تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۵۷۴۸۹
نیروهای آمریکایی در آستانه خروج از افغانستان با تخریب ۱۸۰۰ ساختمان در پایگاه بگرام، بزرگترین مرکز نظامی آمریکا در این کشور، برای خروج آمادگی می‌گیرند.
۰
plusresetminus
بلاغ- نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در آستانه خروج از این کشور به تخریب برخی تأسیسات و ساختمان‌های پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان ادامه می‌دهند.

در فرودگاه «بگرام» که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان است، ۱۸۰۰ ساختمان در سال جاری تخریب شده‌ است.

این تخریب‌ها در راستای زمانبندی خروج نیروهای آمریکا و ناتو صورت می‌گیرد که قرار است پس از یک دهه جنگ با گروه طالبان تا پایان سال جاری از افغانستان خارج شوند.

در میان ساختمان‌های تخریب شده در بگرام، دفاتر و خوابگاه‌های موقتی ساخته شده از چوب دیده می‌شود که برای نیروهای خارجی اعزامی پس از سال ۲۰۰۱ و همچنین ۳۰ هزار نیروی تازه نفسی که در سال ۲۰۱۰ به افغانستان فرستاده شده بودند، ساخته شده بود.

در اوج نبرد با طالبان، ۱۳۰هزار نیروی خارجی در افغانستان حضور داشتند اما با اتمام عملیات نظامی مشترک در پایان سال جاری میلادی تنها ۱۲هزار و ۵۰۰ سرباز خارجی به منظور مشاوره و آموزش به نیروهای افغان در افغانستان باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «زاک اسمیت» مسئول تیم تخریب ساختمان و تجهیزات نیروهای آمریکایی می‌گوید که ما تمام روز مشغول به تخریب هستیم و بخشی از کار ما جداسازی کابل‌های برق از تمامی ساختمان‌ها است تا بتوانیم به آسانی ساختمان‌ها را تخریب کنیم.

اسمیت گفت: در کار تخریب ساختمان‌ها ما مطمئن می‌شویم که تجهیزات الکترونیکی و دیگر ابزارها به دست طالبان نمی‌افتد.

وی در ادامه افزود: ما این کار را تا حدممکن به گونه‌ای درست انجام می‌دهیم و هرجایی که سوخت، روغن و یا بطری را می‌بینیم آن را از بین می‌بریم تا مطمئن شویم که بگرام را طوری که در روزهای اول به آن وارد شدیم، همانطور رها می‌کنیم.

بقایای متلاشی شده ساختمان‌ها با استفاده از وسایل نقلیه باربری به گوشه‌ای از پایگاه انتقال داده می‌شود.

«ویس ویرمیلیون» مسئول نظارت بر این پروژه گفت: ما تا به حال ۱۸۰۰ ساختمان موقتی و دفاتر را تخریب کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: تعداد ۲هزار ساختمان تا ماه دسامبر تخریب خواهد شد و ۵۰۰ ساختمان دیگر توسط قراردادهایی پس از خروج مهندسین نیروهای نظامی تخریب می‌شوند.

استفین گرادفورد گفت: ما باید سربازان خود را از پایگاه‌های افغانستان به وطن خود بفرستیم.

هواپیماهای تدارکاتی و سربازان در فرودگاه‌های نیروهای خارجی منتظر هستند تا از افغانستان خارج شوند.

استیفین در ادامه افزود: نیروهایی که سال آینده از افغانستان خارج می‌شوند از ساختمان‌ها و جاده‌های دائمی فرودگاه بگرام استفاده می‌کنند و بعداً نیروهای افغان از آن استفاده خواهند کرد.

در سال ۲۰۰۱ میلادی تعداد ۳۰هزار نیروی نظامی و غیرنظامی خارجی در پایگاه نظامی بگرام مستقر شدند که بعداً تعداد آن به ۱۵هزار نفر کاهش یافت و سال آینده تعداد ۶هزار نیروی آمریکایی از این فرودگاه به کشورشان باز می‌گردند.

همچنین در پایان سال ۲۰۱۶ فقط نیروهای نظامی در سفارت آمریکا در کابل باقی خواهند ماند./ع
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴