛ مقام معظم رهبری هر زمان دستور توقف مذاکرات را بدهند، اطاعت می‌کنیم.
 
وی در پایان یادآور شد: مسئولان سیاست اقتصاد مقاومتی را اجرایی می‌کنند تا در صورت تشدید تحریم‌ها، جامعه آماده باشد و ما با این تحریم‌ها فلج نمی‌شویم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴