وال‌استریت‌ ژورنال مطرح کرد

نامه محرمانه اوباما به رهبر انقلاب

تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۵۷۴۳۱
وال استریت ژورنال مدعی شد رئیس جمهور آمریکا درباره مقابله با داعش بصورت مخفیانه به مقام معظم رهبری نامه نوشته است اما سخنگوی کاخ سفید گفته است که نمی‌تواند آنرا تایید کند.
۰
plusresetminus
نامه محرمانه اوباما به رهبر انقلاب
به گزارش بلاغ، وزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده است که رئیس جمهور آمریکا درباره مقابله با داعش بصورت مخفیانه به مقام معظم رهبری نامه نوشته است.

وال استریت ژورنال با استناد به اشخاص مطلع در این زمینه نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه گذشته بصورت مخفیانه نامه‌ای برای رهبر معظم ایران نوشته و در آن به شرح و توصیف منافع مشترک ایران و آمریکا در زمینه مقابله با داعش در کشورهای سوریه و عراق پرداخته است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه هدف اوباما از ارسال این نامه را جلوگیری از پیشرفت داعش و جلب رضایت رهبر ایران برای دستیابی به توافق هسته‌ای دانسته است.

رئیس جمهور آمریکا در این نامه تاکید داشته که هرگونه همکاری در زمینه مقابله با داعش تا حد زیادی مشروط به رسیدن ایران به توافق جامع با قدرت‌های جهانی تا 24 نوامبر است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت که این چهارمین باری است که باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم ایران نامه می‌نویسد و در این نامه اوباما بر اهمیت ایران برای مقابله نظامی و سیاسی با داعش تاکید کرده است.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاران درباره صحت ارسال این نامه به مقام معظم رهبری گفته است که نمی‌تواند آنرا تایید کند.

ادعای روزنامه وال استریت ژورنال در حالی است که چندی پیش رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ماست و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.

ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.

ایشان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعیت آن است که آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند در عراق و سوریه انجام دهند.

ایشان تاکید کردند: آمریکایی‌ها بدانند که اگر چنین کاری را انجام دهند، همان مشکلاتی که در ده سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار دیگر به وجود خواهد آمد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴