پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به نخستین همایش علمای کجور

بزرگداشت علما به نفع اسلام و شیعه است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۵۷۳۸۴
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع در پیامی به نخستین همایش علمای شاخص کجور گفت: بزرگداشت علما به نفع اسلام، مسلمین و به نفع شیعه اهل بیت است.
۰
plusresetminus
بلاغ- آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع در پیامی به نخستین همایش علمای شاخص کجور آورده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و صل الله و علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله المنتظر ارواحنا له الفدا

صورت اسامی‌ که به من دادند ۲۷ نفر از علمای کجور نوشته شده بود و من باور نمی‌کردم که یک منطقه این همه عالم مبرز داشته باشد و به دست فراموشی سپرده شود.

الحمدالله برای زنده کردن نام این بزرگواران قیام و اقدام کردید، زنده کردن نام علما فوائد زیادی دارد که سه فایده در میان آنها بسیار قابل ملاحظه است.

اول این است که حداقل شکری است که ما می‌توانیم در مقابل خدمات آنها ابراز کنیم و مصداق «لان شکرتم لازیدنکم» بشویم و خداوند توفیق بدهد علمای بیشتری در منطقه پیدا شود.

دوم تشویق نسل‌های موجود است به علم و روحانیت و خدماتی از این قبیل، نگاه می‌کنند به این جوان‌ها، می‌بینند که بعد از سالیان دراز آمدند نام این‌ها را دارند زنده می‌کنند معلوم می‌شود این‌ها انسان‌های ارزنده‌ای بودند و انسان‌ها هم طبعا طالب ارزش هستند.

اثر سوم این است که اگر کتابی داشتند یا مقامی داشتند آثار این‌ها زنده خواهد شد و این از هنرهایی است که بعد از انقلاب اسلامی شروع شد، دشمنان می‌خواستند نام این بزرگواران هر چه بیشتر از نظرها محو شود.

در ادامه این پیام آمده است: بزرگداشت علما به نفع اسلام و مسلمین و به نفع شیعه اهل‌بیت است و پیام من به یادواره علمای کجور این است که هرچه می‌توانید در این باره سرمایه‌گذاری مادی و معنوی کنید که آثار بسیار مفید و ارزشمندی دارد و انشاالله سبب می‌شود جهش علمی در منطقه کجور به‌وجود بیاید و خداوند هم از برکات این بزرگداشت‌ها لطف و محبتش به منطقه شما بیشتر می‌شود و در سایه بزرگداشت این علما ان‌شاالله هم موجب نزول رحمت و جلب برکات و هم موجب دفع بیشتر بلاها از این منطقه می‌شود و آنها در حق شما دعا می‌کنند دعای آنها در عالم برزخ ان‌شاالله در پیشگاه خداوند متعال برای شما موثر است.

بنده نیز به شما به خاطر این برنامه‌ای که در پیش گرفتید تقدیر می‌گویم و مطمئن باشید هر چه شما در این باره زحمت بکشید به‌جاست و جزو ذخیره الهی است و سبب عاقبت‌خیری شما و پاداش روز جزا است.

در این پیام تصریح شده است: من به سهم خودم برای شما دعا می‌کنم و از خداوند منان موفقیت بیشتر شما را خواستارم، از شهرداری این منطقه هم انتظار می‌رود که معابر و کوچه‌ها را به نام این عالمان نامگذاری کند تا یاد آنها فراموش نشود، حتی نام مدارس، حوزه علمیه و یا حسینیه‌ای بنام آنها موجب برکات زیادی برای شما و منطقه شما خواهد بود انشالله.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته./آ
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما