تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۵۷۳۷۳
یک جراح سوختگی شست‌و‌شو با آب را بهترین راه مقابله برای کاهش عوارض ناشی از سوختگی با آب جوش دانست و گفت: استفاده از خمیر دندان، صابون و کمپرس آب یخ روی محل سوختگی ممنوع
۰
plusresetminus
بلاغ-دکتر محمد پگاه‎مهر درباره اقدامات اولیه هنگام بروز سوختگی به وسیله آب جوش گفت: به افراد توصیه می‌شود هنگام سوختگی به وسیله آب جوش، محل سوختگی را با آب شست‌وشو دهند و یک نایلون نرم را برای جلوگیری از دست رفتن رطوبت روی محل سوختگی قرار دهند و بسیار سریع خود را به مراکز درمانی برسانند.

وی افزود: سوختگی می تواند عوارض بسیار اندک و یا شدید داشته باشد تا جایی که حتی فرد نیاز به پیوند پوست پیدا می‎کند.

این جراح سوختگی با تاکید بر اینکه استفاده از کمپرس آب یخ روی محل سوختگی ممنوع است، گفت: سوختگی منجر به کاهش جریان خون می‌شود و استفاده از کمپرس آب یخ نیر به خودی‌خود منجر به جمع شدن خون در یک نقطه و در نتیجه کاهش جریان خون می‌شود که این مساله می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: سوختگی به وسیله آب جوش بیشتر در کودکان اتفاق می‌افتد و بزرگسالان بیشتر دچار عوارض ناشی از سوختگی به وسیله آتش می‌شوند.

پگاه مهر خاطرنشان کرد: پس از درمان سوختگی قدرت تعریق محل سوختگی کاهش می‌یابد بنابراین به افراد توصیه می‌شود پس از درمان محل سوختگی را چرب و مرطوب نگه‌دارند./ع
منبع : شبکه خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴